Chavalito Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Kanskje du skulle titte litt på ASUS P9X79-E WS. Der kan du kjøre 4 GPU'er i x16 (PCIe 3.0), kun 700 kroner med enn det HK du linket til, War. Det har 7 PCIe spor. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Det er noe lignende ( XL-atx) jeg har nå i ene riggen. Problemet i rack er at nederste spor ikke kan brukes da sporet er helt ned i kabinettveggen. Men 4x 16 og 3x 8 er jo knall ! Man kan jo alltids bytte ut kabinettet også Det er jo snakk om utstyr som ingen hører eller ser. Trur slemme 690 må få nederste plass eller ha en plass i mellom. I sli gikk temp fra 70C til 98+ på 1 sek. ( med 5mm mellomrom til neste kort) Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) SR-2ene som du hadde tidligere ville passet godt til GPU-rigg, men det ville vel holdt med en CPU, og da drar ikke selve riggen mye strøm. Jeg har en slik ennå, og kanskje jeg skulle rigge den med 7 x Gigabyte Radeon R9 290 Windforce 3X OC HDMI DisplayPort Dual-DVI 4GB Det ville koste omlag 25K, tilsvarende en 4P E5-4650 server. Jeg vet ikke hvor mye PPD en slik rigg gir, men hvis jeg antar at hvert kort som best gir 230K snakker vi ca. 1600K PPD. Strømforbruket vil ligge omkring 2200Watt for riggen slik at PPD/Watt blir 727 som best. Til sammenligning har en E5-4650 server et PPD/Watt forhold på 1500, altså omlag det dobbelte. Når BA forsvinner reduseres PPD//Watt for 4650-serveren til stusselige 440, og da vinner GPU-riggen stort. For min del er det å håpe at det kommer noe i stedet for BA som tilsvarer dagens PPD. Vennligst korriger tallene hvis min antagelse av PPD er feil. Endret 4. mars 2014 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Det er av disse grunner jeg vurderer gpu-farm ja. ( som investering heretter) Kortene burde neppe klokkes i en farm, men ja hvem vet hva de gjør med gpu også. Det er noe som bare føles rett med gpu x mange. Man kjøper jo ikke 3 kort, 200-300 ser fint ut Kanskje vi må tenke annerledes også, sponsorer på strøm eller plass ol. Blir ikke klok på den nye betan. Endret 4. mars 2014 av War Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Tja nå ligger to av mine 780Ti på ca 270K. Jeg ser 285w på den ene maskinen. Men det er mulig å få en mil med 4 kort. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Ca 90K i kreditt så må evt få samme beta 3 ganger på rad på en dag, men får bare denne betaen nå. Mer watt en en 4p, men hvem vet hva som skjer med 4p om 1 år. Håper betaen blir stabil snart, så man kan spekulere i innkjøp. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Beta vil aldri bli stabil war, er vel derfor det er beta? Men jeg kjører kun p9401 nå. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Eventuelt at de flytter den til advanced eller gir den stabil kalkulasjon om ikke annet. 130K til 280K her etter når jeg sjekker, har for mange rigger til å se hva den faktisk leverer pr oppgave. Lagde underkategorier nå som vil gjøre det å lese relevant informasjon lettere. Overskriftene kan selvsagt redigeres, men tema som ofte går igjen burde vi ha med. Endret 4. mars 2014 av War Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Når man folder med GPU, hvordan type burde man velge? Advanced?Beta? Fikk ned en p9401 igår, som gir 93500ppd Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 P9401 er vel beta hvis jeg ikke tar feil. Kan ikke si dette sikkert da jeg ikke folder for øyeblikket. Blir nok et par uker til før jeg kan fyre om riggen min igjen. Men du får prøve deg fram, setter du Beta flagg, vil du vel få ned beta prosjekt, med Advanced skal du ikke få ned beta. Correct me if I am wrong. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Mener det er sånn jeg også, når betaen er stabil så flytter de den over til advanced. Kjører man rigger man ikke har umiddelbar tilgang til så kan det lønne seg å kjøre advanced da beta kan krasje ol. // kreve sletting av work+core ol. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Hva skjer med [H]? En dude på 10mill, og resten ser nesten ut som våres liste. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 De protesterer mot omleggingen av BA nå i månedskiftet, samt mot nedleggelsen neste år. De fleste har byttet til Boinc eller noe i samme gate! Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Vi får vise dem at vi er tilpasningsdyktige Det blir likt for alle, eneste kjipe er at man ikke vet om man burde kjøpe cpu eller gpu nå, så blir det et slags dødt år i nye innkjøp. https://folding.stanford.edu/home/webinar-the-next-steps-for-foldinghome/ Mener de så all negativ feedback og slakka litt? https://folding.stanford.edu/home/revised-plans-for-bigadv-ba-experiment/ 1 mai 24cores-krav Avslutte alle BA 31 jan 2015 Endret 5. mars 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg kan godt forstå at de protesterer mot omlegging og nedlegging av BA. Jeg kan ikke kjøre det selv, så slik sett har det ikke noe med meg å gjøre. Men jeg tror ærlig talt at Stanford er på feil spor. Og hadde jeg hatt noen rigger som kjørte BA, ville jeg uten tvil ha forlatt F@H og begynt med Boinc eller noe slikt i stedet. Jeg kan ikke si jeg liker utviklingen i det hele tatt, dette begynner å få en stil som jeg ikke liker i det hele tatt. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 De sparer seg iallefall for en masse trøbbel (i fremtiden) ved å avslutte BA. Men de vanlige jobbene burde vel fortsatt gi mer PPD med 4 cpuer, men så spørs det hvor effektiv gpu blir i forhold. De mangler fortsatt en oppdatert plan. 2016 ville passet bedre, da har serverene blitt brukt lenger og annen teknologi blitt kraftigere så det hadde passet bedre med utfasingen av 4P ( da ingen hadde kjøpt nye) Men de kunne ha gitt oss noen hint eller faste bevis på hva som kommer til å bli the real deal, så man i år også kan kjøpe inn hardware tilplasset de nye prosjektene. Nå idag vet jeg ikke hva jeg skal kjøpe, satser på gpu. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Javel, men hva skal de gjøre hvis alle som har 4P rigger plutselig går over til ren GPU folding? Dette på grunn av CPU folding ikke lønner seg lenger med tanke på PPD/watt. Jeg tror som sagt at de skyter seg selv i foten slik de driver på. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 24 cores nå, 32 cores- 48 cores 64 cores -128 cores. Kravene hadde økt og økt og vi hadde oppgradert fortløpende ( med dobbelt så mye så vi hadde ligget langt forran som nå. Synes de burde ha fortsatt som før og heller strammet inn fristene og kravene så "alle" maskiner ikke ble BA-maskiner med tiden. De skyter seg nok i foten ja. Her er 6XX og 7XX blandet i en rigg med 326driver. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Vi får vise dem at vi er tilpasningsdyktige Det blir likt for alle, eneste kjipe er at man ikke vet om man burde kjøpe cpu eller gpu nå, så blir det et slags dødt år i nye innkjøp. https://folding.stanford.edu/home/webinar-the-next-steps-for-foldinghome/ Mener de så all negativ feedback og slakka litt? https://folding.stanford.edu/home/revised-plans-for-bigadv-ba-experiment/ 1 mai 24cores-krav Avslutte alle BA 31 jan 2015 Beklager den, glemte at datoen for 24core var flyttet fram. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 (endret) Med 1 mai og 24core, vil det også tighte deadlines samtidig og alle riggene gå ned i PPD? Eller strammere deadline vet jeg, men reduksjon i PPD vil det iallefall bli. Dvs i januar om 10 mnd så vil det være mindre PPD å miste, pga allerede strammere regler. Så teoretisk sett blir nedgangen noe lavere enn nå.. Hva man evt skal bruke maskinene til da blir jo en annen ting. noen som har kjørt 4P på smp idag eller vet PPD om BA forsvinner? Endret 5. mars 2014 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå