AnaXyd Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Nei søren, den var fin! :-) Alt ble jo installert i en smekk!Men tenkte å kjøre det virtuelt denne gangen, er det noen som har noe tips der? Er Virtualbox lite kompatibel med mange kjerner enda? Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Hey, AnaXyd tilbake, jo!Litt avhengig av hva du prioriterer så kunne du kanskje kjøre foldingen rett på jernet, og heller starte grafisk desktop og VB ved behov. Det er alltid litt overhead ved virtualisering, men på den måten vil du kunne maskinen maksimalt til folding når du ikke kjører andre ting. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Jepp, har hatt pause siden mai-ish mtp temperatur, men har nå omkonfigurert maskinen litt, skal bruke den som en desktop i tillegg, så derfor virtualisering da. :-)(har forresten endelig smelt inn vannkjøling på den!)Har hivd inn et 280x kort også, så det kan vel høste noen poeng det også. Jeg får Ubuntu til å finne alle 32 trådene, samtidig også fah klienten finner de. Men når den kjører igang får jeg bare rundt 40-50% load på CPU i host, og da er vel noe galt! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 Ser ut som stat-serveren til Stanford er nede enda. Ikke noen oppdatering de siste 9 timene. PPD går en viss plass ser det ut som for dere som folder. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. juli 2014 Del Skrevet 13. juli 2014 (endret) Noe tok kveld på min ene maskin. Tror det er psu. Om psu er ferdig lurer jeg på denne Corsair AX 760i eller 860i. Endret 13. juli 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 I dag har jeg foldet i 10år. Startet med en s478 og en prescott på 3200. Så kjøpte jeg xp 3400 som var mye bedre på cpu folding. Mimre mimre jaja. 7 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Da har du jo vært med nesten helt fra starten av, som jeg mener var i 2000. Gratulerer med ti år som folder, det står det respekt av. Selv startet jeg å folde over fire år etter deg, i 2008, og jeg startet med cpu-folding men gikk snart over til en kombinasjon av cpu & gpu folding. I oktober har jeg foldet i seks år. Endret 15. juli 2014 av -alias- Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Takker alias, jeg husker nå du startet, så fort at jeg ikke kunne(ville) prøve å holde deg bak meg. PS: har enda ikke giddet å fikse den ene maskinen, den er nå helt død. Før startet viftene i noen sekunder nå alt død. Så er nok psu, Lenke til kommentar
War Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 2340 gikk alle pcene ned uten om en. Det er snodig for en er på så det er ikke strøm eller nett^^. Sykt snodig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Ingen svar gitt? Skal jeg velge Corsair AX 760i eller 860i? Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Det kan ha vært en brown-out / strømblaff likevel, War. Jeg hadde en PC som overlevde flere ganger der andre PCer slo seg av. Det kommer vel helt an på hvilken PSU som står i og hvor mye effekt den drar.Kjetil: Nå vet ikke jeg hva slags maskin PSUen din feila i. AX-serien går vel for å være av de bedre, jeg har selv to (760 og 860i) og ikke hatt noen problemer. Det blir vel mest et spørsmål om økonomi og hvor mye effekt du har tenkt å ta ut. -Gratulerer med dagen!! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Takker for svar, prisen er ikke mye i forskjell, er ca 100kr. Den som jeg tror har tatt kveld er en fractal newton r3 800w. Men jeg har en ny 600w som jeg kan prøve. Ps: Liker å ha en i reserve. PS2: samme merke. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Sliter fortsatt med "putekasseprosjektet". TW får ikke kobla til maskina hvis skjerm ikke er kobla til virker det som, men tror egentlig bare at det er jeg som er utålmodig og at det er maskina som har en oppstartstid på 10 minutter..Bare å vente da. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Mega lyn og torden slo ut alle serverne mine, men alle er nå oppe og folder normalt igjen. Har ikke sett maken siden Bulgaria 2009. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Mega lyn og torden slo ut alle serverne mine, men alle er nå oppe og folder normalt igjen. Har ikke sett maken siden Bulgaria 2009. Merkelig at det er såpass lokalt! Her 15 mil sør for deg er det sol og helt vindstille! Nyter en iskald på verandaen! Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Bulgaria er jo kjent for å ha koselig tordenvær hehe Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 (endret) Det oppsto plutselig og var over på en times tid, så det var kanskje lokalt ja, men det var meldt på NRK i morges. Nå er det blikkstille og 17 Celsius. Jepp, har vært noen ganger i Bulgaria og det har ofte vært slikt vær der. Endret 15. juli 2014 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 15. juli 2014 Del Skrevet 15. juli 2014 Samme her kanskje. På fredag merket jeg at lysene på jobben blinket pga torden. En sikring var nede, mens pcene står på 6 kurser. AC var av, men strøm i kursen. Alle pcene var på, men stuck i bios eller login ol. Tipper strømbrudd utenfor bygget uten tap av sikring ol står for denne nededagen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Da var Chavalito hjemme igjen og fått fyrt opp riggen igjen. Får se hvordan det går med temperaturer og slikt, men jeg håper å kunne gjøre om natten om ikke annet. Kun en liten test nå. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Strømbrudd og varme for de fleste av oss, men vi klarer oss bra denne sommeren uansett, beste vi har hatt. Alle små bidrag hjelper, man kan evt sette en rig til -oneounit eller i v7 "finish" så kjører riggen 1 jobb uten å laste ned ny så kan man selv bestemme når man trykker den igjen ol. For eks sette på en jobb mens man drar ut ol VS å slå helt av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå