Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nyheter fra F@H teamet:

May 2006 We have started building a GPU cluster to test the GPU port of FAH/Gromacs and to get some initial results to make sure that everything is working well. Before putting this into FAH, we need to make sure that both the science is validated (we get the right answers, only quicker!) and that the GPUs are up to being run 24x7 on FAH. I'm most concerned about the latter point and so this "burn in" test will be important. Assuming all goes well, we'll start the porting to FAH, with the hope (but not an official release date) to release this by the end of the 2006 calendar year. http://folding.stanford.edu/FAQ-highperformance.html

Med tanke på at én X1800XT er rundt 2,5 til 3,5 ganger raskere på denne typen kalkulasjoner enn en pentium 4 på 3,0GHz, kan dette fort bli spennende.

Mot slutten av året får vi sannsynligvis skjermkort som blir ca dobbelt så raske som X1900XT. To stk av de i crossfire vil da være rundt 10 til 15 ganger kjappere enn en P4 på 3,0GHz. Gøy.

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Jeg har et X1800XT selv, med vannkjøling, så jeg er klar for den..

Dog, i server'n jeg etterhvert bygger meg kommer det kun til å stå et gammelt træl av et pci-kort, men kanskje man kan utvide der, sånn for moro skyld..

Men, at de er bekymret for at gpu'ene skal holde skjønner jeg ikke helt. Det er jo funksjoner som klokker de ned om det blir for varmt, slik som på cpu'er.. Jeg melder meg som beta-tester jeg, spesielt om det blir poeng av det.. hehe

Lenke til kommentar

Grunnen til at de er litt nervøse er kanskje fordi det er skjeldent at skjermkort blir utsatt for max load 24/7. Man vet ikke helt om de er bygget for å tåle det. Husk at en grafikkprosessor kan regne en god del feil før det merkes i bildet. Den kan ikke regne feil i det hele tatt når den skal kjøre FAH.

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Huff. Sitter å ser litt på statistikken til de to ræserne rett bak oss...

TSC! Russia har:

Last 7 Months Production

Month Points WUs

06.06 1,273,056 7,841

05.06 3,321,421 23,893

04.06 2,702,046 17,699

03.06 2,301,219 19,038

02.06 2,233,049 14,956

01.06 2,210,967 12,955

12.05 892,326 5,912

11.05 2,722 23

Det vil si de startet for under ett halvt år siden... og jeg har fulgt med på hvor langt det er før de tar oss igjen... og jeg skjønte plutselig hvorfor det blir kortere og kortere til selv om vi får mer og mer produksjon... de må ha flere pc-parker der borte.... Fortsetter de sånn så topper de lista snart :p

Nummer en pruducer på laget deres:

1 Agafonov_KY 10,439 626,651

10k i måneden!.... og hele top20 lista er fylt med over 1000pr/døgn folk :(

Måtte bare nevne det ;)

Selv har vi allerede to peaker på 44k og en på 42k, så vi slår fra oss. Men nå må alle gjøre litt for å få flere medlemmer her altså! :)

Lenke til kommentar

Vi må nok være litt konservative i forhold til hvem vi sammenlikner oss med ;)

For å se det fra den positive siden: det er bare 5 lag som kommer bakfra med mulighet for å ta oss igjenn og ser vi bor i fra russerne så er det ingen som klarer å ta oss igjenn det nærmeste året. Til gjengjeld er det 4 lag fi har sjans tilå ta igjenn i samme periode. Dette forutsetter selvsagt at vi ikke dabber av igjenn.

Lenke til kommentar

Vi har vel ikke tenkt til å dabbe av, har vi?

Jeg har i alle fall en plausibel unnskyldning siden begge de raskeste pc'ene mine har sommerferie pga flytting.. Kan se ut som jeg får meg et sted ganske fort nå, så da er jeg oppe og gå igjen, og skal ta igjen dere som tror dere kan fise forbi meg uten at jeg merker det. Hater å sakke bakover på listen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...