Rusher Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Heisann! Det ser ut til å være riktig dim. For mitt Fractal R4 kabinett. Hva ønsker du for den? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) Har besluttet å stenge en av G34-serverene som sliter med en dårlig vannpumpe på en CPU, og jeg ikke har anledning til å skifte pumpen nå. Har hatt problemer med denne pumpen flere ganger tidligere, men det har holdt å kakke lett på den med en skaftet på en skrutrekker så har den fungert igjen, men nå tror jeg den er i ferd med å gi opp for godt. Jeg mister omkring 500K PPD men det får våge seg en stund. Endret 4. juli 2014 av -alias- Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 Kanskje du må stenge ned flere alias, melder varmt i nord nå. En annen ting: En av årsaken jeg ikke har vannkjøling er nettopp det du sier, og du er ikke den første. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. juli 2014 Del Skrevet 4. juli 2014 (endret) G34 er noe herk asa. Kjøpte n 92mm-kjølere til de første 2 riggene. Da må den ene cpuen ha på en vifte og hindrer da hele riggen å kjøre med 200mhz overklokk. Dvs i supermicrokasse. Har også fult sett større kjølere til g43, men da må jeg ha maxitover modda eller noe. Hvilken pris alias? og hvilken vekt ol? Blir litt variabel ppd hos meg denne uka. Ene v7-klienten hang seg, reinstall fungerte ikke. Måtte ta reinstall av data også, da kom den seg. Så går strømmen ofte, må finne flere kurser der jeg leier rom. Alt er iallefall oppe nå ^^ Kan med 99% sansynlighet si at det er fargen i vannet som har samlet seg i pumpa / cpublokka. Skrudde opp min egen og returhullet var 80% tett av seig blå guffe. ----------------------------------------------------------------------- Jeg kjører 10 gpuer nå som leverer 2 mill. Ene 4p leverer 800-900K i snitt. Det burde bli 2,8 ca i stabilt snitt. Oppå dette er det 3x 4P til som i snitt leverer 1,7mill. Det burde bli ca 4,5 og med rare prosjekter 4mill. og der lå det dønnstabilt før jeg flyttet på servere. Ser ut som det er vanskelig å komme opp dit igjen ^^ Alt er iallefall i drift nå. Endret 5. juli 2014 av War Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 5. juli 2014 Del Skrevet 5. juli 2014 Vurderer å ta ned riggene etterhvert, iallfall 560Ti'ene pga høy varme.Skal se om jeg får snekret til et lite trekabinett med vifte inn/ut og teste det utendørs, isåfall lager jeg 3 slike og putter riggene i dem midlertidig ^^ Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Hei, litt OT dette her men jeg har en støy skilletrafo Noratel 14A/3,3Kva 1fas 230/230v som er litt overkill på meg. Den beskytter mot utenforliggende jordfeil og peaks fra nettet, passer ypperlig for dem som har utstyr som trekker en del watt fra kontakten, ny pris ca 11 000. Er primært ute etter en bytte handel av AMD grafikk kort siden jeg gikk på en blemme med mine r9 270x. Kansje vi kan hjelpe hverandre?, PM meg hvis dette hørtes greit ut. Bor i Oslo. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. juli 2014 Del Skrevet 6. juli 2014 Har dessverre bare 290x med 1gen-kjøler med en vifte. Støyer masse vs kortene med 2 vifter. Fikk opp alt nå, 4,7mill med disse prosjektene jeg har idag. Klarte å ta 3 kurser uten å ha nøkkel til sikringskap før imorgen , så må omplassere de igjen imorgen. Burde ikke bli mer en 10 min nedetid. Ser det er 26 dager siden jeg hadde alt oppe sist. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Nå blir det sommer her i stavanger, skal ikke mye til for at jeg skruer av folding maskinene mine. Det melders opp mot 30c, og da tar jeg kveld. PS: Er nå 30.2 c i stuen min Endret 7. juli 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Må ha riggene ute. Slipper all varme de genererer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Sant, kan du komme å lage rom til meg da? Hehe. Har ikke mulighet få å få det til så nei de går av, sorry. Har kjørt lenge p9201 og da lå maskinene på 275w ca, nå ligger de på 300W++ Endret 7. juli 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) KOm hjem fra hytta i dag, til 32 Celsius der hvor 2 x 4650 riggene står. Men det ser ut som at de takler det fint, ingen med temperaturer over medium, de fleste CPUene på low temp faktisk, men støynivået er himmelsk høyt så det er godt jeg ikke tilbringer mye tid der nå om sommeren. G34-riggen i et tilstøtende rom skal få stå avslått så lenge denne varmen varer (23 Celsius ute nå kl. 20:42). Endret 7. juli 2014 av -alias- Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 7. juli 2014 Del Skrevet 7. juli 2014 Fikk aldri postet bilde av setupet. Here you go: Alt er av nå. Tar de ut senere, akkurat nå vil jeg bruke litt av sommerferien på å bygge et eget PC-kabinett i eik/metall Bruker hylleplater fra Biltema. Greie de, bortsett fra klistremerket på plata med produktinfo, når jeg rev den av forsvant treverket med også - blir en liten bit som ikke kan brukes med andre ord. Biltema klarer alltid å rote det til på en eller annen mysisk måte Skal få handlet meg en ovenfres også snart, så da blir det gøy! Skal se å få designet noe i photoshop/lignende så jeg har noe å gå etter. Er som sagt i eik, så må ha en kraftig ovenfres og powertools On-topic: Når det prosjektet er fint igang (må fortsatt vente på lønn for å få nok penger til de siste delene), så skal jeg begynne å flytte riggene ut i plastikkbokser fra Europris og sette dem ute Noen andre som har prøvd plastikkbokser? Må jo være enkleste form for rackskap? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg har rackkabinetter mener jeg. Kan se i boden imorgen og er avstandsskruene der skal jeg sende deg som backup. Da kan man bare sette i 2 vifter inn forran (80mm mener jeg, trur jeg har det også. Så sette de ute med 2 og 2 kort i. Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) Er det bare meg eller trenger denne serveren en reset?Det er Pxx01, men den leverer 800k til vanlig, kanskje 500k med 01. Får jeg de til å kjøre normalt vil det gi 6plass i leveranse pr dag i verden. Endret 8. juli 2014 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) En 4P 6386ES 2.8ghZ burde gitt deg 500K+ PPD selv med 8101 så der er det noe som ikke stemmer ja. Mine 4x6276es ga faktisk før branntilløpet hele 636,269 med 8101, men det var jo på 3.0GHz da. Hvordan er temperaturene? Endret 8. juli 2014 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) skal sjekke temp, hva var det igjen? sudo coretemp? sudo clockspeed for mhz? Ikke klokket pga da hang de seg ca 1x uke. Endret 8. juli 2014 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg bruker TPC og der er kommandoen: sudo tpc -temp for cpu-temperaturer. Du finner TPC her: wget http://turionpowercontrol.googlecode.com/files/tpc-0.44-rc2.tar.gzInstalleres med, foreks: tar xvf tpc-0.44-rc2.tar.gzcd tpc-0.44-rc2/srcmakesudo make install Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) Takker, skal løpe opp og prøve. Tok en restart først, det dobblet ppd. Deilig å leie lokaler de kan stå i. 0 støy, 0 varme hjemme. Samt 12000KW (effekt) AC (3000W om på) Har på en ac på 1200W nå i et rom på 150kvm. Sammen med 4 supermicro og 11 gpuer og temp i rommet er 20c. Endret 8. juli 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 (endret) Jeg har et lite problem. Ei vifte på Asus 280x er gåen. Noen her som vannkjøler og har en vifte de kan selge? Hvis jeg får tak i ei vifte så får jeg kortet opp å gå i varmen. Endret 8. juli 2014 av Ruskepus Lenke til kommentar
War Skrevet 8. juli 2014 Del Skrevet 8. juli 2014 Gammel? Isåfall er jo RMA fristende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå