Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bIsk0p: hehe, nei det er maskiner som glatt klarer pakkene på godt under halve tida :)

Thor: for å starte servicen manuelt så kjør services.msc (start > run). Dette åpner vinduet med alle servicene på maskina. Finn Fah og velg start. Slik kan du også slå de av midlertidig. Dersom du vil slå de av for en lenger periode så velg properties og bytt fra automatic til manual. Da vil den ikke starte av seg selv når man rebooter.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

lag 2 kataloger. feks c:/folding/cpu1 og c:/folding/cpu2. Kopier konsoll programmet til begge 2 og kjør først den ene og så den andre. (svar selvsagt ja på begge 2 angående kjøring som service. Da legges det 2 serviser til lista en til hvert program :)

Det er viktig at de ligger i hversin folder ellers vil de prøve å jobbe mot samme work-katalog og logfil :)

Lenke til kommentar

hm da gjorde jeg det riktig. leste en plass at jeg skulle sette machine id på 1 på den ene og 2 på den andre så jeg gjorde det og!

bare lurte, for jeg fikk en feilmelding slik som Thor jeg og....

Endret av eXa
Lenke til kommentar

opps glemte den :blush:

En ting du kan prøve er å stoppe servicene (services.msc) og så kjøre med -configonly. Velg så vekk service (den vil spøre om du vil fortsette å kjøre som service når det ligger service inne). Gjør dette for begge. Da har du fjernet servicene. Så kjører du med -configonly -local . Jeg har ikke hat problemer med å kjøre uten local når de ligger i forskjellig katalog, men har fått høre på annet forum at dette er den helt korrekte måten å gjøre det på.

Lenke til kommentar

Launch directory: C:\Programfiler\F@H2

Service: C:\Programfiler\F@H2\FAH504-Console.exe

Arguments: -svcstart

Launched as a service.

Entered C:\Programfiler\F@H2 to do work.

[09:20:34] - Ask before connecting: No

[09:20:34] - User name: [email protected] (Team 37651)

[09:20:34] - User ID: 5D5B34606A541614

[09:20:34] - Machine ID: 2

[09:20:34]

A potential conflict was detected:

Process 276 is currently running and may also be a client with Mach. ID 2.

Program will now exit. Upon restart, this check will not be done --

you may wish to check that no client is currently running in

C:\Programfiler\F@H2 before restarting.

skjønner ikke detta jeg... den andre er jo "mach. ID 1" jeg har sjekket det. og det er ikke noen andre som kjører heller...

de jobber ikke med samme type Wu engang, id2 er en 78core mens id1 er en 7a core....

Lenke til kommentar
opps glemte den  :blush:

En ting du kan prøve er å stoppe servicene (services.msc) og så kjøre med -configonly. Velg så vekk service (den vil spøre om du vil fortsette å kjøre som service når det ligger service inne). Gjør dette for begge. Da har du fjernet servicene. Så kjører du med -configonly -local . Jeg har ikke hat problemer med å kjøre uten local når de ligger i forskjellig katalog, men har fått høre på annet forum at dette er den helt korrekte måten å gjøre det på.

6304926[/snapback]

mener du at jeg skal sette opp igjen med local også slik som jeg gjorde første gangen? skjønner ikke helt forskjellen, men skal prøve...

Lenke til kommentar

Her er det masser med ting å passe på avhengig av hva man har "ekperimentert" med. Dersom amn på ett eller annet tidspunkt har kjørt grafisk versjon så pass på at den ikke kjører lenger. Dersom man har først kjørt en konsoll-versom og skal utvide til en til så pass på å kun kopiere exe-filen til den nye katalogen. man kan eventuelt også kopiere client.cfg, da får man brukernavn og gruppenummer automatisk opp (bare å trykke enter) men pass på å endre machine ID.

om local parameteren:

on Windows and Macintosh for running multiple clients on a machine. It instructs the client to read its config information from the client.cfg file in the current directory rather than, on Windows, from the installation directory specified in the registry

Så jo mer man prøver ut forskjellige ting her jo mer rot kan de bli i registry (noen ganger kan det virke som om det er det registry er til for - lage rot). Jeg har kun kjørt konsoll som service på den maskina jeg har HT og har aldri hatt noe problemer med det.

Den feilmeldingen du får tyder på at 2 prosesser prøver å aksessere samme work-filer til tross for at de lastet fra forskjellig katalog. fint om du kunne wise hva den andre logfila sier også.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

så den andre loggen sier (bare med andre tider) ;

Launch directory: C:\Programfiler\F@H1

Service: C:\Programfiler\F@H1\FAH504-Console.exe

Arguments: -svcstart

Launched as a service.

Entered C:\Programfiler\F@H1 to do work.

[09:20:34] - Ask before connecting: No

[09:20:34] - User name: [email protected] (Team 37651)

[09:20:34] - User ID: ett annet tall her

[09:20:34] - Machine ID: 1

osv

?

edit: det at de har forskjellig core er fanktisk ingen hindring til feil. Det er jo faktisk at for forskjellige core-programmer muligens prøver å aksessere samme workkatalog loggen advarer mot.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

ok. Jeg søkte litt rundt og eneste jeg har funnet så langt er at slike meldinger oppstår når en klient ikke er lukket ned på korrekt måte. Dersom man skal eksperimentere med settinger (kjøre -configonly) så er det viktig at man skjekker at FAH504_Console.exe og alle FahCore_XX.exe har lukket seg helt ned (taskmanager) før amn går videre. Når man stopper en service eller bruker crtl-+c i konsoll-vinduet (ikke servise) går det en stund før core lukker seg ned. Dette er fordi den skal avslutte beregninger på en slik måte at det kan startes opp igjenn uten tapt data.

Lenke til kommentar

da kan det være det! jeg har noen problemer med at maskinen bare låser seg uten videre. merkelige var at det kun skjedde når jeg prøvde å svare her. prøvd sikkert 5 ganger nå....

jeg gjorde den local greia og de har startet opp helt fint etter det... (7ganger)

Lenke til kommentar

hehe. dersom manskina låser seg så kan det klart gi denne type melding i logen. Kommer typsik som et resultat av strømbrudd eller bruk av svenskeknappen :)

Edit: meldingen har faktisk ikke noe med å kjøre flere klienter. Den kan like gjerne komme når man bare kjører en også. Som du kanskje ser av meldingen så er den ikke helt sikker på hva som skjer, men 2 core prøver å aksesere de samme filene samtidig. Dette skyldes at prosessen som hadde tilgang til filene før reboot/ukorrekt avslutning ikke har gitt slip på de. Når programmet blir avsluttet riktig vil core avslutte jobben, gi fra seg tilgang på filene og slå seg av, men ved feks strømbrudd eller heng så skjer ikke dette og man får en konflikt.

Endret av Xell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...