CasterAnd Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Har nå fått tilbud om et gratis rackskap fra et familiemedlem. Er snakk om et nokså lite et, men tenker jeg får inn to servere iallfall.Mulig jeg handler meg rackskap etterhvert også. Noen som vet om et billig åpent et? Lenke til kommentar
oceana Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Nå er det 1.3 måneder til. Ser ut som om en del har gitt opp, men "ooitsme" produserer enda med hele 20 mill PPD. Brutalt mye! Noen som vet hva slags maskinvare han kjører? Har han tilgang til datasenter på et universitet eller noe? Jeg har nå fått hw til min nye 4x16-core rigg på plass, stor takk til -alias- for all hjelp Forhåpentligvis har jeg truffet blink med rammodulene og resten av oppsettet. Men fyrer jeg den opp i løpet av sommerferien skal det jaggu bli varmt inne... Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 H100, H105, H110 , byttet vifter, fortsatt vibrasjonslyd. Det viste seg å ikke være pumpene, men trekker jeg ut strømmen til viftene stopper det. Trur ikke det er vibrasjoner, for endrer ikke lyd om jeg klemmer her og der. Må evt være luften som går igjennom radiatoren.. Prøvd å snu viftene også. Gir opp hele H-serien og kjøper en luftkjøler. 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Nå er det 1.3 måneder til. Ser ut som om en del har gitt opp, men "ooitsme" produserer enda med hele 20 mill PPD. Brutalt mye! Noen som vet hva slags maskinvare han kjører? Har han tilgang til datasenter på et universitet eller noe? Jeg har nå fått hw til min nye 4x16-core rigg på plass, stor takk til -alias- for all hjelp Forhåpentligvis har jeg truffet blink med rammodulene og resten av oppsettet. Men fyrer jeg den opp i løpet av sommerferien skal det jaggu bli varmt inne... Kan nesten ikke vente, når starter sommerferien? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 H100, H105, H110 , byttet vifter, fortsatt vibrasjonslyd. Det viste seg å ikke være pumpene, men trekker jeg ut strømmen til viftene stopper det. Trur ikke det er vibrasjoner, for endrer ikke lyd om jeg klemmer her og der. Må evt være luften som går igjennom radiatoren.. Prøvd å snu viftene også. Gir opp hele H-serien og kjøper en luftkjøler. Snakker du om 4P riggene så synes jeg det høres spokey ut, har selv aldri opplevd vibrasjoner med hensyn til kombinasjonen radiatorer & vifter. Jeg antar at du har støvsuget / rengjort dem slik at luften kan passerere uhindret. Mine radiatorer må rengjøres jevnlig ellers merker jeg at støyen og varmen fra riggene øker. Nå kjører vel du alt i rack så du har et annen driftsituasjon enn for mine rigger. Hos meg vises det utenpå kassene ved at støv samler seg rundt inntakene at de trenger rengjøring. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Kan nesten ikke vente, når starter sommerferien? He he! Bare noen uker igjen, da får jeg forhåpentligvis tid til å gjøre ferdig kjøkken, maskin og leke litt med arvingen. I den rekkefølgen Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 (endret) Alias, det er hjemmepcen. Radiatoren er montert ligende i toppen. Pumpa er lydløs, viftene er lydløs og radiatoren er lydløs. Setter jeg viftene på radiatoren bråker det. Skal prøve å remontere med noe gummi imellom Beklager at jeg ødelegger PPD for laget altså, riggene står i en conteiner Må finne en plass å ha de, men strøm og kjøling kommer lett opp i 10K mnd uten leie av selve plassen og nett. Flere liker folding og vil sponse, men har ikke funnet det rette setedet enda. Satser på snarlig løsning, flere datasentere som er på gli. Endret 14. juni 2014 av War Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Et strømbrudd i formiddag slo ut 3 av serverne mine i 5 - 6 timer så mitt bidrag i dag blir sterkt redusert. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Som siste forsøk på å få H-kjølerene til corsair stille satte jeg ikea-møbelknotter mellom kabinett og radiator + mellom radiator og viftene. Samme ulyd. Gir opp og kjøper luftkjøler. Vifte som blåser på radiatoren må være det som lager ulyden. Passe teit problem. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 15. juni 2014 Del Skrevet 15. juni 2014 Jeg håper på å få opp ventiler neste uke. Blir to ventiler som kommer til å presse ut så mye luft som mulig, og forhåpentligvis hente opp ny luft nede. Kommer senere til å bli bygd en liten bod sammen med vedbua, når det kommer opp en liten port der osv så kan jeg plassere serverne mine der.Kanskje jeg bygger en liten bod til mine egne servere, og har de der sommer/vinter? Har sett et par som har hatt bitcoin-rigger som har stått ute 24/7. Ingen nedetid i løpet av et helt år (selv med snø), og alt som har kommet inn har vært tynt pollenstøv.Mulig jeg gjør noe slikt jeg også. Hvis jeg får en jevn luftflyt fra front til bak, så burde det fungere bra. Men det blir nok senere. Nå er jeg mest gira på ventiler, noe jeg ha funnet ut at jeg trenger uansett om jeg har servere der eller ei. Jeg har hatt serverne av en god stund. Vurderer å handle meg rackkabinetter, og har et fint tilbud (7stk for 4-5K), men må tenke litt over det da jeg ikke har fryktelig mye penger å gå på, men skal se til uka. Må bare sjekke ut rackskapet som jeg blir tilbudt også, og planlegge litt. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 (endret) Hva skjedde Kjetil, har du hatt havari på foldeparken din, eller er det varmen som satte deg ut i 2 dager? Godt å se at du er på veg opp igjen! Her i nord har vi akkurat nå 2,5 grader Celsius og snøbyger så det er like før jeg må starte opp 2 reserve-rigger for å holde varmen. Endret 16. juni 2014 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Den 4 personen som har en frivillig/ufrivillig bump denne uka ^^ Heldigvis er det kun en uke for min del. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Hva skjedde Kjetil, har du hatt havari på foldeparken din, eller er det varmen som satte deg ut i 2 dager? Godt å se at du er på veg opp igjen! Her i nord har vi akkurat nå 2,5 grader Celsius og snøbyger så det er like før jeg må starte opp 2 reserve-rigger for å holde varmen. Neida, har bodd på hotell i helgen. Må skrue dem av da jeg ikke kan ha vinduene opp mens jeg er borte. Men joda er lei av varmen, 28.3 inne ca 18c ute. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Har ikke plass i bilen til det war Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Kjøp bil med henger feste Kjøp henger Ta med riggene 1 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2014 Tenk, på hotell betaler jo du ikke for strømmen du bruker Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Å joda arve du betaler for alt på ett hotell, ingen ting er gratis der. Bilen min er hybrid og har ikke mulighet for å bruke krok på den. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 16. juni 2014 Del Skrevet 16. juni 2014 Tenk, på hotell betaler jo du ikke for strømmen du bruker Litt synd hvis roomservice kommer innom, eller sikringa går og de vil sjekke hva som fikk det til å skje :/ Tilbud på 290X på cdon nå! http://cdon.no/elektronikk/sapphire/sapphire-radeon-r9-290x-4gb-ddr5-2xdvi-hdmi-displayport-pcie-bf4-p25639501 3263,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå