Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn ett på komplett med nok plass.

send meg link

Oki.

Trenger litt hjelp thoe. BIOS finner ikke SSD'en min. Driver å tester med forskjellige SATA-ports (skrur av pcen -> bytter -> skrur på igjen). Skal teste med en harddisk for å se.

Fant feilen! Hadde glemt å koble SATA-strømkabelen inn i strømforsyningen.. :whistle:

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Bruk HHD og sett SSDen i bruksmaskina :dremel:

Bios-update pleier å løse det meste.

Med mindre den er død da.

Oi, jøss, takk!

Må nok først få meg en lagringsløsning på serveren min hos Hetzner (betaler tilsammen 100kr/mnd da jeg leier deler av den ut, så ja, det har jeg råd til). Bruker idag 300GB på laptopen min, så må se å få slettet en del og lagret en del i skyen :) Tid for å børste støv av SpaceSniffer!

Lenke til kommentar

Trenger hjelp her. Skal installere nvidia-drivere men får meldingen: "You appear to be running an X server..." i Ubuntu.

Har fått feilmeldingen før, men aldri fikset den. Halp?

Edit: Fikset det ved å gå i en ny tty og skrive:

sudo service lightdm stop

og prøvde å installere nvidia driverne. Nå får jeg opp at Noveau er i bruk, så skal prøve å bytte skjermen over til intern-gpu..

Edit2: Abort mission! Hovedkortet har ingen skjermutgang. Hva gjør jeg nå? Må jo skru av nouveau på ett eller annet vis, hm, kanskje jeg kan gå via SSH inn på pcen..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/corsair-carbide-air-540-cube-case-sort/783884#!tab:reviews

Får man plass til hardware oppi en slik må den anbefales på det sterkeste.

Ved å montere 2 ekstra 140mm-vifter, evt med viftekontroller så ikke alle 5 viftene går på 100% vil man få en hårføner av et kabinett uten en kabel inni som er i vegen.

Kun de til gpu vil vises.

Kjøligere og ryddigere kabinett har jeg ikke sett makan til^^

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/corsair-carbide-air-540-cube-case-sort/783884#!tab:reviews

Får man plass til hardware oppi en slik må den anbefales på det sterkeste.

Ved å montere 2 ekstra 140mm-vifter, evt med viftekontroller så ikke alle 5 viftene går på 100% vil man få en hårføner av et kabinett uten en kabel inni som er i vegen.

Kun de til gpu vil vises.

Kjøligere og ryddigere kabinett har jeg ikke sett makan til^^

Den er stor nok ja!

Har 7 stk i dagens kabinett, trenger 8.. :realmad:

Men det er ett eller annet som ikke stemmer. Får bare 1000-3000 PPD på 660Ti-korta, og 207 PPD på cpu..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Bare på utvalgte jallakort som visse kjøper :dribble:

2-socket asus som dreper kortet med update?

Har du lyst å reklamere litt må du gjerne det :wee: Hvilke hk tyr du til i maskinene dine? Hm, jeg er usikker jeg på om det var en liten brukerfeil og med i bildet. Husk det finnes et utall av ulike nettsteder som driver bios repair, just saying! :)

Hva er 2-socket? Prøvde å google litt, men det ga få treff.

Lenke til kommentar

Hm, dette er virkelig mystisk.

Har lagt til username, team, passkey, client-type=advanced og folding er på full. Fortsatt får jeg bare 4399 samlet PPD, og datamusen lagger heller ikke over skjermen, så tviler på at gpu'ene kjører på fullt selv om det står at de gjør det i FAHControl..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Kikket på nvidia-smi.

Mens Folding@Home kjørte for fullt, var det ikke noen spesiell temperaturendring på korta. Re-adder korta og prøver på nytt.

Edit: Ved å re-adde cpu fikk jeg nå 12K PPD (med 4 kjerner aktive).

Tester med gpu, får foreløpig bare 3000 PPD. Kan prøve med en eldre driver.

Edit2: Én GPU folder, men begge har en temperatur på 40-50 grader. Viftene går på 30%. Her er det virkelig noe galt.

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

msi afterburner, evga precision ol vil fortelle deg det.

HFM?

Linux her eller?

Lenge siden jeg har brukt det på gpu.

HK med 2 socket.

https://www.komplett.no/asus-z9pe-d8-ws-2xsocket-2011/749841

Mener disse dør med biodupdate osv.

MSI Afterburner finnes ikke får linux afaik.

Men det er jo ingen temperaturendring, og gpu går jo tregt som fy. Går til versjon 304.117, hadde versjon 331.38

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...