Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok ha spart til jeg fant ett 780ti om man skal bo med riggene.

Har du vurdert 280X, War? Eller er de for "halvveis" for en storkar som deg? :)

I innkjøp får du to for prisen av en dyr Nvidia og mer ppd (110-140ppd her akkurat nå)

Ja, mer varme og strøm - men to kort er ikke så ille. Verre når du har 8-9 :)

Lenke til kommentar

Liker å ha 500k+ pr rigg ned 2 kort.

Satte 2 290x hjemme og på auto bråkte de for mye til å leve med.

De ble satt i ubebodd rom.

Det er rett det KL sier, det man betaler mer for en effektiv psu tjener man inn første året og de neste årene er det ren fortjeneste. Tjener inn hele psuen etter noen år.

Lenke til kommentar

Har du vurdert 280X, War? Eller er de for "halvveis" for en storkar som deg? :)

I innkjøp får du to for prisen av en dyr Nvidia og mer ppd (110-140ppd her akkurat nå)

Ja, mer varme og strøm - men to kort er ikke så ille. Verre når du har 8-9 :)

Ikke meningen å svare på vegne av War, men det sier seg selv at man ikke har særlig mye igjen for 280x når man kjøper 10 stk GPU osv. Hvilket er tilfelle for War som han har nevnt tidligere i tråden.

Eneste som taler for å kjøpe 280x er for nysgjerrighets skyld (da tenker jeg på de som kjøper i størrelseorden slik War har gjort). For faktisk å se med egne øyne hva det er for noe. Men er man ute etter mest mulig ytelse finnes det ikke noe bedre enn 780 ti om man skal kjøpe GPU til folding pr dags dato.

Skal man ha mest mulig for pengene, så kan kanskje ett 280x være en optimal løsning om man har noe hardware fra før :)

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte sist hadde jeg AMD som et krav da jeg alt hadde et slikt kort i riggen.

Valget for meg falt på 280X da jeg fant et brukt. Hadde det dukket opp et 290X til en grei pris brukt hadde jeg kjøpt det.

Brukte litt tid, men ikke mye, på å sette opp et regneark.. Det tegnet seg fort et bilde at det lønner seg å kjøpe det dyreste kortet du kan leve med om en skal se på PPD/krone.

Lenke til kommentar

Under ett år til de ikke gir oss bigadv lenger , så da gidder ingen kjøpe 4P-riggene.

En vanlig cpu ligger 10 år bak gpuene fortiden på denne type regning.

Hele cpuen må relanseres, skal den overleve med den funksjonen den har idag.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har noen hatt ødelagt hovedkort før med coil-whine?

Trudde det var 780ti-kortet.

Byttet kort, fortsatt CW.

Trudde det var psu da det var årsaken på samme modell på en tidligere jeg hadde.

Byttet psu, fortsatt CW.

Nå har jeg to valg, den nye psuen også eller rett og slett HK?

Lenke til kommentar

Når du sier at du har hk og psu som kan kjøre 2 stk gpu må jeg presisere at det er nødvendig med støtte for enten 2x pci2 x16 eller 2x pci3 x8 for å kunne dra nytte av f.eks 2 stk 780 ti. Ikke alle som er fult klar over dette, derfor jeg nevner det :)

Takk for hjelpen, da var 780Ti kjøpt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...