Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må smile litt når folk skrivet at endelig har de råd til 4x classy, full vannkjøling og 40PB SSD i raid nå som det er fri frakt :dribble:

Men det er knall for småkjøp som da man trenger en kjøler eller litt pasta.

Endret av War
Lenke til kommentar

Må smile litt når folk skrivet at endelig har de tåd til 4x classy, full vannkjøling og 40PB SSD i raid nå som det er fri frakt :dribble:

Men det er knall for småkjøp som da man trenger en kjøler eller litt pasta.

Viktig å holde småpengene tett til brystet :) hehe

Kan du/dere anbefale et annet kabinett til folding som har 1x bredde, og under 1k spenn? Itillegg plass til 3gpu. Ser etter en med bare helt ren mesh i front med plass til 2-3 120mm.

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Da har det vært en liten "oppgradering" av loft-riggen. Den har nå fått hus :) Etter å ha krangla meg gjennom HP sitt workstation kabinett, har jeg endelig fått dytta inn annen maskinvare som ikke er stemplet HP. Det tok meg 2 timer med avbitertanga og baufila for å tilpasse dritten. Neste gang kjøper jeg nytt. :)

Folding på treplate utgår:

post-135107-0-63953500-1399233626_thumb.jpg

Old-school HK plate, etter noe modding:

post-135107-0-60005200-1399233630_thumb.jpg

HP, I won! :green:

post-135107-0-01142400-1399233637_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hadde dell-server hvor de hadde laget sine egne kontakter på delene så vi må kjøpe ny hardware hos dem.

Sata med bøyen på feil side osv.

Bare klippet av med tank og satte kabel løst i.

IBM-serveren hadde egen kode i bios som kun fungerer med minnebrikker fra IBM osv.

Slue saker

Lenke til kommentar

For kverulere litt, er vel ikke noe som er stemplet hp? De kjøper deler som du og jeg gjør :green:

Jepp de kjøper deler de også og så setter de på slike fine hp klistremerker. Den kassa, eller rettere sagt bakplata til hk er laget med hevinger i stål akkurat tilpasset hk de har valgt for den serien servere de selger ut. Derfor måtte jeg klippe ned en del tagger og knaster slik at det passer alle ATX kort. :)

Hvor mye plass er det fra siste kort til kassa?

:dremel:

Det er ca 8-10mm. Det kortet i midten er varmest.
Lenke til kommentar

hehe okay og det var i går, tiden forandrer seg. Jeg har mekket i mange hp desktop maskiner og ser ikke noe forskjell nå. Joda husker selv min gamle ibm maskin i 97, var ikke enkelt nei?

Crawler123: Om ikke jeg ser feil så er ikke det kabinettet av nyere dato, eller tar jeg feil? Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Hm, har sett et par hovedkort med 8-12 PCI-e slots (x16 størrelse, vet ikke hastigheten) med plass til 2 CPU'er.

Fungerer dette i praksis med 12GPU'er og 1000000 strømforsyninger og et forbruk på 1.6 fantasilliarder watt i timen, eller vil jeg få x1 hastighet på alt - eller vil alt bare bryte sammen?

Lenke til kommentar

Får du 8 på alt så fungerer det til nvidia og amd, men er sporene så tett at det ikke er luft mellom kortene så vil kortene klokke ned pga varme hvis det er kjølere med 2 vifter osv.

Billigste løsningene jeg har funnet er 2 kort pr pc, da blir psu , hk og cpu billig.

Typsik superweeken-psuer til 50% og kabinetter til halv pris så blir det iallefall gode kjøp.

Hastighetene man får står i HK-info

16

16-16

16-16-8

16-8-8-8 osv

Ett nummer er da ett kort.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, har sett et par hovedkort med 8-12 PCI-e slots (x16 størrelse, vet ikke hastigheten) med plass til 2 CPU'er.

Fungerer dette i praksis med 12GPU'er og 1000000 strømforsyninger og et forbruk på 1.6 fantasilliarder watt i timen, eller vil jeg få x1 hastighet på alt - eller vil alt bare bryte sammen?

Hei min venn, kan jeg spørre deg om noe? Kan du ikke heller bare sette opp ett hk men to gpuer? Det du snakker om her har du ikke penger til og ikke jeg heller. Mere gpuer på ett hk er bare om å be om problemer.

Så jeg sier max 2 per hk?

Lenke til kommentar

Prøv og ikke overtenk hele tiden. Og start med de 660TI kortene du har fått hos Kjetil. Da trenger du altså ett enkelt hovedkort med 2 stk PCI-E sloter. Samt CPU og ram.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må smile litt når folk skrivet at endelig har de råd til 4x classy, full vannkjøling og 40PB SSD i raid nå som det er fri frakt :dribble:

Men det er knall for små kjøp som da man trenger en kjøler eller litt pasta.

Jepp sant, jeg betaler 59 kr. Sett ned heller prisen på komponentene?

Lenke til kommentar

Oppdatering på Watt forbruk 295x2.

Hele riggen som i utgangspunktet trekker ca 100watt fra vegg - trekker nå 520 Watt med full folding på begge kjerner :)

Ergo vil en 1200W holde for 2 x 295x2 kort. Under 1000 watt for ca 800k PPD :wee:

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...