Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flott å se at folk er aktive. Jeg hadde neste glemt at denne tråden også eksisterte. Begynner å bli litt mange foldetråder nå :/

 

Jeg har litt lyst å blåse støvet av noe gammel HW i løpet av sommeren og se hvor mange HK/CPU/RAM sett jeg kan få liv i. Dette blir jo sinker i den store sammenheng, men alle monner drar, ikke sant ;) Hvis det er noen som har erfaring med å sette opp diskless farm for foldign så tar jeg gjerne i mot tips.

Lenke til kommentar

Jeg skal sette opp en AMD på 233mhz i sommer. Og min DP skal plasseres hos en pæl. Og så får jeg nok besøkt noen fettere og kamerater på sørlandet også som kommer med :)

 

Edit:

Vi tar HARDT innpå GruntvillE.CoM og MacAddict4life + noen til og vi har økt forspranget for TSC! Russia: De gainet 100k per døgn før, nå gainer de bare 66k ca :)

 

Vi var i dag før første gang over 40 000 poeng/døgn!!

 

Vi har nå 281 aktive brukere (siste 7 dager tror jeg)

 

Vi har over 700 aktive CPU'er de siste 50 dagene (økning på over 100% siden Dargar sin tråd og vår artikkel!!)

 

Fortsetter vi slik så er vi forbi 5 stykker på ca et år og to er forbi oss da.

Dvs om et år ligger vi IKKE på 45. men på 42. plass!!

 

"Top 40": HERE WE COME!

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Jeg skal sette opp en AMD på 233mhz i sommer. Og min DP skal plasseres hos en pæl. Og så får jeg nok besøkt noen fettere og kamerater på sørlandet også som kommer med :)

 

Edit:

Vi tar HARDT innpå GruntvillE.CoM og MacAddict4life + noen til og vi har økt forspranget for TSC! Russia: De gainet 100k per døgn før, nå gainer de bare 66k ca :)

 

Vi var i dag før første gang over 40 000 poeng/døgn!!

 

Vi har nå 281 aktive brukere (siste 7 dager tror jeg)

 

Vi har over 700 aktive CPU'er de siste 50 dagene (økning på over 100% siden Dargar sin tråd og vår artikkel!!)

 

Fortsetter vi slik så er vi forbi 5 stykker på ca et år og to er forbi oss da.

Dvs om et år ligger vi IKKE på 45. men på 42. plass!!

 

"Top 40": HERE WE COME!

6214854[/snapback]

 

oi. før artikkelen og det lå vi på rett over 15k og synkende i døgnet! nå er vi på 40k og økende! BRA!

 

edit. står da 37155 akkurat nå, men ser at vi leverte inn 44k i går, så det er vel på vei oppover...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
tore_v1
Heftig maskinpark du har tilgang på Killer336.

Syntes at jeg hadde en brukbar folde-gruppe på gang selv.. hehe

 

Synes du har en bra folde-gruppe på gang. Prøver nå å overtale alle naboer til å delta, slik at vi kan få opp HW.no.

 

Dette begynte som en liten folde-ting for meg, men nå er det gått sport i det å se hvor mye jeg kan klare å bidra med.

 

Stå på alle :thumbup:

6203410[/snapback]

 

 

Faen hvor sakte det går :p

 

Starta for 1 uke siden, har bare kommet til 43%

Så har ikke denne stått på 24/7 da :)

6215570[/snapback]

 

 

Ting tar ofte lang tid når maskinene ikke står på 24/7.

Desverre står flesteparten av mine maskiner bare på mellom 14-22, tirsdag t.o.m. søndag, to timer ekstra på fredag, og tre ekstra timer på lørdag. Det hender at jeg glemmer å skru de av, sånn for moro skyld, men jeg kan ikke gjøre det for ofte heller. Sist gang jeg gjorde det fikk jeg over 1k på en dag. Det var litt moro!

 

Men, skulle gjerne sett at de sto på hele tiden, ingen tvil om det!

Bygger sammen en maskin for en venninne nå, som skal stå 24/7 i sommer, dden 3,2 HT'en som folder allerede for meg, i tillegg til at jeg skal bygge en server snart, som også skal folde hele tiden.

 

Er det noen som tar motet til seg og setter opp en folde-lab? Noen som har inkludert strøm i husleien?

Jeg ser for meg at vi kan dele på maskinene etter hvem som leverer hva av deler, jeg har tre cpu'er liggende, og litt forskjellig, men ingen kabinetter. Dette kan jeg fint gi bort, under overnevnte forutsetninger..

Lenke til kommentar

Bra det er noen frivillige :) ! Jeg har dessverre ikke plass eller lav nok lydømfintlighet til å ha de på soverommet :\ Og boden er det bare gitter rundt og ingen strøm :(

 

Hvem som får poengene er jo så som så med. Men de som eier pcen og de som hoster pcen kan jo bare finne det ut da :)

 

Stå på folkens! Nå har "nye medlemmer siste dager" sluttet å stige.... så nå må vi finn på noe lurt :yes: eller så stiger vi ikke mer og det vil vi :no: ....

Lenke til kommentar

som jeg har nevnt tidligere (i annen tråd??) har jeg planer om å blose støv av gammel hw i løpet av sommeren for å se om jeg kan sette opp en diskless-farm med sentral server. Dersom jeg får liv i noe av dette vil det være store muligheter for å utvide farmed dersom man kan samle hw og få flere komplette HK+CPU+RAM sett. Fordelen med slike systemer er selvsagt at man eliminerer skjerm+gpu+disk og dermed mye av strømforbruket :) hvor mange maskiner jeg kan ha kan jeg ikke si noe om før jeg ser hvordan stømregninga utvikler seg ;)

Lenke til kommentar
som jeg har nevnt tidligere (i annen tråd??) har jeg planer om å blose støv av gammel hw i løpet av sommeren for å se om jeg kan sette opp en diskless-farm med sentral server. Dersom jeg får liv i noe av dette vil det være store muligheter for å utvide farmed dersom man kan samle hw og få flere komplette HK+CPU+RAM sett. Fordelen med slike systemer er selvsagt at man eliminerer skjerm+gpu+disk og dermed mye av strømforbruket :) hvor mange maskiner jeg kan ha kan jeg ikke si noe om før jeg ser hvordan stømregninga utvikler seg ;)

6219988[/snapback]

Sykt! Det høres jo knallbra ut! Skal tro om man trenger skjermkort da, det er vel mulig at hovedkortet nekter å starte opp hvis det ikke står noe skjermkort i?

Lenke til kommentar
Sykt! Det høres jo knallbra ut! Skal tro om man trenger skjermkort da, det er vel mulig at hovedkortet nekter å starte opp hvis det ikke står noe skjermkort i?

6222571[/snapback]

Tviler på det :) Har hatt et par servere som kjørte uten skjermkort. Alt ble styrt via Remote Desktop ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...