Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På det siste bilde så viste TPF 1,09 min, det er feil. Mine 780Ti ligger 2,12 og ca 240k og ca 275w

Det er FAHControl som tuller, så selvsagt er det feil! Var som best nede i 4:55 på en av kortene, så i snitt lå de vel omkring 5 min. etter at jeg skiftet til driver 327.23. Mener å huske at du overklokket dem noe på shader, husker du hvilken frekvens som var stabil hos deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal teste det ut når jeg har fraktet den til nye omgivelser så får vi se om de klarer omkring 70K PPD hver som best. Temperaturen hos meg var oppe i 83 Celsius, men det var med en romtemperatur på omkring 25 grader, samt at det står fire kort inntil hverandre, så det er jeg veldig godt fornøyd med. De tåler godt omkring 100 grader, og kanskje mer enn det før de trotler. Mine gamle 9800X2 var oppe i 105 grader i flere måneder før 2 av dem tok kvelden.

Ser forresten at awachs har startet opp igjen, men jeg lurer på hva det er de folder på som bare gir credit på 1350p (gjennomsnitt for de siste de leverte) for hver WU.

Lenke til kommentar

Om det er noen som er ute etter rimelige Nvidia 780 kort eller 780 ti eller for den saks skyld AMD 290 kort, så sende meg en PM.

Gir heller en god pris til en som tenker å støtte folding enn å legge det ut på det åpne marked enn så lenge :)

For den som lurer, så har jeg ikke gitt opp folding, men litt endring av hardware er alt. Målet er 2 millioner PPD om dagen, så selger ikke unna for å slutte. Heller for å fornye foldeparken for fremtiden :D

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Fikser den biffen med å sette temptarget på 95c i evga precision

Det har vi snakket om før, Jeg driter i det og kjører kun på temp. Nvidia og amd har inne bygd maks temp.

Nvidia er det 82-83c, så hva du stiller inn det som du snakker om blir ikke gjellende.

Derfor skruer jeg av linked.

Får nye kort om det dør før 5 år^^

Mitt 295 lå på 104-112c , døde etter noen år, fikk 590.

Lå vel på 93c noen år, døde fikk 690.

Ene av de døde etter en stund (det andre lever enda) og fikk 780ti og har ikke betalt en krone.

Mener det ga meg mer ppd en å passe på temp. Gratis var det også.

Lenke til kommentar

Aaaaapropos skjermkort... ;)

Smyger meg inn sidelengs i tråden, for jeg holder på å gå gjennom testrutinene våre for skjermkort nå - og jeg har lyst på flere syntetiske tester som kan tilføre verdi. Da tenkte jeg på dere, og lurte på om dere har noen innspill til testprogrammer som vil fortelle dere noe om verdien til bruk for folding?

De eneste kriteriene jeg kommer på i farten er at det vi lander på ikke kan få oppdateringer i tide og utide som påvirker testresultatene, at resultatene er pålitelige og holder seg over tid, og at testingen ikke tar så himla lang tid å kjøre gjennom. Siden vi tester både Nvidia og AMD sine kort bør det jo heller ikke være noe som er eksklusivt CUDA-basert.

Er bare å sende meg PM med forslag hvis dere ikke vil rote til tråden her! :)

Lenke til kommentar

Mener alias kan ha noe å tilføye her.

Tenker meg en løsning hvor man laster ned en jobb med client-type advanced og får en P13000 eller P13001 og beholder den jobben i alle testene ved å kjøre en 20% på den jobben hele tiden.

Feilkilder vil være V7-klientens PPD så må isåfall leses av over hfm.net etter å ha kjørt noen timer samt haket av for siste 3 frames.

Så var det dette med krav til bonus og passkey.

Noen ideer fra gpu-mafiaen her?

Lenke til kommentar

Takk for at du tar opp tema VargAamo.

Jeg har dessverre ikke noe godt svar på dette pr nå, men det aner meg at det finnes andre som muligens kjenner til et program.

Min første tanke er å forhøre seg på F@H sitt eget forum. Samt undersøke om det finnes andre nettsider som alt har implementert disse testrutinene, og i tilfelle sende de en mail for ytterligere informasjon.

Dette ville vært av stor interesse, og jeg synes å ha vært borti en form for Fah bench:

https://folding.stanford.edu/home/fah-bench-fah-coreopenmm-based-benchmark-for-your-gpu/

Takk fot at du tenker på oss, og ikke minst gir oss muligheten til å eksponere F@H ytterligere ved å implementere en slik test i fremtidige tester av GPU :love:

Lenke til kommentar

Skulle bare mangle ;)

Takk for tips - jeg har luktet litt på FAH Bench tidligere, men vært litt skeptisk da den både kjører CUDA og OpenCL. Skal vi da kjøre CUDA på Nvidia-kort, eller OpenCL på begge? Jeg heller mot å la kortene bruke de teknologiene som de har å by på hvis det gir best resultat, på samme måte som jeg tenker vi bør inkludere Mantle-spill i spill-deltestene, slik at AMD får uttelling for å ha investert i den teknologien - men hva tenker dere? Jeg vil jo tro at de som bruker Nvidia-kort til folding ikke vil være særlig interessert i å bruke OpenCL uansett, men det kan jo være jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Skulle bare mangle ;)

Takk for tips - jeg har luktet litt på FAH Bench tidligere, men vært litt skeptisk da den både kjører CUDA og OpenCL. Skal vi da kjøre CUDA på Nvidia-kort, eller OpenCL på begge? Jeg heller mot å la kortene bruke de teknologiene som de har å by på hvis det gir best resultat, på samme måte som jeg tenker vi bør inkludere Mantle-spill i spill-deltestene, slik at AMD får uttelling for å ha investert i den teknologien - men hva tenker dere? Jeg vil jo tro at de som bruker Nvidia-kort til folding ikke vil være særlig interessert i å bruke OpenCL uansett, men det kan jo være jeg tar feil.

Core 17 bruker ikke cuda, men opencl.

Lenke til kommentar

Hei.

Tenker å hive meg på folding igjen. Lenge siden sist. Det var tiden pentium 4 faktisk var moderne teknologi.

Har følgende utstyr:

- 1 x ATI 5870 GPU

- 2 x ATI 5970 GPU

- Div "kontorkort" HD xxx gpu

- 1 stk i7 cpu

- 2-3 stk core 2 duo cpu

- 1 stk amd a10 cpu

- 1 stk gammel xeon cpu (kanskje)

Hva egner seg bra til folding? Har letet etter en oppdatert hardware comparison liste uten særlig hell.

Regner med gpu er langt overlegent cpu?

Også en eldre gpu vs ny i7?

Får vel google litt mer, men i mellomtiden tar jeg imot alt av tips til å komme i gang med en stor takk.

Lenke til kommentar

I denne tåden på F@H forumet er det mange linker til sider som tester GPU mot Fah.

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=24225

Eks for 780:

http://anandtech.com/show/6973/nvidia-geforce-gtx-780-review/18

Jeg fant, jeg fant. Link ligger i denne tråden:

https://foldingforum.org/viewtopic.php?p=266187#p266187

Fah Bench kan lastes ned her:

https://github.com/SimTk/fahbench

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...