Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Prøvd dette war: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=67&t=21757 https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=85&t=23200 Du kan og prøve å slette GPUs text document. Appdata-roaming-fahclint, finn GPUs tekt doc ca 64k, Jeg måtte det før jeg fikk mine i gang. Endret 20. januar 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Skal se hva jeg får til over mobilen. Takk Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Dette er fra VJPs blogg som ble postet i går.Årsakene til nedgangen i antall aktive kjerner fra FF og noen endringer som vil komme. CPU counts, FLOPs, and corporate partnershipsJanuary 20, 2014 by Vijay Pande ·One question that has come up recently is that the count of the number of CPUs involved in FAH has gone down quite a bit in the last 3 to 6 months. There are several factors going on here.We frequently negotiate periods of time to run on the machines in corporations, as this can bring a lot of power to FAH. In most cases, the donations we get from large corporations are for pre-set lengths of time. These companies have some campaign or some period of availability. We’re constantly negotiating with companies for such partnerships and so the fluctuations in the number of computers may be quite great, especially as the number of single-core clients changes rapidly.Also, in recent partnerships, GPUs and large-core CPUs were emphasized over lots of single core CPUs and so the count of the number of machines will likely go down quite a bit but the FLOPs will remain quite high (today we’re still about 15 Petaflops, which makes FAH a very, very powerful supercomputer, especially when you consider that other traditional supercomputers would underperform their reported FLOP count if they used FAH’s approach at calculating FLOPs). In the end, a high FLOP count has a big impact on our work.With that said, it is very important for me to emphasize that we value all contributions. Indeed, we have in the past (and will continue to show in the future) shown the power of how many computers, even single core PCs, can band together to do amazing things. Towards those ends, we have in particular been working on a new server backend software which can more efficiently utilize the results from many single-core CPU machines.As I see it, the future of FAH will have to be heterogeneous and may even in the future incorporate mobile devices. In the coming weeks, we hope to roll out our plans there more publicly, with some new initiatives on the CPU side which I think could greatly increase the power of FAH. Link: http://folding.stanford.edu/home/blog Som siden i linken viser er nå antallet aktive maskiner er falt til under 176.000. Endret 21. januar 2014 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ny driver fiksa alt. Skrev ct beta bare og slo av cpu. 180k ppd nå på kortet. Får bare sett via mobil så ikke sjekket om alt er optimalt. Bedre en 0ppd før jeg er hjemme igjen. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Artige resultater -alias-! Hadde faktisk forventet en boost i GPU og et lite fall i SMP, men du får motsatt Kan virkelig se ut som du må et veldig kraftig skjermkort skal det lønne seg å kutte ned på SMP-foldingen, i hvertfall for Nvidia. Lurer litt på hva historien er for AMD kort (mtp de ikke bruker 1 CPU-kjerne hele tiden)? Jeg er rimelig overbevist om at det ikke lønner seg med hensyn til PPD/Watt å kombinere folding med CPU & GPU GRO_A4 i samme rigg. Spesielt ikke ved bruk av V6.xx og V7.xx. i kombinasjon. Bilder fra tester i Windows har jeg vist tidligere i tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&page=1193&do=findComment&comment=21339204 og her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&page=1193&do=findComment&comment=21339672 Nedenfor kommer bilder fra test av det samme i Linux, Ubuntu 12.04 hvor CPU folding med SMP bigadv P8105 kjører på V6.34 og GPU folding med P10084 i V7.3.6. TPF/PPD for SMP er 21:25 / 170963,6p og TPF/PPD for GPU GRO_A4 er 13:24 / 1919,8p. Når de kjører hver for seg alene er tallene henholdsvis 18:44 / 209226,6p og 7:48 / 3607,4p. Så konklusjonen er den samme her, det lønner seg ikke!! For å få GPU til å få opp farten måtte jeg frigi 2/4 kjerner/tråder til GPU-foldingen, slik at CPU da fikk 10/20 kjerner/tråder. GPU klarer seg med en kjerne, men slik programvaren er laget kan smp kun bruke intervallene 20 - 24. Jeg satte bryteren "-smp 23" men f@h programvaren endret til "-smp 20". Det skal nevnes at farten på GPU-foldingen varierte veldig med over to minutter fra best til dårligst. Jeg valgte å folde V7.3.6 i en terminal og ikke i et grafisk grensesnitt, mest siden jeg forsto installasjonen for dette rimelig greit. Maskinvare som er benyttet i testene er: 2 x Intel E5645 OC til 3.6GHz + EVGA GTS450, montert i et EVGA SR-2 hovedkort. Bilder, første viser CPU & GPU i kombinasjon Her er samme som folder alene hver for seg, hvor det til venstre viser GPU alene fra 7%, det til høyre viser CPU. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Riktig min venn, lenge siden jeg så det. A4 er noe dritt for å si det mindre pent. hehe. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Det er mellom -10 og -20 grader her i nord om dagene, så desktopen tygger unna døgnet rundt her 3570K varierer mellom 15 000 og 20 000 PPD. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Okay bra det, men er det på a4 eller a3. A3 er bedre, på mine lå jeg på win mellom 25-30K, a4 lå jeg på ca 18-24. Linux er det 32-34k a3. Edit: Sorry glemte å si cpu, i7 3770K@4200. Endret 21. januar 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hvordan ser jeg det? PRCG er 6098 FahCore 0xa3 Lenke til kommentar
pa.knudsen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg har fulgt litt med på det dere sier om å dedikere en kjerne fra CPU til å "hjelpe" GPUen å folde best mulig og ikke kjent meg igjen i dette. Tok derfor en liten (og høyst uvitenskaplig) test med å disable CPU folding totalt for å se om det påvirket TPF på GPU. Hos meg gjorde det ingen forskjell... med alle forbehold om at jeg gjorde noe galt og/eller ikke har ventet lenge nok (stod ca 30 min uten CPU belastning). Kjører 3730K @ 4.2Ghz og får ca 35k PPD (GRO_A3 / P8568 / TPF ~06:23) NVIDIA 760 (Core 15 / P8018 / TPF ~04:21) Målt med HFM.NET Mvh PA Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Det er bare V7 som ved V7 av f@h programvaren som vil ha en kjerne til støtte for GPU-folding, og dette henter den forsåvidt selv automatisk. Jeg fant likevel ut at ved å dedikere en kjerne (gjøres ved å gi en kjerne mindre til CPU-foldingen) så fikk jeg noe bedre PPD samlet. Nå er dette ingen aktuell problemstilling for min del likevel siden kombinert folding reduserer samlet PPD med opptil 40% 2P maskiner, kanskje enda mer på 4P (det har jeg ikke testet), mens på 1P maskiner vil jeg tro at tapet er noe mindre. Det er jo mulig at hele tapet hos deg ligger på CPU ved kombinert folding. Hvis du disabler GPU-foldingen og bare folder med CPU vil jeg tror du vil øke PPD på CPU noe. Endret 21. januar 2014 av -alias- Lenke til kommentar
pa.knudsen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Det er bare V7 som ved V7 av f@h programvaren som vil ha en kjerne til støtte for GPU-folding, og dette henter den forsåvidt selv automatisk. Jeg fant likevel ut at ved å dedikere en kjerne (gjøres ved å gi en kjerne mindre til CPU-foldingen) så fikk jeg noe bedre PPD samlet. Nå er dette ingen aktuell problemstilling for min del likevel siden kombinert folding reduserer samlet PPD med opptil 40% 2P maskiner, kanskje enda mer på 4P (det har jeg ikke testet), mens på 1P maskiner vil jeg tro at tapet er noe mindre. Det er jo mulig at hele tapet hos deg ligger på CPU ved kombinert folding. Hvis du disabler GPU-foldingen og bare folder med CPU vil jeg tror du vil øke PPD på CPU noe. Glemte å si at dette er på en Windows 7 maskin, med V7 av FAH. Men det kan meget godt hende at alt skjer automatisk og at tapet er på CPU delen. Skal se om ikke jeg kan få testet dette. (CPU vises som 100% i task manager, men det kan jo hende at noe av det går til GPUn som du sier). Forøvrig på siste versjon av driverene til Nvidia etter lenge å ha kjørt 323.27. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) I og med at LogMein ikke lenger har en gratisversjon har jeg lagt om til TeamViewer på alle Windows-maskinene, og det fungerte helt kanon. Ja faktisk bedre enn med LogMein fordi TV også støtter filoverføring og VPN, samt utskrift over forbindelsen. I tillegg har den et bedre og mer dynamisk grensesnitt for skjermen som er remote. Ser også at de støtter Linux så det er neste skritt å prøve ut. Edit: Da var TeamViewer lagt inn på en av Linux-serverne og det fungerte som i Windows. Jeg mener å ha testet dette tidligere, men da oppførte ting seg helt forskjellig fra nå, så jeg antar at dette er en helt ny versjon som er kommet. Det er faktisk så bra at det er som å fysisk være der når remote skjermen kommer opp, så jeg gir den 10 av 10 mulige, og skal legge inn det samme på alle serverne. Endret 21. januar 2014 av -alias- Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Jeg har fulgt litt med på det dere sier om å dedikere en kjerne fra CPU til å "hjelpe" GPUen å folde best mulig og ikke kjent meg igjen i dette. Tok derfor en liten (og høyst uvitenskaplig) test med å disable CPU folding totalt for å se om det påvirket TPF på GPU. Hos meg gjorde det ingen forskjell... med alle forbehold om at jeg gjorde noe galt og/eller ikke har ventet lenge nok (stod ca 30 min uten CPU belastning). Kjører 3730K @ 4.2Ghz og får ca 35k PPD (GRO_A3 / P8568 / TPF ~06:23) NVIDIA 760 (Core 15 / P8018 / TPF ~04:21) Målt med HFM.NET Mvh PA Prøv gjerne en gang til, men vent til du får en core17 oppgave (P8900 i skrivende stund), for denne stjeler nemlig en kjerne hele tiden uansett om den trenger den eller ikke når du har Nvidia! Core15 stjeler kun CPU når den trenger data, så det kan forklare hvorfor du ikke ser noe særlig forskjell (du har ikke hatt store kamper om CPU-ressurser). Kan legge til mine høyt uvitenskapelige observasjoner ved GPU-CPU folding med A10-5800K og R7-260X. GPU folding i V7 i Windows, CPU folding i V7 i Ubuntu i VM via Virtual Box (puh!)! Skjerm drives av integrerte GPU, og ellers er dette en bruks PC. Jeg har manuelt satt VirtualBox til "Lav" prioritet og satte FAHCore17 til "Lavere enn normalt" når jeg prøvde SMP3. Ellers har denne også hatt "Lav". Tilsynelatende har jeg fått noen sekunders økning i TPF for GPU ved bruk av SMP3, mens for SMP2 er det ingen endring. Samtidig hopper TPF litt opp og ned mellom 6:50 og 7:05 målt med HFM, så vet egentlig ikke om jeg kan skylde på SMP-foldingen eller ikke. Ved bare GPU har jeg sett TPF på 6:44-6:55. Når det gjelder TPF for SMP har jeg ingen gode data å sammenligne med, men tilsynelatende har jeg ikke tapt noe ved å la GPU folde i bakgrunnen. Jeg har masse data på SMP4, men siden PCen har blitt en bruks-PC, så vil jeg uansett ødelegge TPF ved å prøve SMP4+GPU. Når det gjelder CPU bruk for FAHCore17 ligger denne på ca 0-2%. Endret 21. januar 2014 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Hvordan ser jeg det? PRCG er 6098 FahCore 0xa3 Du har alle rede gitt meg svaret. Du kjører a3 jobb nå. Du ser det på 0xa3. PS: Velg heller beta da får du/dere c17 jobber. velg denne, add client-type, neste er beta. Arve kan du hjelpe med din gode forklaring med bilder, takker. Endret 21. januar 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Beklager Kjetil, tror ikke jeg helt skjønte deg, men var det bilde du ville ha av teksten min ovenfor (slik jeg har lagt til nå)? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jepp der hvor/vi kan vise hvordan du legger til beta client.Hehe vet hvordan, men sliter med bildene. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Ah, men da tillater jeg meg å bruke war sitt bilde, syntes det var bra! Edit: Men bildet ble jo gigantikus! Noen som vet hvordan jeg klarer å sitere innlegget med bilde? Får bare teksten når eg prøver.... Endret 21. januar 2014 av Arve1234567890 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Takker, håper han skjønner, Rusher skjønner du det? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Man må trykke på gpu i linjen og trykke add første gang og evt edit neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå