CasterAnd Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Må si vi produserer ganske mye til sommerferie å være. Vi er nå 3. mestproduserende i hele verden! Hadde ikke Curecoin eksistert så hadde vi vært på 2. plass Curecoin har fortsatt ikke passert oss, og det er ikke lenge siden de skulle ta oss igjen om 3 uker.Nå er det 1.3 måneder til. Ser ut som om en del har gitt opp, men "ooitsme" produserer enda med hele 20 mill PPD. ----- Med utviklingen av skjermkort, snakker vi 400K PPD på 250-300W ved 880Ti/890? Early predictions? Endret 9. juni 2014 av CasterAnd Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Nyeste nvidiadriver gir faktisk fler poeng. ca +30K på et 780ti siste 5 jobber. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har og installert nyeste driver, tpf gikk ned med 2sec på p9102. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Kunne ikke motstå å sjekke litt om Curecoin gutta. Dagsproduksjonen deres fortsetter å falle. Fra ca 238 millioner 27. mai til litt over 100 millioner i går. Og antall aktive foldere faller også sakte med sikkert, nede i 562 aktive nå, var vel over 800 på det meste tror jeg. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Kunne ikke motstå å sjekke litt om Curecoin gutta. Dagsproduksjonen deres fortsetter å falle. Fra ca 238 millioner 27. mai til litt over 100 millioner i går. Og antall aktive foldere faller også sakte med sikkert, nede i 562 aktive nå, var vel over 800 på det meste tror jeg. Jepp, sant det Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Ikke mislykket helt enda. "ooitsme" har generelt økt på.Blir lite folding i sommer pga alt for varme temperauturer. Selv med ventiler vil jeg få en svært dårlig temperatur.Når jeg får kabinett kan jeg prøve å kutte til en form i papp elns som jeg kan plassere i bakkant, koble på et rør på det med en vifte og se om jeg får blåst varmen ut i ventiler.Hvis det blir vellykket, kommer jeg til å få en langt lavere varmeutvikling.Er dog lavt under taket, så må bruke rør med diameter på ca. 3-4cm. Blir å lage en nokså stor "trakt" fra 120mm og ned til 30-40mm. Det kan dog funke, så lenge jeg gjør alt ordentlig og ikke får noen lekkasjer. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Sett de ute så er all varmetrøbbel historie Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Sett de ute så er all varmetrøbbel historie Uten kabinett? Det regner. Hva med fukt? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Har man tilgang på veranda, kan man sette de i kabinett der. Varmen fra gpu vil holde fukt borte. Men ja, det må ikke regne rett på^^ Blir neppe mer fukt en et rom med vinduet oppe 24/7. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Har man tilgang på veranda, kan man sette de i kabinett der. Varmen fra gpu vil holde fukt borte. Men ja, det må ikke regne rett på^^ Blir neppe mer fukt en et rom med vinduet oppe 24/7. Kan ha de ved vedskjulet. Er mye plass under tak der. Må ha kabinett likevel... Kan bestille noen standoffs fra DX. Noen som vet om noen standoffs hos DealExtreme som garantert passer alle cases/hovedkort? :S Endret 10. juni 2014 av CasterAnd Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Er inne i en lang periode med P8101 som sinker mitt bidrag betraktelig. Riggene tåler innetemperaturer opp mot 40 Celsius før de begynner å pese, men det er verre med kona, hun klager straks 25 grader passeres så jeg kjører med åpne vinduer og gjennomtrekk når vi er hjemme. Er vi på hytta stenges alt og rigggene kan kose seg alene i varmen. Det er forresten noe tull hos Stanford igjen i og med at siste oppdatering ikke fant sted, evt. så er tullet også hos http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651&p=1 som ikke oppdaterte nå kl. 22.00. 2 av riggene mine brukte 2 - 3 timer på ul/dl nå i kveld, så noe må være ute av sync hos Stanford uansett.. Jeg har 3 - 4 kabinetter liggende i garasjen som jeg tidligere har brukt til gpu-folding hvis noen er interessert. Dette er billig-kasser som kun var ment å stå i garasjen som er kjølig og fin sånn. Inne i bolighus egner de seg ikke siden det lett blir for varmt der. Ett av kabinettene klarer 4 x dobbelspor skjermkort siden jeg har modifisert bort deler av bunnen for å gi plass til skjermkort nr. 4. Gir dem bort mot at fraktkostnader dekkes. Endret 10. juni 2014 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Sjekket priser på datasenter. 1500kr + strøm for U4-plass med nett og kjøling pr mnd. 10.000kr ca for mine 4 i rack. Da kan jeg bare leie en leilighet og sette de der^^ Blir en liten nedetid hos meg fra i kveld. Må flytte 600kg servere inn på lager, så flytte det fra lager til datasenter etter å ha forhandlet meg til ett. Mener en løsning er 95% klar. Kanskje 2-3 dager Har bare ikke nok amper hjemme ^^ Endret 11. juni 2014 av War Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Er inne i en lang periode med P8101 som sinker mitt bidrag betraktelig. Riggene tåler innetemperaturer opp mot 40 Celsius før de begynner å pese, men det er verre med kona, hun klager straks 25 grader passeres så jeg kjører med åpne vinduer og gjennomtrekk når vi er hjemme. Er vi på hytta stenges alt og rigggene kan kose seg alene i varmen. Det er forresten noe tull hos Stanford igjen i og med at siste oppdatering ikke fant sted, evt. så er tullet også hos http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651&p=1 som ikke oppdaterte nå kl. 22.00. 2 av riggene mine brukte 2 - 3 timer på ul/dl nå i kveld, så noe må være ute av sync hos Stanford uansett.. Jeg har 3 - 4 kabinetter liggende i garasjen som jeg tidligere har brukt til gpu-folding hvis noen er interessert. Dette er billig-kasser som kun var ment å stå i garasjen som er kjølig og fin sånn. Inne i bolighus egner de seg ikke siden det lett blir for varmt der. Ett av kabinettene klarer 4 x dobbelspor skjermkort siden jeg har modifisert bort deler av bunnen for å gi plass til skjermkort nr. 4. Gir dem bort mot at fraktkostnader dekkes. Hvor mye blir det for frakt av 3 kabinetter? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 (endret) Er inne i en lang periode med P8101 som sinker mitt bidrag betraktelig. Riggene tåler innetemperaturer opp mot 40 Celsius før de begynner å pese, men det er verre med kona, hun klager straks 25 grader passeres så jeg kjører med åpne vinduer og gjennomtrekk når vi er hjemme. Er vi på hytta stenges alt og rigggene kan kose seg alene i varmen. Det er forresten noe tull hos Stanford igjen i og med at siste oppdatering ikke fant sted, evt. så er tullet også hos http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651&p=1 som ikke oppdaterte nå kl. 22.00. 2 av riggene mine brukte 2 - 3 timer på ul/dl nå i kveld, så noe må være ute av sync hos Stanford uansett.. Jeg har 3 - 4 kabinetter liggende i garasjen som jeg tidligere har brukt til gpu-folding hvis noen er interessert. Dette er billig-kasser som kun var ment å stå i garasjen som er kjølig og fin sånn. Inne i bolighus egner de seg ikke siden det lett blir for varmt der. Ett av kabinettene klarer 4 x dobbelspor skjermkort siden jeg har modifisert bort deler av bunnen for å gi plass til skjermkort nr. 4. Gir dem bort mot at fraktkostnader dekkes. Hvor mye blir det for frakt av 3 kabinetter? Vil tro vi snakker 3 x 140 kroner. Er på hytta nå og ut denne uka ellers kunne jeg sendt deg bilder av kassene. Endret 11. juni 2014 av -alias- Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Er inne i en lang periode med P8101 som sinker mitt bidrag betraktelig. Riggene tåler innetemperaturer opp mot 40 Celsius før de begynner å pese, men det er verre med kona, hun klager straks 25 grader passeres så jeg kjører med åpne vinduer og gjennomtrekk når vi er hjemme. Er vi på hytta stenges alt og rigggene kan kose seg alene i varmen. Det er forresten noe tull hos Stanford igjen i og med at siste oppdatering ikke fant sted, evt. så er tullet også hos http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=37651&p=1 som ikke oppdaterte nå kl. 22.00. 2 av riggene mine brukte 2 - 3 timer på ul/dl nå i kveld, så noe må være ute av sync hos Stanford uansett.. Jeg har 3 - 4 kabinetter liggende i garasjen som jeg tidligere har brukt til gpu-folding hvis noen er interessert. Dette er billig-kasser som kun var ment å stå i garasjen som er kjølig og fin sånn. Inne i bolighus egner de seg ikke siden det lett blir for varmt der. Ett av kabinettene klarer 4 x dobbelspor skjermkort siden jeg har modifisert bort deler av bunnen for å gi plass til skjermkort nr. 4. Gir dem bort mot at fraktkostnader dekkes. Hvor mye blir det for frakt av 3 kabinetter? Vil tro vi snakker 3 x 140 kroner. Er på hytta nå og ut denne uka ellers kunne jeg sendt deg bilder av kassene. Hva slags produsent av kassene? Har de støtte for rackmount evt? Eller er det bare snakk om vanlige PC-kabinetter? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Det er helt vanlige billige PC-kabinetter, samtlige er Midi-Tower typen. Jeg husker ikke hvilke produsenter det er, men det er tre forskjellige. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Fant tilfeldigvis en fyr som bor 10min med bil fra meg som selger 9stk 4U cheftec-kabinetter til 1k/stk med variabel HW inni. Vurdere å handle, men nå har keg ikke 9000 på hånda.. Kan prøve å få forhandla meg til en grei pris uten HW'en. For alle 9. Noen som trenger rackkasse? Alias, om jeg ikke får kabinettene noe billigere så tar jeg dine. Skal bare stikke innom han en dag og titte. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. juni 2014 Del Skrevet 12. juni 2014 (endret) Hva ble det til med kabinetter? Trenger du ett? Ser komplett ol har fått inn nå, var utsolgt noen uker. Hentet H110kjøler fra boden og demonterte alt, ops 140mmx2-radiator og jeg har bare plass til 120x2. Måtte kjøpe ny H105^^ Håper den gamle overlever til jeg får den montert. Hører ut som en tatoeringspenn nå. ---------------------------- Trur serverene sliter igjen, upload går sakte. 1% pr 10 min. Endret 13. juni 2014 av War Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Hva ble det til med kabinetter? Trenger du ett? Ser komplett ol har fått inn nå, var utsolgt noen uker. Hentet H110kjøler fra boden og demonterte alt, ops 140mmx2-radiator og jeg har bare plass til 120x2. Måtte kjøpe ny H105^^ Håper den gamle overlever til jeg får den montert. Hører ut som en tatoeringspenn nå. ---------------------------- Trur serverene sliter igjen, upload går sakte. 1% pr 10 min. Har fått tilbud om 9stk til 6300,-.. Mulig jeg heller tar 7stk og får de til 4-5K Er snakk om de samme 4U kabinettene som komplett selger. Endret 13. juni 2014 av CasterAnd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå