Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Core 17 er nå å få i Linux for AMD brukere også! :) Foreløpig beta-testing, men du får den ved bruk av beta eller advanced flagg. PS: 14.4 drivere er anbefalt!

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=26401

Får man noe betraktelig mer PPD med Beta-flagg?

Folder nå med ~170K PPD!

Fikk nå opp 660Ti'ene. 117K PPD på de to alene. Det er omtrent 59K PPD, så det kan definitivt bli bedre - men en grei start!

Håper på å akkurat komme inn på topp 20 :)

Akkurat nå så titter jeg innpå 750Ti. Vurderer å eventuelt kjøpe det senere, den burde iallfall gi lik PPD som 660Ti, om ikke mer :)

GTX 750Ti har bare 640 Cuda Cores mot GTX 660Ti sine 1344, så hvis jeg ikke er helt på bærtur så gruser 660Ti førstnevnte i folding. For å finne et kort i 7-serien som er bedre enn 660Ti tror jeg du må helt opp til GTX 770 som har 1536 Cuda Cores.

Core 17 bruker ikke cuda core alias, core 15 gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh. Det var en turnoff.

Da kan vi se langt etter 4 gpu'er i SLi med høy PCIe hastighet.

Trist.

Nei, nei, du tar feil, tror jeg. Det hovedkortet jeg tenker på kan kjøre full guffe med 7 GPU'er og PCIe x16 uten problemer. Tror jeg da. Shot me if I am wrong. Fortsatt i Kina da.

Tviler sterkt på at den kan kjøre 7 lanes med 16-16-16-16-16-16-16-hastighet.

Tror ikke det finnes en CPU som kan takle såpass mye informasjon. Den tar nok 16-8-8-8-8-8-8 eller noe slikt, om ikke mindre. Hvilket hovedkort?

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Core 17 er nå å få i Linux for AMD brukere også! :) Foreløpig beta-testing, men du får den ved bruk av beta eller advanced flagg. PS: 14.4 drivere er anbefalt!

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=26401

Får man noe betraktelig mer PPD med Beta-flagg?

Folder nå med ~170K PPD!

Fikk nå opp 660Ti'ene. 117K PPD på de to alene. Det er omtrent 59K PPD, så det kan definitivt bli bedre - men en grei start!

Håper på å akkurat komme inn på topp 20 :)

Akkurat nå så titter jeg innpå 750Ti. Vurderer å eventuelt kjøpe det senere, den burde iallfall gi lik PPD som 660Ti, om ikke mer :)

GTX 750Ti har bare 640 Cuda Cores mot GTX 660Ti sine 1344, så hvis jeg ikke er helt på bærtur så gruser 660Ti førstnevnte i folding. For å finne et kort i 7-serien som er bedre enn 660Ti tror jeg du må helt opp til GTX 770 som har 1536 Cuda Cores.

Core 17 bruker ikke cuda core alias, core 15 gjør.

Ja der kan du se, man lærer så lenge man lever, takker Kjetil. Er ikke oppdatert med hensyn til gpu-folding, men hva bruker/utnytter core17 i gpu?

Lenke til kommentar

Core 17 bruker open cl, derfor driver problemer på driveren til nvidia. Men i fremtiden kan det bli viktig.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL

Meget bra mine venn casterand. PPD varierer hos meg og, hvorfor pd gjør det må du spørre dem om. Samme kort(evga 780TI 200-350PPD kjører 1773MhZ. Så ja du må være tollmodig, dette tar tid, folde snart i 10 år selv.

Rusher: Hvor er du da? Så du klaget på casterand, men sist jeg sjekket er du borte?

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Core 17 bruker open cl, derfor driver problemer på driveren til nvidia. Men i fremtiden kan det bli viktig.

Meget bra mine venn casterand. PPD varierer hos meg og, hvorfor pd gjør det må du spørre dem om. Samme kort(evga 780TI 200-350PPD kjører 1773MhZ. Så ja du må være tollmodig, dette tar tid, folde snart i 10 år selv.

Thankyou, thankyou.

Hva er Team 163214? 703 aktive brukere (!) men fortsatt så produserer jeg mer PPD alene enn de gjør. Besteprodusent gir omtrent 7K PPD.

Sikler litt på MSI Big Bang Marshal (8 PCIe slots med x8 hastighet, x16 slot) og Big Bang XPower II (7 slots). Ikke at det er noe jeg planlegger å kjøpe, da, har nok utstyr for en stund nå :)

Skal få handlet meg noen risere fra eBay. Prøve å fylle opp med kort snart :)

Lenke til kommentar

Oh. Det var en turnoff.

Trist.

Nei, nei, du tar feil, tror jeg. Det hovedkortet jeg tenker på kan kjøre full guffe med 7 GPU'er og PCIe x16 uten problemer. Tror jeg da. Shot me if I am wrong. Fortsatt i Kina da.

Tror ikke det finnes en CPU som kan takle såpass mye informasjon. Den tar nok 16-8-8-8-8-8-8 eller noe slikt, om ikke mindre. Hvilket hovedkort?

Det skal kunne kjøre x16 i alle spor nettopp pga 2 x LGA2011 sockets. HK er ASUS Z9PE-D8 WS

Lenke til kommentar

Det skal kunne kjøre x16 i alle spor nettopp pga 2 x LGA2011 sockets. HK er ASUS Z9PE-D8 WS

Dessverre stemmer nok ikke dette, pga at det kun er 40 PCIe lanes tilgjengelig på Xeon E5 26xx (v1 og v2) prosessor.

I tillegg er spec på komplett.no unøyaktig, det korrekte er på hovedkortets egne sider hos Asus: http://www.asus.com/Motherboards/Z9PED8_WS/specifications/

4 x PCIe 3.0/2.0 x16 (dual x16 or quad x8)
2 x PCIe 3.0/2.0 x16
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x8 mode)

Dvs at man kan bruke max 56 pci lanes samtidig på dette hovedkortet (i tillegg til hva som går til nic, sata, etc), og ikke 112 lanes som ville vært nødvendig hvis man skulle hatt 16x på alle 7 slots.

Edit:

Selv et GPU-system fra Supermicro (http://www.supermicro.nl/products/system/4U/4027/SYS-4027GR-TR.cfm) med plass til 8 GPU, er nødt til å jukse for å kunne gi 8 stk 16x pcie lanes.

Supermicro sier at hele systemet skal ha følgende tilgjengelig samtidig:

8 PCI-E 3.0 x16 (double-width) slots
 2 PCI-E 3.0 x8 (in x16) slot
 1 PCI-E 2.0 x4 (in x16) slot

Dette tilsier 136 pci-e 3.0 lanes, men siden det kun er 80 lanes tilgjengelig, så blir hver 16x lane ut fra CPU splittet i 2. Ut fra CPU går det 2x 16 lanes og 1x 8 lanes.

Endret av Magnus Lie
Lenke til kommentar

Oh. Det var en turnoff.

Trist.

Jeg tenkte mer på i7 dual lga2011-kort.

Har ikke mottatt noen gratulasjoner enda :(

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=37651

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=627080

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Rusher: Hvor er du da? Så du klaget på casterand, men sist jeg sjekket er du borte?

Jeg er her jeg :) Dog midt i en flytteprosess, så det meste av flyttelasset står i esker fram til nyhuset er klart til overtagelse. Håper det er gyldig fraværsgrunn?

Fikk en maskin opp å gå igjen idag. :)

Lenke til kommentar

Jeg er her jeg :) Dog midt i en flytteprosess, så det meste av flyttelasset står i esker fram til nyhuset er klart til overtagelse. Håper det er gyldig fraværsgrunn?

Jepp det er en god nok forklaring for meg, ikke miss for stå meg, så bare at du "kjeftet" på casterand da han snakket om drømme hardware, hehe.

Gratteis med å komme inn på topp 20 listen, det er meget bra i disse varme sommer tider.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Jepp det er en god nok forklaring for meg, ikke miss for stå meg, så bare at du "kjeftet" på casterand da han snakket om drømme hardware, hehe.

Gratteis med å komme inn på topp 20 listen, det er meget bra i disse varme sommer tider.

Jepp. Er mulig at jeg må slå av driften til helgen igjen, er bortreist igjen da.

Lenke til kommentar

Kjeftet jo ikke, men tipset om å få gpu foldingen opp å gå. Framfor å bruke energi på noen gamle Xeon cpuer :)

Lenke til kommentar

Casterand: Hvorfor skrue av. Stoler du ikke på maskinene dine?

Men kommer selv til å skrue av mine snaret, grunnen for meg er varmen de produserer og jeg ikke har kontroll over varmen nå jeg er borte.

Mine maskiner funker fint i over 4 uker uten restart.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Casterand: Hvorfor skrue av. Stoler du ikke på maskinene dine?

Men kommer selv til å skrue av mine snaret, grunnen for meg er varmen de produserer og jeg ikke har kontroll over varmen nå jeg er borte.

Mine maskiner funker fint i over 4 uker uten restart.

Stoler ikke på at maskinene mine kan stå på en helg uten at huset tar fyr/alt av plastikkesker smelter.

På en helg kan det fint bli 50 grader, når det blir 36 på én natt.

Skal se å få opp noen avtrekksventiler etterhvert og putte noen gode vifter i dem. Må likevel teste løsningen(e) i minst én natt.

Lenke til kommentar

Da var prosjekt:bod igang. Som en kan se av bilde er det det montert en vifte i øverste ventil og nedre ventil er vifteløs. :)

Likevel må starten ansees som mislykket da netgear n600 usb adapteret ikke fikk inn ruteren. På mobilen(s4) får jeg fint koblet til og lastet ned/opp data i brukbar hastighet. Så da må en nok ty til et annet adapter. Blir godt å få avlastet det ene rommet for en ovn (a) :)

post-135107-0-46123200-1401743513_thumb.jpg

Edit: CasterAnd gratulerer med en fin døgnproduksjon og topp 20lista.! ^^

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Da var prosjekt:bod igang. Som en kan se av bilde er det det montert en vifte i øverste ventil og nedre ventil er vifteløs. :)

Likevel må starten ansees som mislykket da netgear n600 usb adapteret ikke fikk inn ruteren. På mobilen(s4) får jeg fint koblet til og lastet ned/opp data i brukbar hastighet. Så da må en nok ty til et annet adapter. Blir godt å få avlastet det ene rommet for en ovn (a) :)

attachicon.gif20140602_195010.jpg

Edit: CasterAnd gratulerer med en fin døgnproduksjon og topp 20lista.! ^^

Takk takk!

Er noe slikt jeg også skal jobbe med ^^ Få inn ventiler med Noctua-vifter.

Flyttet idag alle serverne til en annen vegg i samme rom, da jeg har brukt skjøteledninger og padder for å få alt til å funke - men idag ble stikkontaktene fikset og jeg kan bruke strøm fra de igjen uten å slå ut hovedsikringen :p

Kjører fint på folding nå. Har produsert 200k jevnlig de siste 24 timer, så kanskje det blir min 24h avg?

Har skaffet meg sommerjobb for hele 3 uker. Blir en solid inntekt det, dóg skal ikke så mye gå til Folding da jeg har andre utgifter også ;)

Så lenge jeg kan folde med ~23 grader i rommet så blir jeg fornøyd. Er 30 grader der nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...