Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, du om det. Skjønner ikke dere overklokkere jeg, 100 opp er lite i forskjell i praksis, på test programmene ja men ikke ellers?

Hehe, Er mye deiligere å vite at kortet kjører på 1500Mhz, Framfor 1350Mhz, Men sånn ellers så har du helt rett :)

Vent til du får 780Ti kortet, da skjønner du hva støy er. 980 har ikke støy :green:

Lenke til kommentar

Jaja, du om det. Skjønner ikke dere overklokkere jeg, 100 opp er lite i forskjell i praksis, på test programmene ja men ikke ellers?

Hehe, Er mye deiligere å vite at kortet kjører på 1500Mhz, Framfor 1350Mhz, Men sånn ellers så har du helt rett :)

Vent til du får 780Ti kortet, da skjønner du hva støy er. 980 har ikke støy :green:

Da er jeg bortskjemt på lyd^!^ Hahah :tease:

780 Classy var ikke akkurat stille den gangen jeg hadde det :p

Mine kort kjører stock, siden jeg ikke synest den marginale gevinsten av PPD var verdt den ekstra støyen!

Stock er teit :nei: (For meg ihvertfall :green: )

Trenger ikke å klokke mye men litt, etter å ha lest reviews så går jeg soleklart for G1, Bedre/flere Vrms, bedre kjøler og bedre overklokkings muligheter, men får se hvorfor han vil ha ref. kort, prisforskjellen på de e rneste 800Kr (Betalte 4700, koster 5500 på komplett)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

@knopflerbruce - Du setter opp under klienten Fah - Configure - Remote Access - Passwordless IP Address Restriction - Så setter du adressen til PC eller 0.0.0.0/0 under Allow.
Så må du restarte klient før disse endringene blir gjeldende.
Nå kan du legge til klient i HFM ved å legge inn ip adresse til maskin under Add client i HFM.
Blir det noe utfordring, så kan jeg sikkert ordne en bedre forklaring med skjermbilder osv.
Når det kommer til strøm, så lurer jeg på hva slags støpsel du har til platetopp? Hehe. Om det ikke er standard uttak for komfyr, men et helt vanlig uttak for 230V, så ville jeg satt opp et grenuttak av kvalitet (ikke en du kjøper på Ikea) og tatt ut strøm derfra om du får problem. Om du ser etter gummikabel 3G 1,5 kvadrat minimum. Så skulle du være trygg.
Det er litt i grenseland, men samtidig så har du ikke på komfyren annet enn når du er tilstede, så slik sett er det liten eller ingen risiko, men du får mer strøm tilgjengelig til ditt formål :)
Men kjøper du det billigste grenuttaket på Ikea, så kom ikke i ettertid og si du ikke ble advart. Da kan brann fort bli et resultat. Det gjelder også for en 10A kurs som blir belastet hardt. Det fungere til saker som ikke trekker mye strøm. Men alt annet, kjøp kvalitet.
Jeg er overlykkelig for å se at du vurderer litt folding igjen knopflerbruce. Kjekt å blir kvitt den gråfargen i lista :)

Jeg sjekket i dag. Bryterne følger også fargekodene til de gamle skrusikringene, så den kursen jeg sitter på er dermed en 10A (rød bryter), og den dekker IKKE komfyren eller stekeovnen. Dog tror jeg den dekker vaskemaskin, og SAMTLIGE vegguttak ellers i heimen. Kjøleskapet er jeg usikker på.

Huseieren må ha vært komplett idiot da han satte dette opp - selv en som ikke folder vil jo kunne få problemer her. Sleng inn en tri-sli gamer, f.eks. og det blir problemer med en gang. Kaffetrakteren pakker jeg vekk ^^

Lenke til kommentar

Hei

knopflerbruce

Fint at du er tilbake igjen, har faktisk savnet dine grundige forklaringer. :green:

Har du flyttet siden sist? 10A kan umulig klare vaskemaskinen, som normalt trenger en 16A sikring, det samme gjør forøvrig komfyr (stekeovn). Og bare for å ha nevnt det, komfyr og vaskemaskin skal etter byggeforskriften ha egne (separate) kurser!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...