Sn1ken Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Har kontor i kjelleren, og der har vi også et gjesterom som for tiden er okkupert Da må det være et forhold mellom støy og varme for å si det pent. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Sukk, der har jeg et problem da jeg har hverken kjeller eller bod for å sette opp eventuelt dedikert folde maskin. Så jeg får leve med det jeg har nå, tviler på det blir noe Titan Z kort her i gården. Kanskje man skal vente og se hva Nvidia kommer med lenger fram i tiden. Og så kjøpe nytt da. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 880ti på 150W 2-3 år til så sitter vi på sinnsyke gpuer med kun passig kjøling Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Ja det ville vært bra for meg, men er nok redd det vil ligge mellom 200-250w. Kjenner jeg dem rett så øker de cuda core og/mhz for å øke hastigheten. Vil ikke ha passiv kjøling, jeg vil ha varmen ut av kabinettet. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Passiv pga ikke noe varme nesten Får vel opp til 750 som det idag uten gigakjøler. Kanskje nanometer må ned til 5. Iallefall singel-slot-kort hadde passet oss foldere fint. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Ja, hadde man fått 880 Ti som single slot, da hadde jeg smekket inn 3 stykker uten tvil. Men vi får se hva Nvidia drar opp av hatten, dessuten vil nok ikke AMD sitte på gjerdet heller, så ... På en annen side, man har jo som sagt EVGA GTX 780 Hydro Copper, og det er jo single slot, dog litt dyrt kanskje ... Endret 3. mai 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Skeptisk til full-custom-vannkjøling på foldepcer som står på 24/7 Masse varme slanger som står på 24/7. Blokker produsenten tar på selv er sånn hurtigløsning med 5mm tykke pasta-pads-tape på alle brikkene før de kliner på blokka, monterer man selv derimot så får man 0.0001mm pasta og enda kaldere. Gjelder egentlig alle kjølere Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Vil ikke si jeg er skeptisk til full custom vannkjøling, går det i dass, så er det kun min egen feil. Så man gjør alt slik skikkelig første gang for å være sikker på at alt er tett etc. Er egentlig ikke verre enn luftkjøling slik sett, varmt blir det uansett hvis det ikke er satt opp skikkelig. Så Titan kortene er fine slik, blåser all varm luft ut i bakkant av kabinettet. Kan ikke sei det samme om 780 kortet, men det sitter tross alt i et bra kabinett. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Kontor pcen har stått på i snart 2år. Den har full-costom vannkjøling. Går greit det så lenge en kjøper kvalitet på slanger, kompresjonsnippler og pumpe. På en annen side er jeg på kanten om å raske ut hele vannkjølinga og gå for luft istedet, kun grunnet ekstra-tiden det tar å ha vannkjøling. Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Har kontor i kjelleren, og der har vi også et gjesterom som for tiden er okkupert Da må det være et forhold mellom støy og varme for å si det pent. Det å ikke kjøre dette kortet med 2 kjerner, er som å ta med hunden til løpebanen, snu og gå hjem, uten å slippe den løs! Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Når først kortet komer så venter man på blokk. Når blokka komer så har det kommet nytt kort Hadde 590, gikk til 690, fikk 780, kom titan og black, fikk 780ti , så 290x og nå kjøper jeg 295x2 og snart kommer titan z. Rekker jo ikke bestille deler til vannkjølingen før det er nye kort i pcen Endret 3. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Nei, War, det rekker du nok ikke hvis du alltid skal ha siste skrik av GPU'er. Tror jeg "chiller" litt, dog skal det ikke sees bort fra at det fortsatt kan bli 2 stk Titan Z med tiden. På en annen side, kanskje vente til 880 Ti kommer, hvis de kommer noen gang da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Å kjøpe ett kort til 11 store lapper blir ikke aktuelt. Da kjøper jeg heller 2x780Ti? Jeg har heller ikke sans for veskekjøling, er vel derfor jeg foretrekker 2x780Ti selv om de ikke er billigere. Hvorfor velger titan Z. Er billigere med 4x780Ti? Du burde sette etter cpu hk og gpu som ikke bruker så jevla mye strøm. Endret 3. mai 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Det er gøy med vann , men gidder ikke nå hvor 780ti osv har ligget ute for salg så lenge. De er jo snart museumsvare. Det får bli på neste. Mannen i gata bruker sånn 3-4K på vann ser det ut som på forumet, men kan man bruke 20-30k eller mer så burde man jo få noe som har solide deler og ser bra ut ^^ Er vi foldere rike eller er alle andre bare gjerrige. Nye pcer skal bygges i div tråder og det skal helst være en 4K-klar pc med skjerm til under 1500 som kjører BF4 på maks. Endret 3. mai 2014 av War Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Har ikke plass til 4 x 780 Ti, så skal jeg ha 4-way SLI må det bli Titan Z, så enkelt er det. At de koster mye, driter jeg i. Strømforbruk blir ikke så høyt på årsbasis da jeg kun er hjemme 6 måneder i året. Lenke til kommentar
Sn1ken Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Har kontor i kjelleren, og der har vi også et gjesterom som for tiden er okkupert Da må det være et forhold mellom støy og varme for å si det pent. Det å ikke kjøre dette kortet med 2 kjerner, er som å ta med hunden til løpebanen, snu og gå hjem, uten å slippe den løs! Hehe.. ser den. Men alternativet er å ikke folde under slike forhold (med andre kort som produserer tilsvarende får jeg beskjed om å skru av pc). Når vi ikke har gjester boende i kjeller og temp ikke er for høy ute, da kjører jeg for fult Har en liten runde nå hvor det står 420k PPD (begge kjernene i drift). Endret 3. mai 2014 av Sn1ken Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Tja, det begynner å bli varmt her hos meg, ca 25 grader ute, og ikke så mye kaldere inne. Og etter som A/C ikke funker, så må jeg vel over på kun natt folding snart. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 (endret) Da fikser du ac og sløyfer titan Z. Når det er i orden så kan du heller folde med det du har uten å øke strøm forbruket? Så kan du og kjøre 24/7 og lære fruen hva hun må gjøre? Selv om du er på jobb? Jaha du klager på varmen ute? Ute hos meg er ca 8c? Inne er tempen 25,3. Så hva klager du på, sorry min venn kunne ikke la være å kommentere det. Endret 3. mai 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Klager på varmen fordi jeg ikke er særlig glad i varme, derfor bor jeg i Nord-Spania og ikke i sør. Sløyfe Titan Z? Kanskje, men holder den muligheten åpen framover en stund. Som sagt, får se hva Nvidia slenger opp senere, eventult AMD. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mai 2014 Del Skrevet 3. mai 2014 Hehe, varmen i Spania gjør meg ingenting. Er vant med å ha det varmt i kåken min. Jeg liker Spania, Benidorm og Mallorca er de plassene jeg har besøkt. Men er lenge siden, 86 Benidorm, Mallorca 94. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå