Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da var prosjekt:bod igang. Som en kan se av bilde er det det montert en vifte i øverste ventil og nedre ventil er vifteløs. :)

Likevel må starten ansees som mislykket da netgear n600 usb adapteret ikke fikk inn ruteren. På mobilen(s4) får jeg fint koblet til og lastet ned/opp data i brukbar hastighet. Så da må en nok ty til et annet adapter. Blir godt å få avlastet det ene rommet for en ovn (a) :)

attachicon.gif20140602_195010.jpg

Edit: CasterAnd gratulerer med en fin døgnproduksjon og topp 20lista.! ^^

Takk takk!

Er noe slikt jeg også skal jobbe med ^^ Få inn ventiler med Noctua-vifter.

Har skaffet meg sommerjobb for hele 3 uker. Blir en solid inntekt det, dóg skal ikke så mye gå til Folding da jeg har andre utgifter også ;)

Så lenge jeg kan folde med ~23 grader i rommet så blir jeg fornøyd. Er 30 grader der nå.

Feil prioritering, det finnes ikke andre utgifter enn folding, eller hva? :p hehe

23 grader er bra om du får til det, kald kjeller, garasje eller noe tilsvarende. I rom jeg har bra lufting ligger det på rundt 27g nå om sommeren. I rom med mindre lufting rundt 33-37g.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var prosjekt:bod igang. Som en kan se av bilde er det det montert en vifte i øverste ventil og nedre ventil er vifteløs. :)

Likevel må starten ansees som mislykket da netgear n600 usb adapteret ikke fikk inn ruteren. På mobilen(s4) får jeg fint koblet til og lastet ned/opp data i brukbar hastighet. Så da må en nok ty til et annet adapter. Blir godt å få avlastet det ene rommet for en ovn (a) :)

attachicon.gif20140602_195010.jpg

Edit: CasterAnd gratulerer med en fin døgnproduksjon og topp 20lista.! ^^

Takk takk!

Er noe slikt jeg også skal jobbe med ^^ Få inn ventiler med Noctua-vifter.

Har skaffet meg sommerjobb for hele 3 uker. Blir en solid inntekt det, dóg skal ikke så mye gå til Folding da jeg har andre utgifter også ;)

Så lenge jeg kan folde med ~23 grader i rommet så blir jeg fornøyd. Er 30 grader der nå.

Feil prioritering, det finnes ikke andre utgifter enn folding, eller hva? :p hehe

23 grader er bra om du får til det, kald kjeller, garasje eller noe tilsvarende. I rom jeg har bra lufting ligger det på rundt 27g nå om sommeren. I rom med mindre lufting rundt 33-37g.

Hehe :p

Jeg er ute av topp 20 igjen pga flyttingen igår. Et par WU's restartet seg, og jeg skal sjekke hvordan det ligger an etterpå :)

Edit: Måtte bare en update til, så fikk jeg levert en WU på 58K :3 Er inne igjen ^^

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

En liten oppdatering fra Curecoin "løpet". Det kan se ut som mange har fått varme føtter i disse dager, og det er også tydlig at flere ser at de ikke kan gjøre/oppnå det store med foldingen. I tillegg har nok ikke foldingen i seg selv vært drivkraften til flere her :wee: Det skal dog sies at døgnproduksjonen fortsatt er uvirkelig høy. :green:

post-135107-0-33652500-1401803455_thumb.jpg

post-135107-0-88011800-1401803454_thumb.jpg

post-135107-0-53424000-1401803454_thumb.jpg

Happy folding :w00t:

Lenke til kommentar

Jepp det er nok en faktor det som du sier kjetil ang jobbene de får ned, og det kan jo senke totalen noe.

Men det er også som alias sier mange som har gitt seg, det ser vi også av grafen jeg har lagt ved:

Den siste uka er det fra dag til dag omtrent 20-30 stk færre som er aktive iforhold til nye som kommer til. Tilogmed har totale aktive foldere gått ned noe.

Lenke til kommentar

Jadda, skulle sjekke status på serverne via ssh og fikk ikke kontakt.

Fikk dog kontakt med testserveren min (HP ProLiant) som er i samme rom. Tok en arp-scan og fant ingen andre enheter, annet enn routeren min, laptopen og testserveren selv.

Gikk opp for å sjekke. Alt helt dødt, ingen vifter kjørte.

Alt startet opp, bortsett fra midtriggen med 2x 660Ti som ikke ville laste inn Ubuntu riktig (har hatt småproblemer før, reinstallerer imorgen kveld).

Da jeg ikke fikk opp midtriggen, og ikke ante hva som har gått galt (altså, hva er det som kan skru av 3 servere, men ikke skjerm/testserver?) så skrudde jeg alt av igjen, dro ut alt av kontakter og skal sjekke mer imorgen. Blir litt paranoid når noe har stått på i flere dager og pluselig går ned.

Romtemperaturen har ikke vært over 32 grader. Sist jeg sjekket korta, med 32grader romtemp, så var det 80 grader på de varmeste riggene.

Tar en liten etterforskning i slutten av uken, har eksamenstid nå som er på prioritetslisten. Om noen vil komme med noen teorier så er det alltid koselig.

Om det er noe til hjelp så kjører FAH-riggene Ubuntu, mens testserveren er på Debian.

Edit: fant feilen. Strømmen forsvant i et par sekunder igår hos meg mens jeg var på besøk hos noen.

ProLiant må restarte seg med en gang, virker det som. Setter opp serverne igjen når jeg har fått inn ventiler.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

En liten oppdatering fra Curecoin "løpet". Det kan se ut som mange har fått varme føtter i disse dager, og det er også tydlig at flere ser at de ikke kan gjøre/oppnå det store med foldingen. I tillegg har nok ikke foldingen i seg selv vært drivkraften til flere her :wee: Det skal dog sies at døgnproduksjonen fortsatt er uvirkelig høy. :green:

Happy folding :w00t:

Min logikk tilsier at flere "tester" ut "muligheten" for en ny digital valuta. Det vil med andre ord si at de går inn med det de har, eller det de ønsker å "satse" av resurser på hardware siden.

Så vil de fleste avvente for å se hvordan det går med utviklingen før de fortsetter innsatsen. Det virker som Curecoin var nøye gjennomtenkt i forkant, så det gjenstår å se hva de evner å skape i tiden fremover.

Ergo tipper jeg det kan være vanskelig å spå utviklingen til Curecoin helt med det første :)

En fantastisk innsats er det ihvertfall. 50% av Team Hardware sin produksjon på en måned ca. Helt vilt. Men veldig bra for F@H.

Lenke til kommentar

H100kjøleren lager tikkelyder som om man setter en strips inn i en vifte.

Pumpa som dør?

Isåfall den første delene jeg har som tar kvelden av å stå på 24/7 pga folding.

Jeg hadde tikkelyd i min helt nye H100.

Leste litt rundt på nettet og prøvde å sette pumpa på en viftestyring. Ikke målt "ut-volten" når den står på fullt, men tikkingen forsvant hvertfall :)

Lenke til kommentar

Det her er ikke "luft-tikkingen" som noen slet med før, men skikkelig ulyd.

Samme lyden som å ta en kulepenn og la den gli på bladene på en vifte som går.

Stopper med en gang jeg tar ut strøm til pumpa.

Får vel ikke demontert den i en h100 siden den er lukket.

RMA og setter på en ny.

Det blir en liten nedetid hos meg mens jeg flytter rigger til nye lokasjoner denne uka.

Lenke til kommentar

Jeg har 12 stk Antec pumper, de eldste har "foldet" siden sent i 2011. Det kun en av dem jeg har vært litt plaget med, men det har holdt at jeg gir pumpa noen små kakk med håndtaket på skrutrekkeren så har den fungert normalt igjen. Ut over dette så har samtlige fungert perfekt. Jeg har likevel en i reserve i tilfelle at noen havarerer totalt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg er på en liten ferietur denne helgen og har skrudd av foldingen da jeg enda ikke har fått montert noe ventilasjon.

Tar den monteringen neste uke/uka etter der. Skal også snart bygge en core-router for LAN-parties som skal arrangeres, så blir virkelig nødt til å ha en god luftventilasjon i PC-rommet for å kunne bygge det uten å stryke med.

Om noen lurer på specs til LAN-routeren, så har den kapasitet til 4Gb/s via dens 8 Gigabit nettverksporter.

På det meste blir det nok bare 1gbit-hastighet på de fleste LAN's, men så har jeg iallfall kapasitet til mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...