Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Relatert til hva du sa over her om GTX660Ti og antatt lavere strømforbruk enn oppgitt TDP, så er vel kanskje problemstillingen den samme her. Kan holde på kjøleren under load og den er ikke lunken en gang, så jeg tenker at den ikke bruker i nærheten av 60W. Dette sannsynliggjøres også ut fra det veldig lave strømtrekket fra veggen.

Lenke til kommentar

Hm.. Lurer på om jeg skal ofre et gammelt hk og det ene 560Ti-kortet mitt, samt en ovn, og prøve å lage en "ekte" folde-ovn ;)

Får man hele ovnen til å bli en enorm, velfungerende heatsink, kan det by på fine temperaturer og en god folding-ppd. Kanskje også ha en termostat, som setter folding på idle? :D

This could be it! Dyre ovner, med wifi og ethernet-tilkobling og app-styring, som forsker etter kreft :D

Trenger bare et display på ovnen med ppd også nå ;)

KREFTFORSKENDE OVN!

Endret av CasterAnd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fine ide kanskje, men lettere å kjøpe 970 eller 980. Du vet 2000w er 2000w uansett hvor stor varmespreder du setter på.

Men 2000w på en stor varmespreder gir kanskje.. 50 grader temp på gpu?

Vil helst ha.. si, 30 grader på en hel ovn, framfor en kald ovn med étt glovarmt spot.

Jeg vil helst ikke starte med et dyrt 980. Tar heller 560Ti, som er gammelt og har en ødelagt vifte, og prøver med det :D

Kan jo bytte til 980 uansett når jeg vil ^^

Har en bekjent som kan lage led-display med custom kontroller :')

Blir mye å holde på, da ovnen må kjøle 1 gpu og 1 cpu. Deretter kan jeg jobbe med multi-gpu-ovner :'3

Lenke til kommentar

Det er flere som søker svar på spm om når Maxwell blir støttet av fah.

Det jobbes med saken, og det har vært gjort flere forsøk, men sålangt er vi tilbake til utgangspunktet hvor core 18 folder på beta men gir lite PPD som følge av noe driver problemer slik jeg forstår det.

Og advanced gir core 15 som ikke er særlig bra på PPD, men det gir mer PPD enn noe annen GPU på core 15.

Det blir helt sikkert annonsert i tråden så snart Maxwell folder core 17. Og da er det stor sannsynlighet for at det blir en del ekstra poeng for Team Hardware.no. Vi snakker billige PPD sammenliknet med det vi har sett tidligere, både i forhold til innkjøps pris, og med tanke på strømpriser :)

Lenke til kommentar

Kjetil vet nøyaktig hvor mye 980 bruker under folding, så han kan korrigere svaret mitt dersom det er veldig feil.

Jeg tipper ca 180 Watt for 980 kortet under folding. Så vil det sikkert variere noe på prosjektene som det alltid har gjort. Men rundt omkring 180 Watt pluss minus.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

GTX980 bruker ca. 165W, kanskje noe mindre enn det under folding. Link: http://www.geeks3d.com/20090618/graphics-cards-thermal-design-power-tdp-database/

Specs:

GeForce GTX 980 specs:
  • GPU: GM204-400 (Second Generation Maxwell architecture), 1126MHz base clock, 1216MHz boost clock, 28nm, 5.2-billion transistor
  • CUDA Cores: 2048
  • SMM (Streaming Multiprocessor Maxwell): 16 (one SMM = 128 CUDA cores)
  • FP32: 4981 GFLOPS (see comp table HERE)
  • FP64: 1/32 FP32 (see comp table HERE)
  • ROPS: 64
  • TMUs: 128
  • Memory; 4GB GDDR5 256-bit @ 1750MHz real speed or 7000MHz effective speed
  • TDP: 165W
  • Power connectors: two 6-pin
  • Price: USD $550
  • 3D APIs: OpenGL 4.5, Direct3D 12
  • GPU Computing: OpenCL 1.1, CUDA, PhysX
  • Output connectors: 3 x DisplayPort 1.2, 1 x HDMI, 1 x DVI
Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nesten litt rart at de ikke gjør slikt med hensikt innimellom. Hvordan kan man ellers kontrollere integriteten til prosjektet?

Var jeg hjernen bak prosjektet, ville det vært integrert som en del av algoritmen i fah. Selv om man har konstatert det tidligere, vil jeg absolutt se behovet for å overprøve det på nytt.

Men tilbake til det faktiske tilfelle, får du bonus for begge jobbene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...