Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du bidrar som best du kan CasterAnd, og mer kan man ikke be om.

Ditt hjerte banker for folding, så når tiden kommer og du kanskje har tjent deg rik på en smart idè. Da tar du lett igjen det forspranget vi andre har skaffet oss i mellomtiden ;)

Takk takk :)

Er utrolig glad i hardware og fikle rundt med ting, og nå kan jeg faktisk gjøre det - og likevel gjøre noe nyttig ^^

Med et så fantastisk samfunn her i Norge blir det jo enda gøyere :D

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg nøytral med tanke på testene som er gjort.

Titan Z er ikke myntet på den samme bruken som 295x2, så det kan ikke sammenliknes direkte også av den grunn.

Men skal man se alt under ett vil jeg si at 295x2 til 8700kr er vanskelig å slå med tanke på nesten hva som helst.

Du kan sette sammen en maskin med billig CPU, HK, Ram og PSU og få masse PPD.

Du kan putte det i en high end maskin, og den vil ikke være flaskehals. Og jeg vil heller stille meg spørrende til hvorfor Titan Z ikke er vannkjølt likt 295x2. Hadde AMD valgt luft fremfor vann, har du sikkert rett i at det ville yte langt fra hva det gjør med vannkjøling.

Men det er udiskutabelt slikt kortet er utformet, og slik det selges. Så med det som utgangspunkt er det en fult forsvarlig sammenlikning som er gjort i testen.

Ergo, ifølge mine beregninger burde Nvidia valgt en annen løsning for kjøling på sine dual gpu kort :)

Jeg hadde kjøpt Titan Z når som helst hvis det var forsvarlig priset med tanke på mine krav. Og det gjelder i hovedsak mest mulig PPD pr krone hele oppsettet under ett ;)

Med folding 24/7 kan jeg også garantere at Titan Z som følge av sin luftkjøling ville fått et reelt problem med varme særlig på et av kortene da det vil hente luft fra kortet som ligger fremfor og er varmt. Som igjen vil føre til at det klokker ned.

Med 295x2 derimot plasserer du radiatorene på ulike plasser så de får ideel kjøling selv om kortene står tett.

Det har mye å si med 100% load 24/7.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det stemmer. Titan-z ble vel nedjustert til 16.000kr, fortsatt dyr :dremel:

Man kan bare sammenligne teraflops , watt og pris innen for hver klasse.

Spillkort (sp)

780

780ti

295x2

290

280

Osv

Regnekort (dp)

Titan

Titan Black

Titan-Z

Osv

Regnekort med ECC (krav i utvalgte oppgaver som finans og forskning)

Tesla K40

Firepro

Osv

Computer-aided design og digital content creation

Quadro

Osv

Lenke til kommentar

Ikke meningen å gjøre det til en diskusjon Amd VS Nvidia.

Det har vært nok av de fra før, og de blusser fort opp.

Jeg har begge deler, men siste bestilling ble 1stk 295x2 til 8700 ettersom jeg betalte over 12000 for det første 295x2 kortet. Da tok jaktinstinktet over. Og derfor anbefaler jeg det fordi jeg har så god erfaring med det selv ;-)

Lenke til kommentar

Personlig kommer jeg aldri til å kjøpe Titan Z. Delvis pga av det Sn1ken sier, delvis pga pris. Det er nok, som nevnt, en grunn til at kortet er klokket så lavt som det er, tror den heter varme.

Titan kortene funker godt nok for meg både i spill og folding, så jeg ser ingen grunn til å bytte enda.

Uten at jeg skal si det helt sikker, så tror jeg at driver 327.xx er den beste for 6xx serien. Nyere drivere funker best med 7xx kortene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...