-alias- Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Når du doblet minne, merket du noe på strøm forbruket? Ja folkens jeg er opptatt med det. Hehe. Økningen i PPD gjelder kun for CPU-foldingen, ikke for GPU. Jeg folder nå kun med CPU (BA) så for 4 x GP har jeg ikke målt om det blir noen forskjell ennå. Samlet strømtrekk fra veggen med CPU + 4 x GPU i samtidig folding var 875W, og da med omkring 350K samlet PPD (170K CPU + 180K GPU. Det var med 2 x 9408 og 2 x 9406, så ikke noe å skryte av med hensyn til PPD. Hvis jeg foldet med 4 x GPU alene ga de omkring 275K. Edit: Siden jeg har 4 kort sammen kjører jeg stock, tror det blir for varmt hvis jeg skal overklokke dem når de står så tett. Endret 14. mai 2014 av -alias- Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Helt rett Arve1234567890 det heter ASIC. Bare jeg som klabber og ikke kan så mye om mining http://www.butterflylabs.com/ Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Det heter vel ASIC? An application-specific integrated circuit (ASIC) /ˈeɪsɪk/, is an integrated circuit (IC) customized for a particular use Ja, fant det ut jeg også, http://www.coindesk.com/asic-miners-litecoin-soon/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Ja alias, derfor kjørt jeg viftene høyere. Hos meg lå tempen på ca 74 gpu 0 og 64 gpu 1. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Hvor mye PPD vil jeg få med 2x Intel Xeon X5460 på 3.3GHz? Skal oppgradere en server som skal kjøre noe småting, men den pensjoneres og går over til folding@home ^^ Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Eneste intensjonen til nye foldere i laget curecoin er nettopp curecoin en får gjennom folding/mining. De fleste her er minere med mye hardware fra før av, og har da bare dytta alt over fra det ene mine prosjektet til det andre. Det er jo såklart et positivt argument for evt nye minere at nå støttes også forskning samtidig. Men igjen tror jeg som war antydet tidigere at dette er en kortvarig effekt/løft for f@h, og på langsikt vil nye mineprosjekt opprettes og vanskeliggraden på nåværende bli høy. Da flytter vi bare regnekraften videre. De som allerede folder vet de bidrar gjennom donering, og fakoren om evt. inntjening er fraværende. Dette har vært en kjerneverdi med f@h, noe Sn1ken også nevnte her før. Dersom du kan sette pris på en gjennstand, mister den sin sjarm! Det skal likevel bli spennende å se oppfølgingen videre Litt fart i foldingen nå om dagen. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 (endret) Hvor mye PPD vil jeg få med 2x Intel Xeon X5460 på 3.3GHz? Skal oppgradere en server som skal kjøre noe småting, men den pensjoneres og går over til folding@home ^^ Lite og ingenting. Konsentrer deg heller om å få den donerte hardwaren din opp og gå... Endret 14. mai 2014 av Rusher Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Amd har sluppet nye drivere for Linux: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-linux-beta-driver.aspx Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Det blir spennende å se hvordan AMD kan gjøre det i Linux Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Ja er det mulig å folde core17 med amd i linux nå eller? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Jada, sikkert, support for Ubuntu 12.04 sier de. Det hjelper sikkert når Ubuntu er ute i versjon 14.04. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Om den har support for ubuntu 12.04 så hjelper det vel ikke med Ubuntu 14.04? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg bruker bare 12.04 på mine servere, og det fungerer helt knall. Prøvde 14.04 men det fungerte dårlig hos meg, gikk omtrent i sirup så jeg gikk altså tilbake til 12.04 og der blir jeg værende. Bruker kun serverne til folding, så jeg har ikke bruk for evt. nye funksjoner i 14.04. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Bra, da håper jeg fa legger dem til om de er bra nok. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Sånn! Mens jeg venter på delene fra War så har jeg ryddet plass. Setter opp serverne med en gang via en wifi-adapter, og så blir nettverksledning andreprioritet da det er en nokså tidkrevende jobb og må låne en høyere stige. Dette blir spennende Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Sendes imorgen tipper jeg, siste delen ble sendt i dag morges til meg. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Sånn! Mens jeg venter på delene fra War så har jeg ryddet plass. Setter opp serverne med en gang via en wifi-adapter, og så blir nettverksledning andreprioritet da det er en nokså tidkrevende jobb og må låne en høyere stige. Dette blir spennende Du burde sakt hva du trenger min venn, 8x psu, 8x hk+ram+cpu og mye annet liggende. Har tilogmed en nye psu som reserve om noen tar kveld. Lenke til kommentar
War Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Kan aldri få for mange rigger^^ http://www.techpowerup.com/200871/nvidia-releases-geforce-337-81-beta-drivers.html Ny driver, neppe PPD-fremskritt. Endret 15. mai 2014 av War Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 15. mai 2014 Del Skrevet 15. mai 2014 Sånn! Mens jeg venter på delene fra War så har jeg ryddet plass. Setter opp serverne med en gang via en wifi-adapter, og så blir nettverksledning andreprioritet da det er en nokså tidkrevende jobb og må låne en høyere stige. Dette blir spennende Du burde sakt hva du trenger min venn, 8x psu, 8x hk+ram+cpu og mye annet liggende. Har tilogmed en nye psu som reserve om noen tar kveld. :S Får litt fra War og Sn1ken snart. Starter med det. Får se hva jeg tenker etterhvert ^^ Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 15. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2014 Ja er det mulig å folde core17 med amd i linux nå eller? Har prøvd å få et godt svar om dette, men det virker som AMD fortsatt ikke kan folde i Ubuntu med c17 pga hindringer i koden. Atlså, du kan ikke få til å teste selv om du prøver.... Men den nye ocore fungere strålende såvidt jeg har sett i Linux for AMD, så det er stor sannsynlighet for at det fungerer fint med c17 også! Dog er nok alle ressursene (les proteneer) opptatt med å få ut ocore nå! (forøvrig veldig spennende konsept, så til dere som ikke har fått det med seg enda: ocore er "live" folding som kan altså startes og stoppes når du vil, ganske likt streaming mao https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=66&t=26218 ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå