Kjetil Lura Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Har en selv som kan fjerne max 2400 w, men fy fann for et bråk den lager og bruker 1024w. Bruker den ikke lenger, skal kjøpe varme pumpe heller. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Mente til spilling egentlig. Har 3 sånne, bakdelen er like mye watt som folderiggene og den kaster ut luft som må erstattes så hele rommet blir en orkan og fungerer ikke i oppholdsrom Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Ingen som har tenkt på en slik? https://www.komplett.no/retro-12000-btu-aircondition/817993 Ikke at det er noe jeg har planer om, eller råd til. Har varmepumpe med en varme/kjøle-kapasitet på 6500W, men kan ikke bruke den til kjøling for da ville familien min flytte ut temmelig fort. Bruker den kun ved kalde dager på sommeren for å holde det varmt! Om vinteren fyrer jeg med ved i tillegg til foldingen. Varmepumpen bruker max 2200W, men drar sjelden mer enn 800 - 1200W ved mitt behov. Det kan forresten se ut som jeg vil nå 2.1 milliard poeng før foldingdagen i dag er omme, og passerere Grandpa som er på 6-plass på verdenslista i løpet av 3 uker, men mest sannsynlig blir jeg passert av ooitsme før dette skjer. Mulig jeg må gire opp noe for å forhindre dette slik at jeg får passert Grandpa før ooitsme tar meg igjen. Kan bygge en ny ren GPU-rigg med kortene fra Kjetil som + 5645-riggen samlet burde gi meg en boost på omkring 3 - 400K, men det kommer an på hvor varmt det blir. Akkurat nå ser det lovende ut med en utetemperatur på bare 5 grader. Mandag var det kun 1 grad Celsius og snøbyger, en slik dag hvor varmepumpa kom til nytte. Endret 17. juni 2014 av -alias- 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 (endret) Skal man bruke en sånn så sett den oppå et stativ/ bord så avløpsrøret blir kort ( hver meter genererer nesten 500W varme, som en pipe på en ovn) og stapp avløpsslangen inn i en kanal på veggen og tett igjen rundt med noe tøy. Har man nok strøm så gjør den jobben, men den kaster ut ufattelig masse luft i det røret som er 140mm bredt og all den luften vil måtte tilføres rommet igjen fra en annen kanal eller to. Har man ikke innluft vil døra sittefast og den vil suge luft gjennom døra og nøkkelhull ol og de rommene utenfor vil trekke veldig. Egner seg veldig bra på et loft ol, men med en strømpris på totalt 50øre timen pr kw vil den koste 350kr i strøm i mnd pr 1000w den er på. Men man får en kilde i rommet som blåser ut 15C kald luft 24/7 for de som trenger det. Kjempefin om man har eget datarom og vil ha servere på hele året. På gulvet = varmere rom Endret 17. juni 2014 av War 2 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Fy fan War, unnskyld uttrykket, men du må jaggu ha brukt mer kronasje enn meg i utstyr til folding når jeg tenker etter. Eller for å si det på en annen måte, du er ganske mye sprøere enn meg, og burde hatt premie fra noen for innsatsen du har lagt ned. 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 17. juni 2014 Del Skrevet 17. juni 2014 Bildet er fra 2011/12 mener jeg. Den største premien er at vårt lille lag klarer å hevde seg, blir bedre i neste uke når jeg kan slippe å ha servere i conteiner Skal i nytt møte med sector eiendom og leie et lokale for pcer. Etter jeg fikk barn lagde kona barnerom på datarommene mine, da må jeg finne nye løsninger. 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Ja husker godt da du kjøpte det kjøleanlegget, mener du hadde 2 eller 3 SR2-rigger i drift + noe GPU, og muligens en 4P rigg også.. Endret 18. juni 2014 av -alias- 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 Stemmer, 3x sr2 + dette. Mener det kjølte 11 gpuer, oppgraderte AC 2 ganger for å golde temp nede. Nå står de i boden, synd det er for tungt til å gi bort. 2 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 18. juni 2014 Del Skrevet 18. juni 2014 (endret) Stemmer, 3x sr2 + dette. Mener det kjølte 11 gpuer, oppgraderte AC 2 ganger for å golde temp nede. Nå står de i boden, synd det er for tungt til å gi bort. Du kan evt selge de. Kanskje vi kunne laget et lite bruktmarked for småting for vårt lag? Evt. bare en side hvor folk kan liste opp det de har, og hvor mye de ville hatt for det. Drillen var tydeligvis lånt bort her jeg bor, så blir nok ikke til fredag før jeg kan få opp ventiler (og riggene). Skal muligens bestille vifter idag så de kommer til helgen de og håper jeg Endret 18. juni 2014 av CasterAnd Lenke til kommentar
