Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenk, på hotell betaler jo du ikke for strømmen du bruker :green:

Litt synd hvis roomservice kommer innom, eller sikringa går og de vil sjekke hva som fikk det til å skje :/

Tilbud på 290X på cdon nå! http://cdon.no/elektronikk/sapphire/sapphire-radeon-r9-290x-4gb-ddr5-2xdvi-hdmi-displayport-pcie-bf4-p25639501 3263,- :)

Det var et bra tilbud, 1500 i rabatt, men det blir for puslete. Hadde de solgt 295X med 32% rabatt hadde jeg slått til med 2 stk. og bygget en rå foldemaskin.

Lenke til kommentar

Tenk, på hotell betaler jo du ikke for strømmen du bruker :green:

Litt synd hvis roomservice kommer innom, eller sikringa går og de vil sjekke hva som fikk det til å skje :/

Tilbud på 290X på cdon nå! http://cdon.no/elektronikk/sapphire/sapphire-radeon-r9-290x-4gb-ddr5-2xdvi-hdmi-displayport-pcie-bf4-p25639501 3263,- :)

Det var et bra tilbud, 1500 i rabatt, men det blir for puslete. Hadde de solgt 295X med 32% rabatt hadde jeg slått til med 2 stk. og bygget en rå foldemaskin.

32%?

Den går jo for 31% rabatt?

Lenke til kommentar

Jepp, det var det jeg mente!

Men for å se litt nærmere på dette tilbudet, ett 295X2 består vel av 2 x 290X og koster mellom 11 - 12K. Her får man 4 stk. 290X for bare 2K mer enn ett 295X2, så dette må jeg tenke litt på. 4 slike i en kasse hadde jo vært noe, men problemet blir varmen siden disse ikke er vannkjølte som 295X. 4 x 290X vil også samlet bruke omlag 200W mer enn 2 x 295X2 så det handler om betydelig høyere driftsutgifter.

Lenke til kommentar

Fint at prisene er for nedadgående for dette kortet, som i utgangspunktet er priset hinsides over hva det er verdt, men slik er det i denne verden. Tenker jeg venter til neste generasjon kommer og ser om jeg finner noe brukt. Hadde jeg fått en hyggelig telefon fra Hamar i dag så hadde jeg slått til med det samme.

Lenke til kommentar

Problemet er at man da trenger 2 rigger igjen.

De nye kortene vil ha pci-x8 minumum.

Kan evt få 3 av de på en amd-hk.

Man betaler litt ekstra for å få litt god kjøling og færre kort som krever mindre plass og som krever lavere båndbredde igjen.

Jeg kjører kun 3x 780ti nå , men ene kortet folder kun 20t i døgnet.

PPD er ca på 550K med dagens prosjekter, kanskje 600K om de foldet 24/7.

Har avtalt møte med leie av plass i neste uke :hm:

Lenke til kommentar

Multimonitor (gameing) med 4K eller regnejobber innen design og forskning, billig alternativ til quadro og tesla som ellers koster 2-3 ganger så mye.

Helt egen klasse for seg selv og ikke et folde eller spillkort om man ser på ytelse VS dollar.

Koden som kjøres på de kortene skal regne, så sjekke så levere, derav uegnet til spilling om man kun ser på ytelsen pr krone.

La oss heller se på det som et billig regnekort enn et dyrt spillkort.

Kjører heller 780ti classy i sli og sparer penger og får bedre resultater.

Lenke til kommentar

Ah, leste feil. Da gir det mening, Alias! :)

Ventiler er oppe i løpet av idag eller imorgen :D Starter serverne da. Bruker nok foreløpig 120mm og 140mm vifter (som er stillegående, så forferdelig liten luftflyt) som midlertidig løsning. Handler Noctua-vifter (140mm) etterhvert.

Lager en ghettoløsning-ish 140->100mm adapter slik at jeg kan få utnyttet 260 m3/h luftflyt. Ønsker å heller senke viftehastigheten framfor å ha for svake vifter :)

Lenke til kommentar

Kjøpte stillevifter jeg også, ble for svakt.

Nå kjøper jeg bare raske vifter, så bruker jeg heller viftekontroller.

Satte en pc på hverandaen for å sjekke, tok maskeringstape over ubrukte switchporter pga fukt ok.

Stått en uke nå og alt ser 100% ut. God temp og varmer ikke opp inne.

Med god temp kommer også lite støy.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt bra suksess med vifta i boden, monterte en enkel 120mm noctua vifte 1500rmp, og det er det rommet som er mest kjølig. Kun 2 stk viftespalter som lufting (2x120mm ventiler) èn for "inn" nede og "ut" oppe (der vifta er montert) Temperaturen ligger 1-2 grader høyere enn ute temp. :) Det er 1 stk rigg her.

Lenke til kommentar

Siden jeg bruker viftekontroller så kjøper jeg de billigste svarte.

Gjerne opp i 100 cfm ( de stille ligger ca på 30)

Så stiller jeg de heller ned til 60. Da har jeg iallefall muligheten på varm dager.

Den dyreste svarte har over 150 CFM :)

Jeg kommer nok til å montere to ventiler i øvre del av veggen og putte vifter i begge. Er masse kald luft i garasjen/boden som kan komme opp trappen, må bare få ut luften i rommet oppe slik at dette blir dradd opp :)

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Multimonitor (gameing) med 4K eller regnejobber innen design og forskning, billig alternativ til quadro og tesla som ellers koster 2-3 ganger så mye.

Helt egen klasse for seg selv og ikke et folde eller spillkort om man ser på ytelse VS dollar.

Koden som kjøres på de kortene skal regne, så sjekke så levere, derav uegnet til spilling om man kun ser på ytelsen pr krone.

La oss heller se på det som et billig regnekort enn et dyrt spillkort.

Kjører heller 780ti classy i sli og sparer penger og får bedre resultater.

Å kjøre i sli har ikke noe å si war, Jeg velger sc og heller klokker litt selv. Kjører mine på 1173 +36 opp.

Standard er 1006.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...