Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan i teorien kjøre 7 GPU'er på det hovedkortet, men alle 7 PCIe sporene er PCIe 2.0, og hastighet blir som følgende:

1 – PCI-E x16/8 slot
2 – PCI-E x8 slot
3 – PCI-E x16/8 slot
4 – PCI-E x8 slot
5 – PCI-E x16/8 slot
6 – PCI-E x8 slot
7 – PCI-E x16 slot
Dette i følge manualen. Så du kan kjøre 4 GPU'er i spor 1, 3, 5 og 7. Men tror at du vil kun oppnå x8 hastighet med et slikt oppsett. Men det er jo bedre enn ingenting da.
Lenke til kommentar

Da har jeg 4 x EVGA GTX 660Ti på veg fra Kjetil som skal monteres sammen i SR-2 riggen. Meningen var å la de stå sammen med 2 stk. GTX 560Ti, men etter litt måling ser jeg at det ikke blir fysisk plass til 6 kort i Xigmatek Elysium kassen. I hvertfall vil jeg først forsøke med 4 så får jeg se hvordan de jobber sammen. PSUen jeg har er på 850W, men den blir for liten eller helt på grensen for 4 kort, så det blir enten en Mist 1000W jeg har liggende, eller en Corsair AX1200I som jeg i tilfelle må gå til innkjøp av. Sistnevnte har jeg ekstra kabelsett til slik at jeg får bruke 8 x PCI-E kabler som må til. Molex til PCI-E er jeg ikke tilhenger av etter å ha sett gjentakende svidde Molex-kontakter ved tidligere forsøk. Problemet er ikke at de leverer for lite spenning, men at de over tid kan bli løse i Molex-delen og oppnår dårlig kontakt i kontaktpunktene, og i værste fall kan de faktisk ta fyr.

Og jeg har 2 x EVGA GTX660TI på veg fra Kjetil! :) Blir spennende å se hvordan innvirkning de får. De blir værtfall plassert i offsite serveren min.

Lenke til kommentar

Da har jeg 4 x EVGA GTX 660Ti på veg fra Kjetil som skal monteres sammen i SR-2 riggen. Meningen var å la de stå sammen med 2 stk. GTX 560Ti, men etter litt måling ser jeg at det ikke blir fysisk plass til 6 kort i Xigmatek Elysium kassen. I hvertfall vil jeg først forsøke med 4 så får jeg se hvordan de jobber sammen. PSUen jeg har er på 850W, men den blir for liten eller helt på grensen for 4 kort, så det blir enten en Mist 1000W jeg har liggende, eller en Corsair AX1200I som jeg i tilfelle må gå til innkjøp av. Sistnevnte har jeg ekstra kabelsett til slik at jeg får bruke 8 x PCI-E kabler som må til. Molex til PCI-E er jeg ikke tilhenger av etter å ha sett gjentakende svidde Molex-kontakter ved tidligere forsøk. Problemet er ikke at de leverer for lite spenning, men at de over tid kan bli løse i Molex-delen og oppnår dårlig kontakt i kontaktpunktene, og i værste fall kan de faktisk ta fyr.

Og jeg har 2 x EVGA GTX660TI på veg fra Kjetil! :) Blir spennende å se hvordan innvirkning de får. De blir værtfall plassert i offsite serveren min.

Samme til deg casterand 2 på vei til deg og, selv om du sa vent.

Lenke til kommentar

Ja og den 6pin er for når man har mange gpuer som vil ha 70w hver fra sporene.

KH klarer ikke levere ubegrenset via den 24P alene.

Hmm, da trenger jeg hele 10 x 6p PCI-e kabler fra PSU, men med Corsair AX1200 og 2 x kabelsett så skal det gå helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som War sier så vil jeg helst unngå å bruker overganger fra Molex til PCIe fordi det kan oppstå lysbuer mellom pinner og motstykke i kontakten. Ved vanlig bruk ville jeg kanskje benyttet slike, men ikke under folding 24/7 hvor man ofte er borte i ukevis fra maskinene. Plutselig tar ting fyr når man ikke er der og da er det game over for både hus og maskiner.

Og ja, jeg trenger 10 slike kabler, 8 til skjermkortene og 2 til hovedkortet.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har litt maskinvare liggende og tenkte at jeg for en gangs skyld skulle bruke dem til noe fornuftig. Heldigvis er det bare NVIDIA-kort, det gjør det vel enklere med drivere etc.

Det jeg lurte på var, om det fungerer bra å ha flere skjermkort på et hovedkort og bruke dem til folding. Noen som har erfaring med dette? Per nå så er det snakk om et "beafy" GTX 280 og et pinglete GT 520 som jeg sikkert ikke kommer til å bruke. Senere vil et GTX 750 Ti komme i riggen.

Det andre jeg lurer på er "max-packet-size"-instillingene. Tror jeg kommer til å ha det på 'normal' på GTX 280 og 'small' på GT 520 (så lenge jeg gidder å ha det i bruk, regner med PPD på under 1k). Blir logikken min feil?

Jeg tenker helst på bonuser, da svakere maskinvare vil bruke mye lenger tid og mindre effektive, da er det vel bedre og få små WU-er?

Oppgradert for at vi skal ta over 1 plassen jeg :dribble:

Hardware er ikke problemet, det er plassen og varmen og nett og støy.

Vi skulle ha gått sammen å leid en plass i et datasenter for 20kr hver :dribble:

Når jeg søker ny jobb så sjekker jeg ut foldefasilitetslokaler før jeg søker :dribble:

Sign me up! ;)

Har talt til redditfolket, og virker som at 2x 850W-PDU'er er the-way-to-go, når man tenker på strømeffektivitet osv.

Får tvilsomt serveren opp før om 1-2 måneder, pga eget kabinett, en del modding, penger - og eksamener.

Edit: tenker meg en XFX 850W. 85% strømeffektiviteg, så dette blir nok bra.

Det du må tenke på er hvor mye av kapasiteten som brukes. Hver PSU har en graf som fortelle hvor effektiv den er avhengig av "load". Du vil se at hvis du bruker 50 % av en PSU så er den ikke særlig effektiv! ;)

Dette må du regne inn i hva den skal brukes til. Og kjøper du en platinum-sertifisert strømforsyning så tjener du dette inn igjen på, tja, hoderegningestimat: 1 - 2 år.

Alias er sr2 pci 2.0?

Er på mobilen nesten uten dekning^^

Kjører du begge cpuene får du 16x ganger 4 på den.

Jepp. :)

elPkLye.png

h7q3i2b.png

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...