Crawler123 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Etter installering av win på nytt: kill me Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hvilket kort er det? Har den 2 bioser eller. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Har du prøvd Driver Sweeper 3.20 eller DDU 12.7.1.0? Ser ut som Guru3D har erstattet Driver Sweeper med DDU. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Hvilket kort? Tenker du på hk eller gpu? Det er et asus p8p67 pro hk og asus r9 290x, ikke dual bios. Har flashet asus kortet. Har også prøvd drivere fra asus sine sider. Har bare prøvd den amdcleanuputility. Så har ikke prøvd driver sweeper. Nå har jeg reinstallert win da, og prob er det samme med 14.4 driverene. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 (endret) 290x har jo 2 bioser, den lille knappen oppå som mot strømkontaktene så er den satt i uber-mode. Endret 10. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 10. mai 2014 Del Skrevet 10. mai 2014 Prøvd både: driver sweeper uber mode begge kort anbefalt driver fra et forum samme greia, alt går i svart under innstalasjon Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Du sier du har flashed Asus kortet, men hvilken kort? HK eller GPU? Spør pga du har både Asus HK og Asus skjermkort. Endret 11. mai 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Dette høres ikke noe særlig ut Crawler123. Har du CPU med integrert GPU, eller kan du låne en GPU fra en annen rigg når du installerer windows neste gang? Eller du kan ta en disk fra et system som fungerer. Speile den til en ny disk. Sette den nye disken som er speilet i riggen som har problemer, koble fra internett og starte opp. Kan også flytte disk fra annet system for å sjekke uten å speile. Du kan også teste 290x kortene i et annet system som kjører AMD i dag. Da ville jeg tatt ett og ett kort. Min siste erfaring med problemer relatert til AMD er WIN 7 x64 og siste oppdatering for Explorer 11 KB2964358. Maskinen startet, men F@H gikk i sirup. 30 min TPF osv.. måtte bare rulle tilbake den oppdateringen når jeg først så sammenhengen. Lykke til Crawler123. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Takk for alle tips så langt. Etter 5 timer i går kveld/natt ga jeg opp. Jeg tror jeg muligens står ovenfor et problem jeg ikke kan fikse selv (hardware isue eller drivere). Jeg er ikke alene og et lite søk på google gir utallige treff. Jeg har likevl et par,tre, ting til jeg skal teste idag. Ja jeg har flere grafikk kort liggende og blir å teste litt en og en etterhvert for å luke ut evt syndere. Men det å legge 290x kortene på bordet blir det heller ikke mye foldepower av Ny dag, nytt mot! Edit: Testet 1 kort for seg av de 290x. Men tilbakestilt win og clean driver uninstall for hvert kort. Så prøvd å installere drivere 14.4 men begge kortene stopper (svart skjerm) under inatallasjonen. Så jeg avkrefter at en av kortene er rma. Det er noe annet med systemet. Ny 1200w psu er satt inn. Det er en 2600k og hk uten intern gpu. Jeg har gått gjennom bios for hk og justert alle power savings til off, tilbakestilt oc til stock og buffa opp vccsa til 1.05v uten hell. Edit2: Det var gpu jeg flashet. Hk skal ha nyeste bios, mulig jeg flasher på nytt. Endret 11. mai 2014 av Crawler123 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Regner med at du flashed BIOS to ganger med siste BIOS, fordi for versjon 3207 sier Asus: *Please update Bios twice when update from previous Bios version, then need CLRTC." Så mulig det må gjøres med BIOS 3602 også hvis du "hoppet" over noen BIOS versjoner. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Ehm Noen som merker det samme? Alt kjører og alt ser bra ut. Må nesten sjekke alle loggene. Her hjemme krasjer klienten og begynner på 0% igjen ofte siden igår. Endret 11. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Eeeh, nei, ikke for min del. Men sjekket akkurat din statistikk, og kl. 09:00am fikk du 9 WU'er registert med litt over 1 million poeng, 18 WU'er totalt i dag. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Men siden alle kjører på gode prosjekter hele dagen og det aldri blir 4mill ppd lenger så må det ha skjedd snodige ting. Iallefall om det holder seg stabilt på 3,5 fremover. HFM på alle maskinene sier 4.4 siste 3 dagene. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Trykk liker på F@H sin youtube video og støtt F@H litt ekstra: https://folding.stanford.edu/home/help-vote-foldinghome-to-the-top-of-the-nih-best-videos/ Endret 11. mai 2014 av Sn1ken 3 Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Det gikk ikke i retningen jeg hadde sett for meg idag. Det ene problemet led til det andre, og nå ser det ut som jeg har et hk med en cmos chip som ikke virker. Noe gikk gale under flashingen. Hadde en dårlig magefølelse når jeg trykket oppdater bios med nyeste versjon da jeg akkurat husket å ha lest for et år tilbake at denne versjonen var ustabil og burde ikke legges inn. Nå står den bare å booter i loop, når aldri bios eller usb/cd for tilbakestille bios versjon. Auuuch... En får se positivt på det, da blir det nytt kort og cpu På en annen siden mister jeg fort 1-2uker med den riggen og bort 500k ppd. Mitt siste forsøk skjer inatt da skal hk få stå i fred alene uten batteri for drenering av strøm. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Kan jeg få spørre deg om noe, ikke for å være negativ men prøvd å resette bios og har du prøvd å ta ut batteriet? Ser du skal prøve med batteriet, men prøv først med å resette bios, har selv 3 maskiner jeg må gjøre det før jeg får dem i gang. PS: gjelder kun om jeg mister strømen eller skruer dem av. En restart går fint. Endret 11. mai 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Har prøvd å resete bios med "clear cmos jumper" om det er den du tenker på? Prøvd med jumperen som følger hk, også prøvd med skrujern om pinnsa hadde dårlig kontakt. Har prøv jumperen alt fra 5sek - 5min. Har prøvd å ta ut batteri flere ganger sammen med all hardware og kabler. Nå står hk uten noe strøm ellee batteri. Prøver evt nytt batteri og clear cmos imorgen før ny oppstart. Takker for alle tips Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 Da blir det pause på meg. Driver med flytting så kan bli noen dager. Men har tenkt å legge folding litt på hylla. Min maskin genererer knapt 60K PPD (ca 0,33% av laget daglige poeng) på en god dag mot et strømforbruk på 300W-ish. Noe som jeg ikke helt ser på som lønnsomt. Spesielt ikke når et brukbart AMD kort genererer det dobbelte på mye lavere forbruk alene som både min CPU og GPU... Mitt mål når jeg startet folding var topp 5000 internasjonalt og topp 50 på laget. Internasjonalt er jeg nå på 3999 plass, og 59 på laget. Men med konstante HW-upgrades og nye brukere på laget så har jeg stått på stedet hvil i lagranken... Til nå har jeg generert 16M poeng og 2400WUs. Merker også at maskinen vil ha hvile. Den har gått 24/7 i halvannet år snart og hører at flere av viftene (de som fulgte kabinettet) begynner å slarke.. Men har ikke helt bestemt meg hva det blir til. 2 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Da takker vi for god innsats, vesleengen. Men tror ikke du skal gi opp så lett, tok meg akkurat 4 år å komme meg opp til 15 millioner poeng, noe du har maktet på under halve tiden. Dog skal jeg innrømme at jeg har oppgradert PC parken (2 PC'er) litt pga folding og spilling, men folding har nok mye av skylden for at jeg kjøpte 2 x GTX Titan og et GTX 780 kort. Uansett, lykke til videre, og ikke gi opp så lett, ved kjøp av f. eks. et GTX 780 kort (sitter i madamen sin PC) gir, alt etter WU, opp til 200k pr dag. Strøm forbruk, ca 350W totalt. Endret 13. mai 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå