Chavalito Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Joda, drivere og hele ruklet er installert. F@H finner begge Titan kortene og alt, men funker ikke i det hele tatt. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Nå er nVidia riggen oppe å går igjen! Hvordan Client-type burde jeg kjøre? Valgte beta, og fikk core17. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Enten beta eller advanced. Prøvde uten på en GPU og fikk ned core15 som ga 20k PPD. Den ble stoppet og slettet så snart jeg oppdaget dette. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Merket meg det samme, så tenkte at det blir ikke verre uansett å prøve beta Men konklusjon er da at 270X leverer alene ca det samme som 2x660TI, per dag dato. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Jepp og ett gtx 780Ti gi det samme som ca 4x660TI. Endret 6. august 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Har endelig fått F@H til å kjøre i openSuSe 13.1 etter å ha installert Nvidia driver 340.24, men den låser seg etter ca 1 til 3 minutter. Altså OS låser seg, må bruke svenskeknappen for å få restart. Tror jeg skal sjekke igjen med å klokke ned kortene litt, men er ikke sikker på om dette vil hjelpe. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 PPD du "tjener" på å kjøre fah i linux, taper du i all nedetiden på linux. I windows tar det bokstaveligtalt bare minutter å få det opp å gå. Om du gjør det for å lære blir perspektivet et annet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 Er ikke mye å hente i forskjell på ppd på gpuene, men på smp er det. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) For meg har det egentlig ikke så mye å gjøre med hverken PPD eller nedtid, men å lære mer om Linux. Og jeg lærer noe nytt hver dag, så jeg taper ikke noe slik sett. Dessuten er det jo gratis, slipper å betale for de 7 versjonene av Linux som jeg har prøvd. Endret 6. august 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) 1 år i dag siden jeg startet F@H.+262 mill poeng levert, fordelt på 2569 WU.Teamrank 6, projectrank 240. Er ikke misfornøyd med dette, selv om jeg selvsagt skulle ønske at jeg hadde gjort mer, over lengere tid. En VM jeg har kjørende med SMP har også gitt fra seg 500 WU på rad i dag, uten nedetid, med 10:59 TPF Endret 6. august 2014 av Magnus Lie 5 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. august 2014 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Heldigvis er ny hardware så bra at man raskt tar igjen. Du foldet ett år, men leverte mer en oss andre i årevis med den tiden hardware^^ Jeg satte 2x 780ti SC i sli for min nye g-sync-skjerm. Steike de støyer jo skikkelig VS msi-kortene jeg hadde. Like mye som en gulv-vifteovn^^ Er like varm også, tiper i underkant av 600w. Det varmeste kortet har 90C med fan på 74% Samme hos dere? Kortene står 2 slotter fra hverandre, men det er et lite lydkort mellom , men 3-4 cm fra viften til det øverste. Kjøpte 4 hissige luftflyttere for å se om det hjelper. Koster 4siffret Endret 6. august 2014 av War Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Mine evga sc ligger på ca 76% viftene og har ca 74C, men jeg kjører åpne kabinett. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Ble nysgjerrig på status for folding med amd-kort under Linux. Og, jo da, med V7.4.4 så folder den på et (gammelt) AMD kort også under Linux (opensuse) Men spesielt effektivt er det ikke, core17 bruker ca. 50% cpu. Men det var jo egentlig ikke overraskende, gitt at "Folding on AMD GPUs is problematic in linux due to poor OpenCL driver suppport from AMD. Linux GPU folding is still in beta testing." Endret 7. august 2014 av HawP Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Du kan jo prøve å laste ned AMD SDK pakken. Den forbedre openCL støtte i openSuSe. Bare husk å lese Release notes før du installerer, hvis du vil prøver dette da. For meg så funker F@H knall i openSuse 13.1 så lenge jeg IKKE bruker andre programmer. Har nettopp levert 2 WU'er. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) Skjermkortet er uansett ikke allverden å folde med (et 5770), jeg forsøkte mest som en test. Og siden maskinen også brukes til andre ting vil jeg ikke "prøve og feile" noe særlig. Men det skuffa meg at de i 7.4.4 har fjerna muligheten for å sette den til "Off" i FAHControl. "Light" ser nå ut til å være "minste" mulige. Endret 7. august 2014 av HawP Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Du kan jo kjøre sudo /etc/init.d/FAHClient stop i terminal for å stoppe F@H client, det er det samme som Off. For å starte den igjen, kjør sudo /etc/init.d/FAHClient start. Jeg bruker dette i openSuSe 13.1. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 Ja, jeg kjenner til "FAHClient stop" (evt. systemctl stop FAHClient.service som jeg bruker), har kjørt opensuse i flere år. Men den vil jo da starte igjen ved reboot. "Off" sørget jo for at den ikke begynte å folde selv om FAHClient startet. Men der minte du meg faktisk på en mulighet for tidspunkter den ikke skal folde på en stund (typisk om sommeren): systemctl disable FAHClient.service Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 7. august 2014 Forfatter Del Skrevet 7. august 2014 "Off" sørget jo for at den ikke begynte å folde selv om FAHClient startet. Legg inn pause-on-start = true (configure->slots->edit->extra slot options) Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 1 år i dag siden jeg startet F@H. +262 mill poeng levert, fordelt på 2569 WU. Teamrank 6, projectrank 240. Er ikke misfornøyd med dette, selv om jeg selvsagt skulle ønske at jeg hadde gjort mer, over lengere tid. Gratulerer så mye med 1 år Magnus, og takk så mye for super innsats :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå