Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nvidia bruker mye buss til cpu og da belastes den.

Grunnen til at det blir 100% er at cpu er for svak.

Hvilken er det?

Måtte kjøpe i5 til 1800kr for å ikke kvele cpu på 2gpu-riggene. Amd bruker 1%^^

Q6seien ja, den er gammel.

Pleier å pauseknappe klienten innimellom. For eks vlc i blurayformat kan lagge litt. Da med 3930k på 2011socket

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen og takk for interessen.

Bare å spørre om det skulle være noe.

@Betroz - De 4 kjernene du har avsatt til GPU er i virkeligheten 2 kjerner med 4 strenger. Så det blir ikke mye ledig når du bruker resten av CPU til å folde på.

Jeg folder kun GPU så jeg kan ikke si sikkert hvordan man best løser situasjonen du nå står overfor. Ville tro det skulle hjelpe å stille til medium, men da går det utover GPU også?

Du kan jo endre til 10 på CPU istedenfor 12?

Er jo meningen at man skal kunne bruke PC selv også.

Jeg folder 100% på 2 stk GPU (AMD 295x2) på denne maskinen men ikke CPU. Helt normal respons på PC, så jeg kan ikke si jeg har så mye å komme med dessverre utover å prøve deg litt frem.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Jeg får mer PPD med både CPU + skjermkorta enn bare skjermkorta. Jeg kan jo også sette FAH på pause hvis jeg skulle trenge mer system ressurser, noe jeg også har gjort. Så er det jo det at mine 670 kort ikke drar like mye PPD som de 780 Ti og 980 korta dere har :wee:

Lenke til kommentar

Har nylig blitt kjent med ei som jeg senere fikk vite har kreft, men er snart kreftfri. Enda en grunn til å folde.

Da jeg startet foldingen, var det rent fordi det var gøy. Jeg liker å hjelpe til, og jeg liker å surre med hw/sw.

Etterhvert har dette blir litt avhengighetsdannende, og jeg blir jo som sagt kjent med folk som har kreft - og som har familie som har kreft/har hatt kreft.

Har også kjent et par med alzheimer. Er overraskende hvor mange folk som kan ha sykdommer med hittil ingen velfungerende kur. Når jeg også hører om hvor mange i vårt lag som har nær familie som har tapt i kampen, får jeg bare lyst til å peise på.

Inaktiv har jeg vært i det siste, beklager for det. Folding er noe jeg holder på med når jeg føler for det. Setter det på, sjekker igjen om en mnd.

Stå på! F@H er et av de mest fantastiske prosjektene jeg har noensinne vært borti. Ønsker å bidra med så mye jeg kan, så lenge jeg kan.

<3

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke kjøp noe fra cdon om man vil ha problemfri RMA^^

Netonnet også :wee:

Hos komplett kan jeg sende varer gratis i retur fra pick-up-pointene og ofte får jeg ny vare dagen etter om den er billig.

Hos netonnet og cdon er lageret utenfor norge så varene må gjennom tollen ut og inn..

Lagde RMA hos cdon og fikk normalt svar på normal måte over nett, så måtte jeg vente på et brev fra dem i posten, her er det tollpapirer osv.

Regner med at de to kortene jeg har inne til rma hos de to kjedene vil ta 8 uker.

Det er 31000000 poeng tapt i saksbehandling ^^

Lenke til kommentar

Økte minnet fra 12 til 24GB på SR2-serveren og PPD økte med 10% for P8101.

Har tunet Amd 9350E riggen som har 4 x GTX660Ti gående, til optimalt for denne konfigurasjonen, og den yter nå som best 65 - 69K PPD pr. kort i samme maskin med P1300x. Sistnevnte er eldgammel maskinvare (ny i 2010), som likevel ser ut til å fungere veldig bra. Det lønner seg her å sette 4 kort i samme rigg framfor å fordele på to maskiner. Strømforbruk på nevnte rigg er 560W, som er uforståelig lavt siden hvert kort angivelig skal bruke 150W ved 100% load. Idle bruker riggen ca. 80W. Kortene er i tillegg svakt overklokket, se bildet, så jeg forstår ikke at strømforbruket ligger så pass lavt! Etter mine begreper burde denne riggen brukt omkring 700W, så jeg klager ikke på dette. :green:

Alle kortene holder seg under 70 Celsius, og CPU ligger helt nede på 16 grader til tross for at den kjører med 100% load under folding på alle kort samtidig. Samlet strømforbruk for alle 3 riggene ligger på 1900W inkludert modem, router, UPS og 50W ekstra vifte for kjøling av SR2en, så PPD/Watt er ikke mye å skryte av, men det holder 2 hytter rimelig oppvarmet, selv på vinteren.

G34 6176se serveren har jeg ikke gjort noe med, men den har plutselig satt ny rekord i PPD med 551K PPD, opp fra 545K for P8103 hvis jeg husker rett. post-53451-0-10474900-1413109299_thumb.jpg

Klikk for å forstørre!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Prøvde en pakke uten beta flagg på 980'en nå, og det var rett tilbake til core 15. Da var det bare å dumpe, sette beta flagg igjen og fortsette på core 18 p1047x. Råtten PPD, men i alle fall noe bedre enn core 15. Føles litt kjipt at det er det gamle skjermkortet som drar lasset nå med core 17 p1300x (advanced flagg).

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

16 grader som er nevnt over, er på en Amd 9350E CPU, som står i maskinen med 4 x GTX660Ti, og kun bruker 60W på full load (CPU altså), samt at den står i ca. 14 - 15 grader romtemperatur. Denne chippen har alltid vært svært kjølig, likevel kan det kan godt være at den reelt er noe høyere enn målingen viser, men ikke mye.

Riggen med 4 x 6176se står i en annen bygning, har vannkjøling på CPUer, og holder temperaturer på omkring 35 - 45 grader med romtemperatur er omkring 25. CPUene i SR2-maskinen er de som blir varmest med 73 - 76 grader avhengig av type WU som foldes. Her er det jeg må bruke åpen kasse med ekstra vifte som blåser rett inn på chippene. Hadde jeg ikke brukte vifta ville temperaturene oversteget 80 og den ville tiltet ned frekvensen ofte,

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...