oceana Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Apropos det, så har jeg to GTX480 1536MB (luft) liggende som ikke blir brukt til stort. Dvs, HK brant i fjor og jeg fikk ikke akkurat noe gratis av Komplett (drittselskap) så da ble resten av HW til riggen stående ubrukt.... Har også en HP DL380 Xeon rigg m/36.4 SCSI HDD stående som ikke blir brukt, i fall noen er i beitet. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Så, idag har jeg jobbet litt.. *fanfare* Ventiler! Ikke mobb den skjeve døren. Veggene er rette, døren er skjev. Så da er det endelig litt luft her. Fikk også bestilt noen vifter fra komplett i går, så forhåpentligvis er de her i morgen/lørdag ^^Riggene kjører allerede, må teste uten vifter også Edit: Komplett sendte viftene tidligere igår (klokken er jo over ett, himmel og hav), så de er nok her idag når det blir lyst ute igjen ^^ Endret 19. juni 2014 av CasterAnd 2 Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Da var viftene på plass.Visstnok med en forferdelig aerodynamikk da jeg ikke hadde eller klarte å lage en god ventilasjonstrakt, så får se om jeg får funnet noe på ebay så det ikke ser så forferdelig ut. Nå går jo halvparten av luften tilbake i rommet igjen.. Ellers ser det ut til å fungere, Det trådløse termometeret mitt har dårlig batteri, så kan ikke følge med på temperaturen fra huset, men sist jeg sjekket var det 24grader der ^^ Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Monterte opprinnelig viftene til å blåse varm luft ut. Temperaturen bare steg, og jeg fant ut at det var fordi ventilasjonsanlegget også trekker luft ut - noe som gjorde at det bare ble et trykk i rommet og ikke noe egentlig ventilasjon. Snudde begge viftene, er nå på 24,9 grader. Det er mye bedre enn 30 grader uten vifter Lenke til kommentar
War Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Hva får du nå da? Overtrykk, men mer kald luft inn? Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Hva får du nå da? Overtrykk, men mer kald luft inn? Nopp, masse kald luft inn. Den varme luften blir trukket ut igjen av ventilasjonsanlegget Lenke til kommentar
War Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Fikk opp 4x 780ti-kort fra conteineren idag, det burde booste oss 1 mill ekstra. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Imens sliter jeg med mine 4 kort... Aner ikke hva slags PPD/ETA jeg får, men riggene klarte likevel å bruke 24 timer og ikke komme mer enn halvvies med en PPD på 20k.Hadde nettopp oppgradert fra legacy til nyeste nvidia driver, men nå degraderer jeg igjen da jeg vet at legacy fungerte perfekt.Har også handlet hyller, så nå står riggene pent på plass. Mye mindre rot, forhåpentligvis bedre kjøling også. Ledningene var også lange nok til at alle PSU'ene kunne stå på en samlet hylle i toppen. Laster opp bilde senere ikveld/imorgen. Noen som vet hva som er galt? Én rigg med 2x 660Ti trakk bare 350W med f@h selv etter 20 minutter.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Ikke noe galt der, lå selv på 300w med 2x660Ti og jeg klokket dem litt. 660ti bruker ca 130w på folding. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 Ikke noe galt der, lå selv på 300w med 2x660Ti og jeg klokket dem litt. 660ti bruker ca 130w på folding. Ah. Skal teste over natta med legacy driver, ser ut som om den folder bedre Bortsett fra en del verdiløse WU's pga driverendring, så ser man nok ikke noen poeng fra meg før om et par dager Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. juni 2014 Del Skrevet 21. juni 2014 (endret) 660Ti liker ikke nyeste drivere, på win kan du fikse det men da må du kjøre beta. 0x17:Version 0.0.55. Denne er bra: GeForce 327.23 Endret 21. juni 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå