War Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) V7 er helt ute å kjøre. Hfm er rett evt se i logg eller statssidene hva den faktisk leverer av credit. Evt legge tpf inn i bonuskalkulatoren.Bare se forskjell her http://linuxforge.net/bonuscalc2.php Endret 1. august 2014 av War Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Ifølge denne: http://www.linuxforge.net/bonuscalc2.php Så stemmer PPD fra Linux-klienten godt. 191 fra kalkulatoren mot 192 fra klienten. Men er ikke sikker på om Windows hadde noe høyere TPF egentlig, nei... Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Fantastisk, det du skriver der er veldig nyttig info for meg! Takk! Hva slags hardware har du ellers?.... Når jeg kjører folding på GPU samtidig som jeg kjører Heaven Benchmarken, så kræsjer det dog uansett hva jeg gjør. Mulig dette ville skjedd i hvilket som helst oppsett, og hvem kjører disse samtidig til vanlig liksom? Jeg har også glemt å skru av foldingen når jeg starter spill eller lignende. Dette medfører enorm treghet og i mange tilfeller henger det seg opp. Så, Ja! Det er slik i flere av mine oppsett og det tror jeg en kan leve med. Så lenge en husker å skru av foldingen så går det fint :-) Ang. hw så bruker jeg - ATX HK, Socket 1150 m/4kjerner 3.6 GHz og z97 chipset - 1600 MHz ddr3 minne - 120 gb SSD - 1200W PSU Endret 1. august 2014 av Crawler123 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 1. august 2014 Forfatter Del Skrevet 1. august 2014 Jeg installerte F@H client, og huket vekk "start automatically". Nå får jeg ikke startet den, er visst ingen options i Control. Burde jo skjønt det, men. Hjelper ikke å reinstallere, virker som konfigurasjonene ligger et sted. Any help? Siden du har Ubuntu regner eg med du skjønner sånn noenlunde hva du skal gjøre hvis eg sier "/etc/init.d/FAHClient start" ? Start automatically betyr at du starter FAH-tjenesten ("service"), men hvis du bare vil at klienten ikke skal starte å folde/beregne, så legg inn pause-on-start=true som flagg for slot'en din (configure->slots->edit) Lenke til kommentar
War Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Cpu-folding er så mye lettere i linux/terminal^^ cd fah ./fah6 Hvorfor bruker dere linux igjen? Bruke pcen til noe annet? Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Starte den opp hadde jeg jo skjønt, men jeg ville ha den tilbake til automatisk start, uten å legge inn noe script elns. Hvorfor bruker dere linux igjen? Hovedsakelig latskap. sudo apt-get install thunderbird. I motsetning til å åpne nettsiden, laste ned, fjerne nedlastings-sloten i firefox, og så åpne downloads, dobbeltklikke, svare på mange spørsmål, så flytte fila til papirkurven og så tømme den. Ja, latskap. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Litt enig ^^ Install av fah inkludert thekraken ,sikkerhetskopiering og gjenoprettelseskommandoer, samt samba for fildeling og fjerntilgang med denne teksten. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Er nødt til å ha en ny spillmaskin snart, laptopen duger ikke stort lengre til heavy stuff.Helt klart feil tråd, men siden noen har en del hw liggende, noen som har et par 660TI til liggende jeg kunne fått for en billig pris til en gamer?Ville såklart brukt den til folding om vinteren, og når jeg er på sikkerhetsvakt under diverse lan-parties jeg skal på (og være crew på) Lenke til kommentar
War Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 8gb ddr3 mener jeg ^^ Nye / 2 brikker Trur det er dette https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-tactical-8gb-kit/744202 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 8gb ddr3 mener jeg ^^ Nye / 2 brikker Trur det er dette https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-tactical-8gb-kit/744202 Hm, trenger 16gb, og ulike brikker er aldri en god idé, men skal vurdere det. Må bare teste Corsair Vengeance-brikkene jeg har igjen fra den gamle pcen, er 16GB bare der. Eneste grunnen til at de ikke er i bruk er fordi jeg mistenker at de har noe problemer, men skal stappe de i serveren du sendte meg og kjøre MemOK for å teste. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hva er greia med at amd-kort bare tar dvi- og alle adaptere jeg har er dvi+ ol? Vet noen om dvi-han til vga -hun-adapter? Dvs skjermen har(KVM-kablene) vga og pc dvi ( med minus bare ) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Omsider har jeg greid å skaffe meg en bolig Da blir det nok folding igjen ganske snart. Jeg har dog tenkt å sette opp en gjeste-PC som sikkert kan stå og folde litt. Dette må være noe relativt billig, f.eks. et GTX670/680 eller HD7950/7970 eller noe slikt. Hvilke kort vil lønne seg av disse to seriene? Vurderte et øyeblikk 6970, men det støtter ikke Mantle. Kan ikke se for meg at det er bedre enn 7000-serien til folding uansett. Dette blir forøvrig i windows 7. 2 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Velkommen tilbake! Har du kvittet deg med 2/4P riggene? Regner med at de som kan GPU svarer deg på det du spør om. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Velkommen tilbake! Har du kvittet deg med 2/4P riggene? Regner med at de som kan GPU svarer deg på det du spør om. Har fortsatt de riggene. Mulig jeg selger en eller to når jeg får satt dem opp og testet, men det får tiden vise. Blir de "ubrukelige" til folding får de kjøre WCG Lenke til kommentar
War Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Går det an å gjøre andre ting en å folde med servere Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Hvor mye PPD får man med SMP med i7 4790K standard klokket? Sånn cirka - full folding power. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) 30-40k PPD ? ... Med HD7970 tror jeg du får en grei ppd/kr iallefall. Jeg hadde stor suksess med de kortene for 1år tilbake. Endret 2. august 2014 av Crawler123 Lenke til kommentar
The Little Lucid Moments Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) Så SMP lønner seg ikke i det hele tatt... men kan GPU gjøre de jobbene CPU får, i prinsippet? . Tenkte på dette siden alle "oppgavene" bør jo gjøres, uavhengig av poeng. Har en i7 2 GHz i en annen maskin jeg kan bruke til SMP (integrert grafikk), men vifta der er så plagsom... Endret 2. august 2014 av The Little Lucid Moments Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 Går det an å gjøre andre ting en å folde med servere WCG er same shit, men der er CPUer flotte å styre med. Jeg sitter med en følelse av at jeg ikke får en god pris for riggene mine her i landet, så da kan jeg like gjerne benytte dem til et alternativt prosjekt siden det ikke virker som det gir god "value" å bruke dem til F@H. Prøver å finne litt info om HD7950 vs HD7970 vs R9-280x. Slik jeg ser det yter 2x R9-280x bedre enn ett 290, så dropper den tanken. Umiddelbart vil jeg tippe at 7950 ligger RELATIVT nært 7970 i ytelse, og at det samme da gjelder mot 280x. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. august 2014 Del Skrevet 2. august 2014 (endret) http://techbay.no/product.html/is-19-rackkabinett-eye-4808bk-4u-sort?category_id=212 https://www.mpx.no/chieftec-19-4u-unc-410s-b-op/781294 Er dette de billigste rack U4 i norge? Vil bare sjekke pris for å fylle en U42 med 10 kasser , kvm og switch. Tenk hvor ryddig det hadde blitt da^^ Lett i fremtiden å ta den på pall og bytte kolasjon Med 2 vifter inn i lian-li-HHD-holdere og en 80mm bak snakker vi 17000 + rackskap. 22-23000 for å få ting finere. Kanskje verdt det om alt blir satt hjemme i neste bolig. Isåfall skal jeg kutte et hull i veggen og sette gitter der og sette hele racket med utluften inn i veggen. Støy og varme rett ut til kråkene Endret 2. august 2014 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå