Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Satte opp en vifte som blåser luft fra pcrommet til rommet ved siden av. Skal teste det til imorgen.

Hvis det funker, så stikker jeg på hytta ^^ Tar å åpner en port på routeren og forwarder den til en av serverne slik at jeg kan se på nvidia-smi og regne ut romtemperaturen derfra hvis noe skulle gå galt.

Må handle en ny rundsag for å få stort nok hull til en ventil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YAY! 58-65 grader på 560Ti'korta. På riggen med 660Ti-korta så fungerer ikke nvidia-smi plutselig (vet ikke hvorfor), og tør ikke reboote siden ssh ikke funker helt perfekt ved oppstart..

Tenker at 660Ti har rundt 60 grader de også. Ett av 560Ti-korta ligger innerst i kroken og pleier å bli varmest, men med 65grader så er vel de andre korta lavere enn det.

Ser ut til at en åpen dør og en vifte hjalp betraktelig! Fra 75-80 grader til 65 grader er imponerende :)

Edit: Vi er oppe i 630 mill poeng denne måneden! Gratulerer :)

Edit2: Korta holder perfekte temperaturer, helt stabilt. Skal kjøre dem over helgen iallfall, og om jeg klarer å holde de oppe hele neste uke også så håper jeg at jeg kommer inn på topp 20 :3

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

:p

Jeg har slappet av litt disse dagene. Er bortreist mens serverene surrer hjemme :)

Liker av og til å finne sammen deler til en alt for dyr gaming-PC. Nå prøver jeg å finne deler til det som kunne blitt en PC med 2x i7 4960X-cpu'er (24 threads) samt 4x 780Ti, men har ikke funnet et hovedkort med X79 chipset og 2 sockets. Om jeg ikke finner noe så sender jeg mail/brev til diverse PC-produsenter. Kan tenke meg at en og annen nettavis ville prøvd seg på noe slikt :)

Ikke noe jeg ville kjøpt selv, men jaggu gøy å finne deler og sikle litt! :D

Ellers så kjører pc-ene greit, temperaturene er fine. Stusser litt over poeng atm, men venter til søndag før jeg tar noen beslutning :) 660Ti-korta har vært litt kranglete ang. ETA og PPD, håper det bare er en feil i FAH's regnestykke (som det ofte er), og at jeg ikke ender opp med liten poengsum :/

Skal prøve å få installert noe teamviewer-lignende saker så jeg kan få tittet litt.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Core 17 er nå å få i Linux for AMD brukere også! :) Foreløpig beta-testing, men du får den ved bruk av beta eller advanced flagg. PS: 14.4 drivere er anbefalt!

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=26401

Får man noe betraktelig mer PPD med Beta-flagg?

Folder nå med ~170K PPD!

Fikk nå opp 660Ti'ene. 117K PPD på de to alene. Det er omtrent 59K PPD, så det kan definitivt bli bedre - men en grei start!

Håper på å akkurat komme inn på topp 20 :)

Akkurat nå så titter jeg innpå 750Ti. Vurderer å eventuelt kjøpe det senere, den burde iallfall gi lik PPD som 660Ti, om ikke mer :)

Lenke til kommentar

Liker av og til å finne sammen deler til en alt for dyr gaming-PC. Nå prøver jeg å finne deler til det som kunne blitt en PC med 2x i7 4960X-cpu'er (24 threads) samt 4x 780Ti, men har ikke funnet et hovedkort med X79 chipset og 2 sockets. Om jeg ikke finner noe så sender jeg mail/brev til diverse PC-produsenter. Kan tenke meg at en og annen nettavis ville prøvd seg på noe slikt :)

Tviler det finnes HK som støtter 2 x i7-4960X. Dog har Asus HK som har 2 x LGA2011 for Xenon E5-2600 serien pluss 7 x PCIex16 spor. Men det er vel ikke det du sikler etter.

Lenke til kommentar

Core 17 er nå å få i Linux for AMD brukere også! :) Foreløpig beta-testing, men du får den ved bruk av beta eller advanced flagg. PS: 14.4 drivere er anbefalt!

Folder nå med ~170K PPD!

Fikk nå opp 660Ti'ene. 117K PPD på de to alene. Det er omtrent 59K PPD, så det kan definitivt bli bedre - men en grei start!

Akkurat nå så titter jeg innpå 750Ti. Vurderer å eventuelt kjøpe det senere, den burde iallfall gi lik PPD som 660Ti, om ikke mer :)

GTX 750Ti har bare 640 Cuda Cores mot GTX 660Ti sine 1344, så hvis jeg ikke er helt på bærtur så gruser 660Ti førstnevnte i folding. For å finne et kort i 7-serien som er bedre enn 660Ti tror jeg du må helt opp til GTX 770 som har 1536 Cuda Cores.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Tviler det finnes HK som støtter 2 x i7-4960X. Dog har Asus HK som har 2 x LGA2011 for Xenon E5-2600 serien pluss 7 x PCIex16 spor. Men det er vel ikke det du sikler etter.

Vel, hva har man litt kontakter og addresser til? :) Skal prøve så godt jeg kan å finne ut av noe. Evt. snakke med noen nettaviser/nettsider for overklokking og teame meg opp litt.

Har samlet meg opp en fin venneflokk :p

Folder nå med ~170K PPD!

GTX 750Ti har bare 640 Cuda Cores mot GTX 660Ti sine 1344, så hvis jeg ikke er helt på bærtur så gruser 660Ti førstnevnte i folding. For å finne et kort i 7-serien som er bedre enn 660Ti tror jeg du må helt opp til GTX 770 som har 1536 Cuda Cores.

Oh. Så bare noen som mente at 750Ti kom til å gi 75K, noen andre sa 40K, noen fikk failet cores osv..

Var det ikke noen som testa 750/750Ti her for en stund siden?

Lenke til kommentar

Vel, hva har man litt kontakter og addresser til? :) Skal prøve så godt jeg kan å finne ut av noe. Evt. snakke med noen nettaviser/nettsider for overklokking og teame meg opp litt.

Skal du ha dual socket på Intel plattform, må du ha xeon-cpu. Vanlig i3/5/7 er kun for single socket.

Lenke til kommentar

Skal du ha dual socket på Intel plattform, må du ha xeon-cpu. Vanlig i3/5/7 er kun for single socket.

Oh. Det var en turnoff.

Da kan vi se langt etter 4 gpu'er i SLi med høy PCIe hastighet.

Trist.

Jeg foldet core 17 med 750ti

xcjRE88.jpg

Oi, 65K PPD! Det er jo bare litt mindre enn det jeg får med 660Ti.

Tror jaggu jeg skal skaffe meg et 750Ti for å komme meg opp på 230K PPD.

Men fin WU! Den så ut til å ha en samlet gjennomføringstid på bare 5-6 timer? Alle mine GPU'er bruker 20 timer+ på å fullføre :s

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Oh. Det var en turnoff.

Trist.

Hvis pci-e 3.0 i 8x er nok båndbredde, så har dette kortet fra Supermicro en fin spredning på sine pci-e slots: http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C600/X9DRH-iF.cfm. Par dette kortet opp med 2x Xeon E5-2603, og du har brukt ca 8000kr før ram og gfx (og psu etc hvis du ikke har noe passende fra før).

Sikkert ikke den billigste måten å få 4 gfx til å folde, men det har vært diskutert før og kommer sikkert til å bli diskutert videre.

Lenke til kommentar

Som du ser så er det en stund siden. Expiration 2014-05-01..

Det var ikke stabilt og det var kanskje et par wu jeg fikk foldet før det kom ned core 15 igjen.

Startet med å si at Maxwell ikke folder core 17 (dette er driverproblemer).

Ellers er det ikke noe problem å få 4x Nvidia (dagens 780ti f.eks) GPU med full fart hvis man velger 2011 sokkel.

http://en.wikipedia.org/wiki/LGA_2011

Lenke til kommentar

Oh. Det var en turnoff.

Trist.

Nei, nei, du tar feil, tror jeg. Det hovedkortet jeg tenker på kan kjøre full guffe med 7 GPU'er og PCIe x16 uten problemer. Tror jeg da. Shot me if I am wrong. Fortsatt i Kina da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...