Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppdatering på Watt forbruk 295x2.

Hele riggen som i utgangspunktet trekker ca 100watt fra vegg - trekker nå 520 Watt med full folding på begge kjerner :)

Ergo vil en 1200W holde for 2 x 295x2 kort. Under 1000 watt for ca 800k PPD :wee:

Jeg får ikke regnestykket ditt til å gå opp, er det 2stk 295x2 kort?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at Sn1ken snakker om 1 stk 295x2 kort med 520 W forbruk. Kan ikke tro at GPU'ene er belastet 100 % da, sjekket 3 reviews av det kortet og ingen av dem av under 550 W ved spilling, Guru3D var oppe i totalt system forbruk på 625W i Sleeping Dogs f. eks.

Lenke til kommentar

Men han måler jo med wattmeter rett i vegg.

Tallene viser jo det di viser?

Så tester av 290x CF hvor folk skrev 1200W og 450W og 700W og alt imellom.

Hele riggen med 2x 290x trekker 700w da jeg måler ca 250W hver.

3dguru ender på 507W på kortet alene i benchmark. (295x2)

Nå er det jo litt unøyaktig da amd klokker seg selv hele tiden så lenge det er temp for det.

Det kan jo hende den trekker 520w når man leser av, og 590W 10 min etterpå og 570W om et kvarter da den hele tiden presser ytelsen.

Men med det kortet er jo temp lave og den burde treffe en teoretisk maks og holde seg der.

Mine kort som ligger på 95C klokker seg opp og ned ofte da nedklokking gir kjøligere kort som gjør at den kan klokke opp igjen og sånn ligger den som en sinuskurve og jager etter 95c hele tiden.

Endret av War
Lenke til kommentar

Som du sier War, så beregnet de kortet til 507 W alene. Men selv med null OC på CPU, vil man komme opp i 550W kanskje mer.

Når det gjelder temperatur, var det snakk om maks 62 grader på 295x2 kortet, det lå visst steady på 1018 MHz under hele testen, klokket seg ikke ned. Men det fant ikke hos Gru3D hvis jeg husker rett.

Hos Anandtech er de oppe i 686W med en i7-4960X klokket til 4,2 GHz.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Når intel kommer med nytt brikkesett til 2011 så blir min big-bang-msi-kasse folderigg, der skal jeg forsøke 4x 290X. (16,8,8,8)

Med 14X 120mm-vifter i det bordet så bør det ikke stå på hjul, kjipt når man setter viftene på maks så tar bordet av.

post-64596-0-36175900-1399284377_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

For å oppklare. Det er 1 stk 295x2 det er snakk om.

520w er for hele systemet ink skjermkort rett fra vegg uten skjerm.

Måler jeg benytter er denne: http://www.clasohlson.com/no/Tr%C3%A5dl%C3%B8s-el-energim%C3%A5ler/Pr363981000

Har ikke sjekket måler, men det er ikke så merkelig dersom watt ligger rundt 400W+.

Det er kun 2 stk 8 pin strømkontakter fra PSU + PCIe port, så det skal egentlig godt gjøres å komme opp i 600 - 700 watt når man legger dette til grunn.

Jeg skriver bare det jeg ser. Folder nå med en kjerne, og da står det 300W for hele riggen.

Har H100i kjøler, i7 3770K prosessor. SSD disk for å si noe om hva jeg har ellers av komponenter.

Lenke til kommentar

Oppdatering på Watt forbruk 295x2.

Hele riggen som i utgangspunktet trekker ca 100watt fra vegg - trekker nå 520 Watt med full folding på begge kjerner :)

Ergo vil en 1200W holde for 2 x 295x2 kort. Under 1000 watt for ca 800k PPD :wee:

Jeg får ikke regnestykket ditt til å gå opp, er det 2stk 295x2 kort?
Du nevnte 2stk 290x i innlegget og da trodde jeg det refererte til både ppd og watt.
Lenke til kommentar
Hehe.. sant.
Men tenkte bare å avklare for den som skulle ønske å kjøre med mer enn ett kort. Da klarer man seg fint med 1200W strømforsyning om man går for 2 stk 295x2.
CPU og PCIe er også veldig beskjedent. Så skulle klare seg med et rimelig oppsett.
Vil ganske sikkert si at oppsettet under vil gi 1,6 millioner PPD +- 10% med strømforbruk under 2000W. Jeg sier ikke at det er billig, men det er sikkert mulig :)

EfV4agz.jpg

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/cooler-master-hyper-212-evo-cpu-kjler/657097

Denne kjøleren er billig og 4% bak D14 mener jeg kjøle-mafiaen påforumet har testet.

Ikke frist oss med slike rigger :dribble:

Det er ikke så ille pris egentlig, hadde fort blitt 3-4 rigger å kjøpe ett og ett singelkort og da snakker vi 3-4 cpuer, 3-4 disker , flere minnebrikker og kabinetter og kjølere ol.

Kona skal absolutt til kos i mai, ser PPD fly ut av vinduet bare av tanken.

Lenke til kommentar

Det er ikke så ille pris egentlig, hadde fort blitt 3-4 rigger å kjøpe ett og ett singelkort og da snakker vi 3-4 cpuer, 3-4 disker , flere minnebrikker og kabinetter og kjølere ol.

Du kan jo kjøpe ca 4 stk av denne kombo for noen ekstra PPD, men også en ekstra pris og ekstra strømtrekk.

3LdGuMU.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...