Stonescream Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 Milliarder, millioner osv osv, er i en litt annen liga enn meg. Hjjemme rusler min AMD maskin på 2 av 8 kjerner sakte men sikkert så hjelper til bittelitt da 2 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Vel, om ca. 80 minutter så passerer vi 10 milliarder ja Har sittet og tenkt på å muligens bygge meg en ny gamer etterhvert. Godt mulig jeg handler meg 2x brukte 660Ti i gaming-maskinen, og setter den til folding over natten. Den kan jo stå ute på garasjen Hvis jeg likevel bestemmer meg for å kjøpe et dyrere kort så setter jeg nok 560Ti-korta ute av drift. Endret 24. juni 2014 av CasterAnd Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 24. juni 2014 Del Skrevet 24. juni 2014 (endret) Det tok litt lengre tid, pr. nå gjenstår ennå 1.218.586 poeng, så jeg tenker at det kanskje skjer nå ved oppdateringen hos SF kl. 20.00. Milliarder, millioner osv osv, er i en litt annen liga enn meg. Hjjemme rusler min AMD maskin på 2 av 8 kjerner sakte men sikkert så hjelper til bittelitt da Alle monner drar og det er dere med slike maskiner som samlet gjør den store forskjellen. Edit: Da har laget vårt passert Ti Milliarder Poeng. Gratulerer til oss alle! Endret 24. juni 2014 av -alias- 5 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Gratulerer.Temperaturen stiger sakte men sikkert, vet ikke helt hva jeg skal gjøre lenger. Er to vifter inn, ventilasjonsanlegg ut. Med andre ord en teoretisk luftflyt. Hvorfor fungerer det ikke.. :S Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 Fordi varme stiger, du har dataene opp. Nede svalt, oppe drivhus temp. Får ikke ut varmen ved bare å ha ett vindu opp, må åpne døren da blir det litt bedre. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. juni 2014 Del Skrevet 25. juni 2014 https://www.mpx.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097 - hvis noen folder på 2011 er kanskje dette et godt kjøp. Mener jeg syns den var god value selv uten nedsatt pris Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Tror de snakker mest om varmen fra skjermkort. Cpu-folding er snart et tilbakelagt stadium, og etter årskiftet er det mest sannsynlig helt slutt, hvis ikke SF kommer med noe som erstatter BA. Endret 26. juni 2014 av -alias- Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Kan se ut som at cujo også har lagt inn årene, han har ikke levert noe så langt idag. Hvis det er tilfelle, mister Curecoin ca 32 millioner poeng pr dag. Og med litt flaks så kan jeg begynne å folde igjen om ca to uker. Endret 26. juni 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Tror de snakker mest om varmen fra skjermkort. Cpu-folding er snart et tilbakelagt stadium, og etter årskiftet er det mest sannsynlig helt slutt, hvis ikke SF kommer med noe som erstatter BA. OK, så disse nye monster-Intel-riggene gjør egentlig ikke noen bedre jobb en GPU-foldingen? Huff... Jeg hadde faktisk gledet meg til å rigge opp 4P'ene igjen, da økonomien ikke er så halvgæærn om dagen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Jo bare fyr opp, BigAdv i utgavene 8101, 8102, 0103, 8105 og 8105 varer ut året før de tas av menyen, og samtlige untatt 8101 har et bedre watt/ppd-forhold enn de beste gpuene. Endret 26. juni 2014 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 (endret) Fyrer opp en 4P idag Edit x2 stk Endret 26. juni 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Flått, ikke bruk for mye brennstoff. 1 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Det er godt å se at mange holder koken gjennom sommeren. Nå står sommerferie for tur her, og jeg drar bort i 4 uker. Da tenker jeg også at riggene skal få et pust i bakken. Mulig jeg kjører en mindre rigg gående, men da vet dere grunnen til mitt fravær den kommende tiden. Gratulerer til alle på laget med 10 mrd poeng! Ha en fin sommer! 1 Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Hei, folder nå litt igjen men for å bidra litt mer så blir 62K PDD litt tynt på AMD 7870. Så jeg titter litt på ASUS Radeon R9 270X 2GB GDDR5 X2 eller 3 som tilsvarer 2 stk i crossfire og et i standalone. Eller skal jeg satse på 2 stk andre kort av bedre kvalitet som min PSU kan forsyne med 8pins 13v i enten crosf eller singel mode? Andre kort typer og erfaringer tas med åpent sinn, men jeg er litt sær og SKAL ha kortene/kortet i morgen, økonomien er max 5K og butikken er http://www.digitalimpuls.no/ som har nesten like priser som komplett og fins 15min unna der jeg bor:)(Oslo) Mvh T_A_G Lenke til kommentar
War Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Hva skal kortene brukes til uten om folding? og hvilket hovedkort har du? -------------- For dere ppd-nerder så kan jeg melde at jeg satte opp hardware for 2,5 mill ppd ekstra nå. Tar vel en dag før det vises på stats. 1 Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) Hva skal kortene brukes til uten om folding? og hvilket hovedkort har du? -------------- For dere ppd-nerder så kan jeg melde at jeg satte opp hardware for 2,5 mill ppd ekstra nå. Tar vel en dag før det vises på stats. Hva skal kortene brukes til uten om folding?---Spilling, surfing, SETI/under tegnene prosjekter. Og radiation projekt EARTH. GPU nummer knusing er jeg ute etter...KVA per PDD per kort eller flere kort? jeg støtter mange prosjekter. Jeg skal prøve å legge mest mulig regne kapasitet her med en altmulig maskin...HK mitt støtter PCIex16x2 inert x3. liker å klokke å da:) Eller se profil for HK. Endret 27. juni 2014 av T_A_G Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) Hei, folder nå litt igjen men for å bidra litt mer så blir 62K PDD litt tynt på AMD 7870. Så jeg titter litt på ASUS Radeon R9 270X 2GB GDDR5 X2 eller 3 som tilsvarer 2 stk i crossfire og et i standalone. Eller skal jeg satse på 2 stk andre kort av bedre kvalitet som min PSU kan forsyne med 8pins 13v i enten crosf eller singel mode? Andre kort typer og erfaringer tas med åpent sinn, men jeg er litt sær og SKAL ha kortene/kortet i morgen, økonomien er max 5K og butikken er http://www.digitalimpuls.no/ som har nesten like priser som komplett og fins 15min unna der jeg bor:)(Oslo) Mvh T_A_G Tja, om ikke jeg husker feil så bestiller neste alle fra komplett, bare under ett annet navn. https://www.komplett.no/asus-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/805427 Endret 27. juni 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
War Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 (endret) Har kun erfaring med 290x og 780ti Generelt kan man si at ett amd-kort trekker 50W mer og støyer 2ganger et nvidiakort om begge kortene har kjøler med 2 vifter. Uten om det er det vel 10% svakere også et amd. Ett 780ti med god kjøler er kjøligere, koster mindre i drift og er generelt et bedre kjøp. Men så koster det mer, men dette utgjevner seg over tid via strømregningen. Til syvende og sist ender man opp med mer varme og mer støy fra amd uten å ha spart en krone. https://www.norek.no/k/k.aspx Her kommer det meste ifra^^ Endret 27. juni 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Blir litt tullete å sammenligne bråkete referansekjøler, med ett kort med skikkelig 3part. Min erfaring er værtfall at AMD kortet jobber mer feilfritt en nVidia kortet, som stadig trenger tilsyn. Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 27. juni 2014 Del Skrevet 27. juni 2014 Har kun erfaring med 290x og 780ti Generelt kan man si at ett amd-kort trekker 50W mer og støyer 2ganger et nvidiakort om begge kortene har kjøler med 2 vifter. Uten om det er det vel 10% svakere også et amd. Ett 780ti med god kjøler er kjøligere, koster mindre i drift og er generelt et bedre kjøp. Men så koster det mer, men dette utgjevner seg over tid via strømregningen. Til syvende og sist ender man opp med mer varme og mer støy fra amd uten å ha spart en krone. https://www.norek.no/k/k.aspx Her kommer det meste ifra^^ Takk for teknisk svar. OK, for å klargjøre. Støy er ikke et problem for meg(siden jeg er singel)whonderwhy) Og nr 1- har du eller dere noen bedre anbefalinger til valg av en eller 2 kort uavhengig av støy eller varme som er av PCIe x16 som jeg først referete til av en pris 5k i en butikk som er 15min unna meg? se link lenger opp. Men da går jeg for denne ganger 2 http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Skjermkort/PCI-Express/Asus/ASUS-Radeon-R9-270X-2GB-GDDR5-DirectCU-II-TOP--HDMI--DisplayPort-124392-p0000072335.aspx . eller har dere noe forslag til noe bedre som kan hjelpe oss med mere poeng selv om jeg er en liten fisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå