Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I går satte jeg inn EVGA 780 Classified kortet i madamen sin PC og tenkte at nå skal det jaggu foldes her. Men niks, da fant CPU-kjøleren ut at den skulle ta kvelden. :hm:

Så nå venter jeg på ny CPU-kjøler til hennes PC, håper den kommer i morgen, men neppe før torsdag. Og jeg som hadde håpet på ca. 600k PPD daglig her. Enn så lenge vil Titan kortene dra lasset.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ille for Stanford hvis det ikke er WUer tilgjengelig for donorer som er villige til å gjøre jobben og ta kostnadene. Jeg ser at mange av dere nå går til innkjøp av mengder av relativt dyr maskinvare som dedikerers til foldingen. Mest sannsynlig er det slik at Stanford ikke har klart å ta høyde for hvor mye maskinvare (i hovedsak skjermkort) som nå settes til å folde, slik at noen kanskje burde si seriøst fra om problemet på foldingforumet?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Den biffen løser de lett ved å designe store advanced-jobber igjen som gir økt mulighet for simulering.

Da kan de jo beholde bigbeta på cpuer i samme slengen :dribble:

Fått 3-4 nye 16A-kurser oppe så har de ikke WUèr igjen :rofl:

Lenke til kommentar

Ser ut som Pande er klar over populariteten:

We’ve had a large influx of GPU clients, including a big donation of time from a corporate partner, and we’ve run a bit low on GPUs late last night (pacific time). The team got new WUs going last night and we expect they should be online shortly.

While this shortage is naturally annoying for donors (hopefully just briefly annoying, with the new WUs coming online soon), there is an interesting upside to this––we’ve been really blown away with all the GPU resources donors have been running and look forward to the exciting research we can accomplish with this great outpouring of support.

https://folding.stanford.edu/home/working-to-fix-the-shortage-of-gpu-wus/

Lenke til kommentar

Nye cores med syke poeng går jeg ut ifra :dremel:

Min PPD er 2,5ca etter 690 endret brukernavn og jeg stock-kjører alle 4P-riggene så de slipper å henge seg ol.

Med de nye gpuene i drift håper jeg å treffe 3mill som et snitt gjennom sommeren.

Men nå har jeg kjøpt enda flere servere som blir stående helt klare uten gpuer, så da havner det vel noen gpuer i dem kjenner jeg meg selv rett.

Velger å kjøre 2 kort pr pc med tanke på pris VS PPD.

3-4 kort så blir det større psu, annet hk, kraftigere PSU og da blir det billigere med 2 og 2 igjen.

Vet ikke om 290x er noe å satse på, det kan også bety større psu da den klokker seg selv opp til den treffer 95C uansett og bedre kjøling = mer watt = større psu osv.

Mener 780ti x 2 blir det billigste totalt sett pr server.

Det finner jeg ut av imorgen når 290x-ene kommer.

Endret av War
Lenke til kommentar

Kjøpte 1-gen-kjølere-kort som er de dårligste som finnes.

Da når jeg 95C raskere og kortene vil trekke lite watt VS normalen mener jeg.

Har ax 860i i serveren.

Har sett 100 tester og alle fårforskjellig.

Det eneste fornuftige bi har kommet frem til er at kortet prøver å nå 95C uansett, og bedre kjøler det er , mer futt vil kortet klokke seg opp til og mer watt vil det trekke.

Kanskje 300w med mitt og kanskje 350W med en 3-gen dobbelt-vifte-kjøler osv.

Skrur ned temp i roppet og kortet vil ligge på 95 uansett, bare klokke seg opp og yte mer selv.

Spennende tankegang, selv om 95c høres helt skrudd ut.

Lenke til kommentar

Man vil jo ha full pakke med fah ^^

Har ax 860 i serveren så må passe på det også.

Senke temp-grensen til 80 vil jo bli det samme som å klokke ned titanen 200mhz osv.

Man kan vel si man klokker med temp? Om den står på uber.

Endret av War
Lenke til kommentar

Setter powertarget til 95C jeg så de ikke klokker ned før det.

Men temp ligger på 79ish.

Det er en fordel når kortene dør, da får man nye med ny garanti og 2-3x kraftigere^^

Mitt 295 døde, fikk 590. Mitt 590 døde, fikk 780ti.

Det kortet har jeg ikke betalt for siden 295 kom på markedet^^

Lenke til kommentar

Nvidia markedsfører sine kort til folding, så dette er ikke i nærheten av umoralsk. :green:

Fikk selv refundert fullt ut for 2 stk, GTX 9800X2 (5600 kroner for hvert kort) som døde i folding tilbake i 2009 og 2010. Kortene hadde jeg kjøpt brukt for 1500 pr. stk. Det er derfor jeg alltid forlanger original faktura fra selger når jeg kjøper brukt hardware.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker så er kjernen(e) på Nvidia`s kort garantert å skulle tåle temperaturer på 105 Celsius over lang tid. Det var dette som skjedde med mine kort. de sto over flere måneder med en kjernetemperatur omkring 100 - 105 grader. At de fikk så høy temperatur skyldes nok at de sto fire i bredden i samme kabinett. Ut fra dette synes jeg ikke Nvidia har (les hadde) noe dårligere kvalitet enn Amd, men det kan selvsagt ha endret seg de senere årene, men Nvidia har ihvertfall ennå en enestående support som gir deg erstatning uten spørsmål, hvis ikke kortet har fysiske skader etter evt. inngrep. Jeg følger ikke med der lenger siden jeg ikke folder med GPU i dag så ang. kvaliteten kontra Amd i dag er jeg blank.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...