Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spent på hva du finner ut av War, sliter med et 290 kort selv.

Fikk meg først et 280x som har fungert smertefritt fra dag én og leverer gjevnt 130k PPD.

Så frem til å få i gang 290 kortet også, men der har det vært problemer fra start av.

Først fikk jeg problemer med at skjermen ble helt svart etter restart med nye drivere, uansett hvilken driver. Etter mye feilsøk fant jeg at BIOS på skjermkortet måtte oppdateres. Etter dette har jeg fått inn 14.1 beta driveren (den jeg liker best på 280x kortet), men nå får jeg akkurat samme problem som deg War med at gpu usage (og memory/core clock) dropper med noen sekunders mellomrom. Dette gir ræva PPD, er nede i under 50k PPD...

Skal prøve litt med forskjellige drivere, men er litt lei av det hele akkurat nå. Hadde passet meg perfekt om du fant løsningen på dette. :green:

Lenke til kommentar

Fikk meg først et 280x som har fungert smertefritt fra dag én og leverer gjevnt 130k PPD.

Så frem til å få i gang 290 kortet også, men der har det vært problemer fra start av.

Skal prøve litt med forskjellige drivere, men er litt lei av det hele akkurat nå. Hadde passet meg perfekt om du fant løsningen på dette. :green:

Nå skal det sies at uten om driverkrasj, så leverer kortet utmerket i en pc jeg vet fungerer.

Skal bytte fra 14.3 til noe annet nå bare for å sjekke.

780ti er en drøm, fungerer i alle pcene fra dag 1.

Eneste grunnen for at jeg kjøpte 290x-kortene var for å oppdatere meg på amd.

Får nå gjort det iallefall :rofl:

BSOD under avinstall av driver også.

Har fått et tips fra en felles folder om at folderigg med 1 og 1 gpu i er billigst totaltsett.

Da blir psu, kabinetter og cpu billigere og selv om man må kjøpe dobbelt av alt sparer man 33% ca.

Da blir det mange små rigger heretter tipper jeg.

Lettere vedlikehold også i V7 med mange enkeltrigger.

Bra jeg har en U4 70port-switch^^

post-64596-0-29592600-1395960378_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

290x cata 14.3 P9401 (143,1,6) ( Prosjekt med lav PPD da første tallet er lavt )

PPD 196.000

290x cata 14.1 P9401 (143,1,6) ( Prosjekt med lav PPD da første tallet er lavt )

PPD 151.000 (oppdateres)

Bytter driver.

Endret av War
Lenke til kommentar

Trist å høre om problemene dine, War. Jeg har riktignok ikke 290/290x, min erfaring er fra 7970 og 280x, men jeg kjenner meg ikke igjen i daglige problemer - faktisk er det AMD-rigg som har kjørt flest WUer uten restart hos meg. Skal sies at jeg er "konservativ" på den måten at jeg kjører stock og 7.3 og ikke har turt å gå for 290/290x.

Spennende regnestykke på GPU pr rigg synes jeg, iom at jeg har et ønske å komme til 3x per PSU etter å ha kjørt 2x i lengre tid. Kabinett, hva skal du med det? :)

Lenke til kommentar

Da må man sjekke at hovedkortet ikke går under x8 i pci-e-sporene og da må man plutselig ha dyrere HK osv.

Core 17 bruker på pci3.0 33-40% av et pci-16 spor /buss

66-80% av en x8

Så blir spørsmålet om kortene yter like bra i en gammel rigg med X1-4 osv.

Med ett kort er nå en ting, men når det allerede er 2 andre kort i også.

I noen av pci-e16-sporene er det faktisk bare loddet som pci1-8 oppi sporet osv. på div HK.

Edit: Vet ikke helt om Gpu-load i gpu-z fungerer med disse kortene.

sletta msi afterburner, så da legger kortet seg på 9X C med den viftestyringen i cata.

post-64596-0-30983500-1395963749_thumb.jpg

post-64596-0-86924900-1395963843_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ja strøm har vi ikke regnet inn da disse ikke står hjemme.

Betaler 2200 nå for en rigg klar for ett kort.

Kostet 1300 for kabinett, 1300 for hk, 800 for ram, 1700 for psu osv i de andre riggene jeg lagde for 2 kort.

Får 3 små rigger for prisen av en.

Men ja, det vil bli 3x cpuer, 3x HHd osv . Total strømforbruk vil nok øke noe.

Og 3x effektivitetstapet på PSU. Kanskje opp i 15% med 3 rigger. VS 5% med en.

Lenke til kommentar

Bare titan-spekka psu med 96% effektivitet ville spart mine 10 kommende rigger for 600W alene.

Vs gold-spekket psuer.

Det er ca 400kr mnd spart, så skal man kjøpe rigger og folde i årevis så burde man sjekke de mot hverandre.

De 5000kr i året mer i strømregning kunne man lagt 500kr på hver psu og fått titan-spekk og i år 2-3-4-5 hadde man spart 20K

Lenke til kommentar

290x cata 14.3 P9401 (xxx.x.x)

PPD 196.000

290x cata 14.1 P9401 (143,1,6) ( Prosjekt med lav PPD da første tallet er lavt )

PPD 151.000 (oppdateres)

Bytter driver.

14.1 er iallefall ikke noe bedre. skal se når den får en annen jobb nå , så teste 14.2

Prøvde å ha fan automatisk, temp 93C osv.

Prøvde å sette fan med kvassere vifteprofil, temp 60C

PPD lik.

Klokker man ikke er det ikke vits i å ha mer vifte.

Sliter man med at den klokker seg ned er ikke kortet i uber-modus.

Endret av War
Lenke til kommentar

Først fikk jeg problemer med at skjermen ble helt svart etter restart med nye drivere, uansett hvilken driver. Etter mye feilsøk fant jeg at BIOS på skjermkortet måtte oppdateres. Etter dette har jeg fått inn 14.1 beta driveren (den jeg liker best på 280x kortet), men nå får jeg akkurat samme problem som deg War med at gpu usage (og memory/core clock) dropper med noen sekunders mellomrom. Dette gir ræva PPD, er nede i under 50k PPD...

Du har vel samme problem som meg? Man kan ikke mikse Hawaii med ikke-Hawaii i samme PC! Jeg prøvde meg med 260X og 290. 260X og 280X er vel rebrand av henholdsvis 7790 og 7970. Husker ikke om det også ble gjort noe tweaking, men det er ikke samme som Hawaii!

@war, enten har du vært ekstremt uheldig, eller så har eg vært ekstremt heldig! Eg har ikke hatt noen problemer med begge kortene mine, og har hatt stabil PC selv med 14.1 el. 14.2 driveren. PCen min står på 24/7, og jeg bruker innebygde skjermkortet til å drive skjermen. I skrivende stund har PCen 3 dager og 12 timer oppetid, og det var en frivelig restart for tre dager siden :) Med 260X kortet hadde jeg ukesvis med folding uten problemer! Begge kortene er OC-versjoner, så syntes det er veldig synd at du sliter så mye!

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

14.1 er iallefall ikke noe bedre. skal se når den får en annen jobb nå , så teste 14.2

Prøvde å ha fan automatisk, temp 93C osv.

Prøvde å sette fan med kvassere vifteprofil, temp 60C

PPD lik.

Klokker man ikke er det ikke vits i å ha mer vifte.

Sliter man med at den klokker seg ned er ikke kortet i uber-modus.

Jeg sliter fortsatt med drop i gpu usage og clocks, men nå yter i alle fall 290 kortet over 100k PPD

Trodde det bare var 290x kortene som hadde uber modus, men kan se ut som om det gjelder 290 også. Jeg skal i alle fall sjekke kortet i kveld.

Du tror ikke dette bare kan skyldes manglende uber mode? Det er ikke varme i alle fall, tempen ligger stabilt på 63 grader.

post-51059-0-03482200-1395990255_thumb.png

Ellers er denne tråden det mest lovende jeg har funnet så langt:

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18573623

De opplever noe lignende og mener det er en bug / dårlig driver som gjør at powertune slår til uten at det er nødvendig (skal klokke ned kortet hvis det er for varmt). De ble kvitt sitt problem vha Afterburner eller RadeonPro. De klarer å skru av powertune og låser kortet på full guffe.

Jeg prøvde RadeonPro i går kveld uten suksess, men litt usikker på hvilken exe fil som den må linkes mot. Jeg har mer lyst å prøve Afterburner, men trenger beta versjon for å få tilgang til funksjonaliteten. Dessverre er siste beta gått ut på dato og neste beta er forsinket pga utvikleren bor i Ukraina og alt bråket der...

Men den skulle komme denne uken, så skal teste med en gang jeg får tak i ny beta...

Lenke til kommentar

Du har vel smame problem som meg? Man kan ikke mikse Hawaii med ikke-Hawaii i samme PC! Jeg prøvde meg med 260X og 290. 260X og 280X er vel rebrand av henholdsvis 7790 og 7970. Husker ikke om det også ble gjort noe tweaking, men det er ikke samme som Hawaii!

Takk for inspill, men to ulike maskiner.

Dog har du trolig rett i at det kan være Hawaii relatert hvis gutta på overclockers.co.uk har rett. 280x er rebrand, så kanskje derfor den har fungert så smertefritt...

Ser fram til ny beta av Afterburner så jeg får testet. Enn så lenge får 290 kortet bare tikke å gå som det gjør. Det yter i alle fall nesten som 280x kortet nå... :green:

Lenke til kommentar

Ny beta av Afterburner kom faktisk i natt fant jeg ut! :green:

Måtte teste med en gang...

Delvis suksess vil jeg si, men løser ikke problemet mitt helt. Clock er fjellstabil nå, men får fortsatt drops. De går ikke lenger helt til 0, men varer noe lenger. Likevel går ytelsen i fah opp.

post-51059-0-21955200-1395996627_thumb.png

Får nå TPF 6:25 / PPD 140k på P9401.

Den store droppen kommer når fah er ferdig med et steg, kanskje noe data som skrives? Tror ikke jeg kan unngå den?

Innbiller meg at med å prøve litt rundt på innstillinger i Afterburner skal jeg klare å få opp PPD ytterligere.

Mulig jeg også skal prøve å legge inn beta 14.3, har 14.1 akkurat nå. Avventer resultatene til War.

Lenke til kommentar

Eneste problemet jeg har hatt var at F@H på riggen min hadde "låst" seg i natt av en eller annen grunn. Stod på Send og Download for begge Titan kortene. Måtte til slutt av-installere og installere clienten på nytt for at den skulle funke.

Eller så bruker Titan kortene ca 90 % av TDP, mens 780 kortet ligger på ca 65 % av TDP, alle kjører 9401.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...