Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HFM og V7.4.4 passer ikke sammen (enda), hvis det er det du prøver på?

Først kan du jo teste om du får alle PCene inne i en og samme V7 (add-knappen nede i venstre hjørne), da vet du iallefall at de godtar tilkoblinger!

Det er nettopp det som heller ikke funker :c

Ssh funker knallbra, men FAH sitt system? Nope.

Lenke til kommentar

Holder å restarte FAH-serveren, ikke bare klienten, men da er det like enkelt nesten å restarte hele PCen :p

My uptime! :p

Og så har jeg brukt litt tid på å få 70k/68k ppd på 660Ti'ene, og alt klusser som regel seg til etter en reboot :c

Kan heller ta det når jeg skal flytte serverne.

Ble ikke flytting idag, men fikk da satt opp bittelitt kjøling. Et skumgummirør på 5cm i diameter med en gammel, men kraftig vifte i enden. Alt er teipet sammen med gaffateip.

Røret er koblet med flere rør, som går ned til 1etasjen som har god, kald luft. Denne går rett opp til vifta, som dytter det på ett av 660Ti' korta.

Hjalp litt! Kortet sank med 5 grader i temp :)

Har kikket etter 120mm vifter med 200+ CFM. Tenkte at jeg kan greie meg med 180-190CFM, da de er litt billigere.

Liker å ha god airflow :p Bedre med en høy strøm av mellomvarm luft, enn en lav strøm av glovarm, brennhet luft som man lurer på kommer til å smelte alt av ledninger :s

Lenke til kommentar

Holder å restarte FAH-serveren, ikke bare klienten, men da er det like enkelt nesten å restarte hele PCen :p

My uptime! :p

Og så har jeg brukt litt tid på å få 70k/68k ppd på 660Ti'ene, og alt klusser som regel seg til etter en reboot :c

Da kan du jo heller ta en start stop av FAH-servicen, er noe etc/init/FAHClient stop eller noe sånt :p kan du litt linux, så kan du vel denne og ;)

Prøv å legg inn pc-navnet i Hfm istedet for ip-adresse, fant jeg ut etter mange timer med hodekløe :) Om det kan hjelpe deg.

Jeg har faktisk stikk motsatt erfaring :rofl: Og da tenker jeg ikke på hodekløingen, for den hadde jeg også ;)

Lenke til kommentar

Curecoin innhenter oss om 4 uker, og det samme gjør ooitsme med meg om 4 måneder. Sistnevnte leverer hele 20 mill PPD som er det samme som hele laget vårt, men jeg lurer egentlig på hvor lenge de klarer å holde dette trykket oppe. Det må jo være sommer der disse gutta også holder til og ooitsme leverer sitt bidrag fordelt på omkring 600 WUer +/- som tilsvarer omkring 33K pr. WU, noe som betyr GPU-folding. Han må jo ha en foldingfarm på mellom 100 - 200 kort for å klare dette. Jeg trodde ikke dette var mulig, hvis han ikke er en bedrift e.l. da. De har opprettet en egen statistikk som viser hva de håver inn, samt PPD, og han her har faktisk levert over 1 mill poeng pr. time i en periode.: http://curecoin.net/index.php/en/inside-curecoin/stats

Edit: Rettet skrivefeil som skal være 4 måneder for ooitsme med hensyn til for hvor lang tid det går før han tar meg igjen!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja jeg lurer selv på hvem de er, disse ooitsme. Om det er en enkeltperson som holder parken sin under ett og samme tak, ville det ha overasket meg stort! Da snakker vi en hovedsikring på over 100A på norske spenninger, og et avkjølingsystem uten om det vanlige. Det å ha 20 stk 1000W varmeovner på i samme rom, skaper endel utfordringer. Jeg mener selv jeg er blind og ikke kan se hvordan de får/og bruker datakraften, de som miner i øverste sjikt. Her kan spekulasjonene komme å gå som de vil. :wee:

Om du har 100-200stk gpu'er, har du sommer hele året :green:

Lenke til kommentar

Hvis han folder med så mange klienter snakker vi om 50KW stort strømforbruk som er hinsides hva en privat kan ha, så vi snakker nok om en bedrift som tester noe over et gitt tidsrom. Det har vi sett tidligere også, men ikke i denne størrelsen, men det støtter jo saken uansett. Håper han / de går lei før de valser over meg. :green:

Lenke til kommentar

Vel det er som du sier, de får kjøre/seile sin egen båt. Slike ekstremtilstander er likevel artig å ta tak i å diskutere :)

Du kan være inne på noe der, for øyeblikket faller det flere fra enn det kommer nye til:

post-135107-0-71061800-1401257920_thumb.jpg

post-135107-0-33045600-1401258166_thumb.jpg

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...