Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dere som er eksperter på F@H, can noen fortelle meg hvordan de beregner aktive klienter.

 

 

Min erfaring er at GPUer registrerer som ny klient om du har dem ut av pcen en kort periode, reinstalllerer drivere, etc.

 

Jeg var oppe i ganske mange klienter i en periode der jeg styrte en del med skjermkort og drivere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver er den samme som jeg har hatt de to siste ukene. Et kort har vært ute pga PSU bytte. Men det forklarer ikke hvordan klienter kunne øke fra Active clients (within 50 days) fra 10 til 11 og Active clients (within 7 days) fra 8 til 9 i løpet av 1 time. Uten at jeg hadde gjort noen forandringer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Idag har jeg testet ut 3 kort i en rigg.

Uansett hvilken kjølere så ble kortene svinvarme og klokket seg selv ned hvert sekund.

1-2kort med en slot mellom ser ut som eneste løsning.

 

En pr rigg hadde blitt fantastisk.

Kanskje det er vegen å gå for meg.

Lenke til kommentar

290x kjører på 200K PPD ca med cata 14.3

Kan dette ned i 156K med lave P.

 

En av hver nå med 360K PPD ca.

 

Riggen de sto i da de rota satte jeg 2x 780ti inni og de leverer 220K sammen nå hvor det burde ha blitt 500K+ som de andre ti-kortene leverer.

 

PSU er nok "død"

 

Da oppsumerer jeg amd-problemene til gpu-last som er ustabil.

Kanskje en sammenheng med at kortene hele tiden prøver å oppnå en viss temp som den jager.

+ drivere som krasjer litt her og der.

Alt i alt ca 2K billigere pr kort VS ti og leverer 75K mindre pr dag , men støyer 10x mer selv på auto.

 

Det blir teoretisk 100.000.000 lavere PPD på 3 år for å spare 2000kr og på kjøpet får man en pc man ikke kan leve med i samme rom og en gpu som er 30C varmere en konkurrenten og bruker strøm for 1200kr på de 3 årene mer en ti.

 

Totalt besparelse er 400-800kr på 3 år mot alle ulempene det gir som beskrevet over.

 

Greit om man har ett, usikker om man skal lage dedikert folderigg av disse med vilje.

Lenke til kommentar

 

Kun en rask oppdatering, hvis den er riktig. Vi har oppnådd 524,484,001 poeng så langt denne måneden. Er det rett, så blir det ny månedsrekord. Gratulerer til alle som er med i teamet Hardware.no :w00t:

Jepp, jeg gjør det samme :tease:

Selv om jeg har skrudd av maskinene på grunn av core 15.

 

 

Vær klar over at advanced nå får wu 8018, mens beta får 9401.

 

Har sjekket dette selv da jeg for tiden bruker mer enn 1 kort :wee:

Lenke til kommentar

Tenkte du å bruke kort utelukkende til F@H, eller har du tanker om å benytte det til annet også?

 

Spør av den enkle årsak at det vil være forskjeller på kun F@H og annen bruk (Cuda er etter min mening bedre utviklet enn AMD sitt alternativ dersom du skal bruke maskin til annet enn F@H).

 

I hvilket oppsett tenker du å bruke kortet? Har du flere GPU i maskinen, hva slags CPU og PSU har du?

 

Kjøper du et 780 ti på tilbud, så vil du bli fornøyd med alt (du kan ha billig hovedkort/PSU og CPU) dersom du synes 5000 kr ikke er alt for mye å bruke. Om 5k blir for mye vil det selvsagt være andre muligheter som bør vurderes.

 

https://www.komplett.no/zotac-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/805648

 

Du kan se litt i denne tråden. Mulig den blir litt mer oppdatert etterhvert. Det er ihvertfall et håp blant flere at vi skal kunne gi svaret på det du spør om i den tråden etterhvert :)

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Har en pc med hk og psu som kan kjøre 2 stk gpu'er. Har tidligere kjørt 2x7970, men det var for 1år siden. Jeg vet det er en del her som er ganske interessert og jeg såg for meg at noen sitter på et regneark med litt div spec om ppd/kr og ppd/w osv.

 

Valget står jo mellom: GTX 700serie, Titan serie, AMD R9 serie. Totalprisen er uvesentlig da en her snakker om ppd/kr. Vet ikke hvorGTX-780Ti havner. Jeg vet også at de nyeste kortene prises godt i starten.

 

Takk for hjelp og diskusjon foreløpig! :)

 

...og ja jeg driver ikke med utelukkende cuda programering eller lignende utenom, så et gtx eller amd kort spiller liten trille ang. evt spilling. Dog skal det sies at G-sync virker mer spennende enn Mantle for min del.

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Bla en side tilbake til amd-oppdateringen min.

 

Du sparer 3000kr på 290x , men igjengjeld bruker den mer strøm, bråker mer, gpu på 93c , ustabile drivere, yter litt svakere en 780ti.

Total besparelse etter 3 år folding er 800kr og da sitter man halvdøv med 100.000.000poeng mindre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...