Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett isåfall pause på mer en 1 sek ^^ Da er det jo uansett noe galt så legg inn 180 eller noe.

I config -edit- med ønsket verdi

<extra-core-args v='-tmax=100 -twait=1'/>

https://folding.stanford.edu/home/changes-in-core17-update-and-move-to-full-fah/

Man kan kopiere her, men annen skrift gjør tegnet: ( ' ) annerledes så de må man erstatte selv for å fungere.

Endret av War
Lenke til kommentar

rousp, maks temperature for GTS450 er 100 grader, mens for HD 7850 kortet er det snakk om ca. 90 - 95 grader.

Takker!

Ser dog at dette gjerne ikke hjelper meg helt ennå.

For Windows NVIDIA Users running on a single GPU

Ikke at det var et problem i utgangspunktet. Bare gøy å tweake. ;)
Lenke til kommentar

Advanced / Beta flag:

Ikke lenger nødvendig for å få core 17 jobber. Er de fortsatt en fordel å ha? Jeg vet ikke, har ikke fjernet mitt advanced flagg jeg brukte i starten for å få core 17 jobbene.

Frigi CPU thread for GPU:

Core 17 krever en del CPU tid, særlig AMD GPUen min. Antar at grunnen til det er en kombinasjon av at AMD GPUen min er kraftigst og AMD GPUer tradisjonelt har vært mer CPU sulten.

Flere frigir derfor en thread til GPUen slik at ikke den tregeste CPU threaden skal bottlenecke CPU foldingen. Dette har hatt svært liten eller ingen effekt for meg. Jeg har CPU threads på -1 og lar FAH styre dette selv. Mistenker at dette er en feil som er rettet i en FAH oppdatering.

Affinity lock + frigitt CPU thread:

Slo meg at det kanskje ikke holdt å frigi en CPU thread. Kanskje man også måtte låse jobbene til de forskjellige kjernene? CPU TPF gikk opp med ca 20 sek, GPU1 (NVIDIA) gikk ned med tilsvarende. For meg ble da PPD regnestykket negativt. Kan være annerledes for et annet oppsett. GPU0 (AMD) ble ikke påvirket, for meg var det merkelig?

Kun affinity lock:

Det ble bare sorgen. GPU1 TPF ble doblet, CPU tid gikk opp.

Konklusjon:

Har du en gaming PC og ønsker å folde mest mulig effektivt? Installer programmet og la det bestemme alle parametre. Bare pass på at alle GPUene dine blir oppdaget, det ble ikke mine.

Eneste flagget jeg har aktivert og ser en fordel av er "next-unit-percentage = 95" som laster ned en ny jobb når den pågående når 95%.

Hvordan passer dette inn i erfaringen til dere som faktisk kan dette? Er jeg på viddene?

Hyggelig å se flere finner glede i denne hobbyen, så velkommen skal du være! :) Veldig kjekt at du delere erfaringer med oss, blir fort til at vi oppdager nye ting eller tar knekken på gamle myter ;)

Hvis du velger å ha på beta eller advanced flagg så får jo du muligheten til å teste ut de aller nyeste prosjektene så tidlig som mulig, og det kan være gunstig hvis det kommer et prosjekt som gir mer PPD. For tiden får man f.eks ned P9401 kun med beta/advanced.

Hvilke AMD-drivere bruker du? Syntes det hørtes rart ut at AMD skal bruke mye CPU-tid? Mitt 260X har nå kvernet på en P8900 siden kl 13:30, og har brukt ca 30 minutt CPU-tid i skrivende stund (i løpet av ca 8 timer). 14.1 driverne er forresten veldig gode for folding, hvis du ikke allerede bruker de da :) Mitt kort gir forresten 52K i PPD, du burde vel få mer?

Personlig så fikk jeg en reduksjon i GPU ytelse når jeg prøvde 3/4 kjerner CPU folding og brukte PCen samtidig, mens ved 2/4 kjerner var det ingen forskjell. Ved 3/4 kjerner + GPU måtte jeg manuelt sette Fahcore17 sin prioritet til "normal" i Task Manager" for å få minst mulig reduksjon i GPU ytelse. Samlet sett ga SMP2+GPU samme poeng som SMP3+GPU for min del, men så har jeg ikke så kraftig CPU (A10-5800K). Jeg folder derfor kun med GPU, hvis ikke jeg trenger litt mer varme i leiligheten ;)

Affinity har jeg ingen erfaring med...

Men syntes det er kanskje litt lavt å sette 95 % som nedlastningsgrense? Bonuspoengene regnes jo fra tidspunktet du lastet ned WUen, så hvis den ligger lenge å venter før den starter så går du jo glipp av noen poeng.... Personlig har jeg den på 100 % siden det tar ca 10 sekunder å laste ned en WU, mens min TPF er på ca 6 minutt.

HFM syntes jeg er en bedre overvåker, og den har statistikk ;) Så hvis du liker å følge med på hva du fikk på det og det prosjektet etc, så er HFM å anbefale. Nå har jeg riktignok ikke prøvd FAH-appen, men elsker HFM i forhold til FAHcontrol!

Lenke til kommentar

Hyggelig å se flere finner glede i denne hobbyen, så velkommen skal du være! :) Veldig kjekt at du delere erfaringer med oss, blir fort til at vi oppdager nye ting eller tar knekken på gamle myter ;)

Hvis du velger å ha på beta eller advanced flagg så får jo du muligheten til å teste ut de aller nyeste prosjektene så tidlig som mulig, og det kan være gunstig hvis det kommer et prosjekt som gir mer PPD. For tiden får man f.eks ned P9401 kun med beta/advanced.

Hvilke AMD-drivere bruker du? Syntes det hørtes rart ut at AMD skal bruke mye CPU-tid? Mitt 260X har nå kvernet på en P8900 siden kl 13:30, og har brukt ca 30 minutt CPU-tid i skrivende stund (i løpet av ca 8 timer). 14.1 driverne er forresten veldig gode for folding, hvis du ikke allerede bruker de da :) Mitt kort gir forresten 52K i PPD, du burde vel få mer?

Personlig så fikk jeg en reduksjon i GPU ytelse når jeg prøvde 3/4 kjerner CPU folding og brukte PCen samtidig, mens ved 2/4 kjerner var det ingen forskjell. Ved 3/4 kjerner + GPU måtte jeg manuelt sette Fahcore17 sin prioritet til "normal" i Task Manager" for å få minst mulig reduksjon i GPU ytelse. Samlet sett ga SMP2+GPU samme poeng som SMP3+GPU for min del, men så har jeg ikke så kraftig CPU (A10-5800K). Jeg folder derfor kun med GPU, hvis ikke jeg trenger litt mer varme i leiligheten ;)

Affinity har jeg ingen erfaring med...

Men syntes det er kanskje litt lavt å sette 95 % som nedlastningsgrense? Bonuspoengene regnes jo fra tidspunktet du lastet ned WUen, så hvis den ligger lenge å venter før den starter så går du jo glipp av noen poeng.... Personlig har jeg den på 100 % siden det tar ca 10 sekunder å laste ned en WU, mens min TPF er på ca 6 minutt.

HFM syntes jeg er en bedre overvåker, og den har statistikk ;) Så hvis du liker å følge med på hva du fikk på det og det prosjektet etc, så er HFM å anbefale. Nå har jeg riktignok ikke prøvd FAH-appen, men elsker HFM i forhold til FAHcontrol!

Også er det en god måte å rydde opp i egne misforståelser på. ;) kommer til å oppdatere førsteposten min i morgen for å se alt som har forandrer seg på den korte tiden. :)

Satt Beta flagg tidligere i dag, mest på grunn av et innfall av ekstra idealisme. ;) om det i tillegg kan skaffe meg bedre jobber er de hjertelig velkommen.

Når jeg skrev førsteinnlegget brukte jeg siste release fra AMD, 14.7 eller noe slikt. Oppdaterte for en del timer siden til 15.1 Beta etter å ha lest bloggen til War. Er blown away. Gjør nå 55k PPD på et 8900 prosjekt, kanskje ikke helt utrolig men CPU tiden er dramatisk redusert også. Kastet et blikk i task manageren etter å ha lest innlegget ditt. Tidligere lå CPU bruken på ~15% nå er den 2-4% ser det ut til. Jeg har helt tydelig undervurdert effekten av drivere...

Mulig jeg burde få mer poeng enn et 270X. Er ikke så flink til å sammenlikne slikt noe. Litt forvirret av shadere, klokkehastigheter og alle mulige forskjellige benchmarker. :) Får se over tid, du har hvertfall gitt meg en målsetting nå. ;)

Dette med bonusberegningen var jeg ikke klar over, har alt fjernet flagget, vurderer å sette det til 100% nå. ;)

Må definitivt sette meg inn i HFM om det gir ut statestikk. Må jo ha noe å se på nå som jeg ikke lenger kan forstyrre pcen med gaming. ;)

Lenke til kommentar

Ja alias grattis med 1.7 milliareder poeng. Men jeg har en annen rekord som du ikke klarer å ta igjen over natten.

En annen ting? Er du i kina?

Takk for det, men nei, jeg er i Norge, kjøpte 2 stk. nettbrett fra Kina, og fikk først ikke konfigurert tastaturet til å skrive norsk, men nå ordnet det seg heldigvis.

Antar rekorden du nevner er antall WUer du har levert, og den klarer jeg nok neppe å slå. I tilfelle jeg skulle forsøke så må jeg slutte med BA og bare la serverne tygge standard smp resten av tiden, men likevel ville det være en nærmest umulig oppgaave.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hmm, basert på http://images.anandtech.com/graphs/graph7764/61468.png

så burde 750Ti få ca 60-65 000 PPD på ca 60W. Kanskje mer, kanskje mindre.... Men snakker vi tilsvarende tall for topp-modellene når de kommer, så har GPU blitt et ekstremt attraktivt foldeprodukt!

PS: Gratulerer -alias-! Håper du når målet ditt, og ikke gir deg der! :)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Nå har jo Nvidia sluppet Titan Black Edition, så mulig at det blir et lite bytte av skjermkort i nær framtid. Black Edition må jo gi en del mere PPD enn Titan kortene jeg har nå. :hmm:

Hvilket bringer meg over til:

Hvor "blir dere kvitt" overflødige komponenter? Er et bruktmarked jeg fort kan havne på kjøpersiden i. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...