Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes dette folding@home er for ustabilt jeg... Nå har pcen stått på i 2 dager og foldet og i loggen ser jeg at den i allefall har levert 2 uploads med estimert poeng 63000 og noe a 40000...Det er levert flere, men de husker jeg ikke poengene på...Det som er problemet er at statestikken min har ikke endret seg...Hvorfor? Har ikke det som maskinen jobben med i de to siste dagene kommet med?? Litt irriterende å la maskinen stå å jobbe på 100% for så å finne ut at ikke noe kommer ut av det. Jeg har hatt masse trøbbel med folding over lengre tid så å er det på nippet til jeg ikke gidder mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Fade1. Vi er flere om ikke mange som har hatt noe oppstartsvansker når det gjelder folding. Derfor er dette forumet fint for å få hjelp og komme igang. Terskelen er ikke så veldig høy for å få satt det opp riktig. :)

Det krever likevel noe tilsyn og arbeid alt etter hvilke og hvor mye hardware en bruker.

Jeg er enig at det er noe frustrasjon når pcen står og surrer og går, og man tilsynelatende ikke får kreditt for jobben en legger ned.

Kan du si oss noe mer om hva som evt. står i loggen, hvilket brukeenavn du folder under.

Jeg bare antar da at du har satt opp foldinga med team, passkey og det andre grunnleggende som også kan leses på i førsteposten i forumet.

Lenke til kommentar

Ja ja, her "hagler" det ned P13001 for allle 3 GPU'ene, stakkars 780 bruker over 11 timer på å tygge seg gjennom en WU med TPF på 6 min 45 sek. Poeng for levert WU er ca 79k, så vet ikke om 13001 lønner seg i forhold til f. eks. 9101 som gikk unna på ca 3 timer.

Lenke til kommentar

Tja, men hvilke hovedkort støtter 8 GPU'er da? Fordi det er jo det det blir med R9 295x2, det blir jo 2 x Quad CF, og det er vel ikke mange HK som støtter. Eller snakkes det om Quad CF på 2 hovedkort?

F. eks. her snakker de om 4-way Quad Crossfire, men det er jo ikke rett i det hele tatt. Det er jo smør på flesk. Quad er for det samme som 4, så 4 x 4 blir jo 16 GPU'er, i teorien da.

Tror vi snakker om 4 kort, hver med 2 GPUer, så 8 er det magiske tallet. Har tidligere foldet med 4 x 9800X2 på samme hovedkort som var et MSI K9A2 Platinum, se link til kortet her https://prisguiden.no/produkt/msi-k9a2-platinum-82978 og teoretisk blir det samme problemstilling, noe som fungerte helt fint den gangen så hvorfor ikke nå. Dette var strømslukende greier i 2010 som krevde 2 x 750W PSU, og kortene sto så tett at 2 av dem foldet seg til døde etter noe tid selv om riggen sto i garasjen. Jeg husker at kortene ble montert i et Netshop kabinett liggende, hvor jeg måtte skjære bunnen bort for å få plass til det fjerde kortet. Skal ha bilder av dette på en annen maskin jeg ikke har i bruk i dag, og skal se om jeg finner de i morgen hvis jeg husker på det. Jeg hadde 2 slike hovedkort helt fylt opp av skjermkort som foldet, og ett av dem står i media-serveren min ennå.

Forøvrig tror jeg ikke det er noen teoretisk grense for hvor mange GPUer man kan folde med fra samme hovedkort. Ingen trenger å stå i SLI eller CF.

Quoter meg selv på denne, og fant bildene jeg nevnte. Litt moro å se dem igjen, og dette var helt tilbake i oktober 2009.

Først oversikten over hva man foldet med den gangen, hele 20 x GPU og 6 x CPU var i folding. Her vises blant flere 8 x 9800X2 fra samme rigg + at CPU også foldet. Dette var en Amd X4 9350e hvis jeg ikke husker feil. Deretter vises kassa (sett ovenfra og øverst på siste bilde) med 4 slike (den gang kalt monsterkort) X2-kort som fikk strøm fra 2 x 750W PSU. Som siste bilde viser måtte de stå i garasjen, og selv da lå temp på GPUene omkring 103 - 110 Celsius. Nederste kasse viser 4 x GTS250 som var bra foldekort den gangen, og for å få dem til å folde uten skjerm tilkoblet faket man ved å koble adapter som vist. Jeg ser at jeg gjennom årene har brukt utrolig mye penger på dette. Snart trenger jeg å kjøpe ny bil så jeg må kanskje vurdere å trappe ned foldingen. :green:

post-53451-0-04688500-1399201024_thumb.jpg post-53451-0-10415900-1399201410_thumb.jpg post-53451-0-32781600-1399201497_thumb.jpg

Edit: Rettet CPU for 9800X2-riggen til X4 9350e.

Endret av -alias-
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den beste måten å øke jobbene på er å for eks kjøpe 10x 295x2 , 10x 780ti og 10x 290x :dribble:

Skulle ha funnet det beste komboen av hardware - temp- ppd og kroner som man bare kunne anbefale til alle. Har så mye rart nå, men vet fortsatt ikke hva som er det beste kjøpet totalt sett.

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt helt med på GPU-fronten for Nvidia vs Amd, men har oppfattet det slik at Amd sine kort krever mindre av CPU. Er dette korrekt oppfattet, og i tilfelle hvorfor er det blitt slik? Tidligere var det vel motsatt, at Nvidia-kort krevde mindre av CPU, se mitt siste innlegg hvor en strømgjerrig Amd 9350e servet 8 x GPU og i tillegg smp-foldet.

Lenke til kommentar

Amd ble pusset opp, regner mer selv isteden for å sende ting til cpu via bussen.

Det er bare driverene som er laget sånn og data gjennom cpu gjør ikke noe særlig nytte, men siden det blir en flaskehals senkes PPD på x1-4 på bus.

Trenger bare en driverupdate og vips lavere bussbruk om de ville.

AMD med 3 gpuer osv i en rigg nå og cpu belastes nesten ikke , det gir jo gode muligheter for å bruke billigere KH og cpuer mot å akseptere 150W større psu.

Lenke til kommentar

Bare en liten teori, men foldet du under Fade1 før? Det er nemlig kommet en ny bruker på laget for to dager siden som heter bare Fade, kanskje du har en liten skrivefeil i navnet ditt i innstillingene? :)

Hehe, jeg fant det ut litt etter at jeg skrev innlegget :blush: Nå ser det ut som at siste fullførte jobb har kommet med iallefall...

Lenke til kommentar

Ja navnet må være likt ned til størrelsen på boksavene.

Air 540 er bare helt konge.

Man burde kjøpe 2x 140mm-vifter og sette i toppen som blåser inn , de to forran og den bak følger med. Med eget rom til kabler , ssd/hhd og psu bak så blir kabinettet helt rent og kjempegod luftflyt.

Har 4 slike nå, resten vet jeg ikke når kommer.

Husker ikke hvor jeg kjøpte de fra engang.

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med å nå en ny milepel, har nå levert 1000 ferdige jobber :) Kjetil_lura fniser nok av dette :laugh:

cert.crawlers.1006.jpg

Hehe nei det gjør jeg ikke. Hadde du foldet i 10år og bare levert 1000 wu da ville jeg nok flirt.

Husk jeg har foldet i snart 10år. Jeg har kjørt uni/smp og gpu.

Så stå på.

Lenke til kommentar

Her trodde jeg i all min enfoldighet at jeg hadde ferie og skulle kun styre med F@H og spill. Men neida, madamen fant plutselig ut at jeg skulle fikse to dører og montere 4 røyk detektorer. :dremel: Helt ustlitt jeg etter så mye arbeid.

Eller får jeg fortsatt ned P13000 og P13001, laaaang tid å gjøre ferdig en WU, men gir kanskje like mye kreditt som 3 x P9101 WU'er. Men er ikke sikker da.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...