Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva gjør Folding@home unikt i forhold til andre prosjekter som f.eks. D2OL?

I motsetning til andre lignende prosjekter, drives Folding@home av universitetet Stanford Universitys kjemifakultet, en non-profitt-institusjon som driver utdanning og forskning. Dataene som skaffes til veie gjennom prosjektet gjøres 100% tilgjengelig for allmuen.

Folding@Home er ikke noe mer unikt enn f.eks D2OL da de aller fleste DC-prosjekter gjør resultatene tilgjengelig for almuen.

De prosjektene som er proprietære får du $ for å kjøre og så vidt jeg vet så er det snakk om ett par prosjekter bare.

Her er en grei oversikt over de forskjellige DC-prosjektene som er tilgjengelige.

Sceptic

Lenke til kommentar

snipp--

Litt mye skrivefeil?

5972811[/snapback]

Litt dårlig bruk av quote?? Foreslår at du redigerer bort sånn ca. 99% av quoten, så skal jeg jobbe på feila jeg. ;)

Ang. Skrivefeil, så er det desverre den veien det har gått for meg. Det blir bare slik når man ikke bruker språket gjevnlig. Faktisk er postene mine her på forumet de lengste tekstene jeg har skrevet på norsk, på, la oss se, 6-7 år...

For all del, folk kan gjerne pm'e meg med feil, så skal jeg rette opp i det så fort jeg kan, men la oss ikke gjøre det i denne tråden!

Edits:

1)Sceptic: skal få fiksa opp i det surret med en gang, det var en av de delene av originalen som jeg lot stå ur-rørt, men som du sier, det var ikke rett den gang, og det er ikke rett nå! Takk for linken, den skal inn også!

2)Ang. skrivefeil, er det noen andre enn meg som har problem med at Office "mister" norsk-ordboka etter en tids bruk? -Det skjer ALLTID med meg, å så må jeg re-innstalere office. Pain in the ass synest jeg.

3)Open Office innstalert nå, så får vi se hvordan det går.

4)Har kjørt "ordlista" i OpenOffice gjennom et par ganger.. men vi vet jo alle hvor bra slike kan være... så igjen, ser du skrive feil eller settningsfeil som er så grove at du får helt vondt, send meg en PM så oppdaterer jeg gjerne!

Endret av Dargar
Lenke til kommentar

Godt å se at det fortsatt er noen ivrige bidragsytere her på F@H. Har selv satt i gang 14 gamle Compaq maskiner (500MHz) til å arbeide for meg. I tillegg er følgende på jobb: :D

1 stk AMD 64 X2 4400+

1 stk Intel 3.0 MHz

1 stk Intel 2.2 MHz

1 stk AMD Sempron 2800+

Håper mine bidrag er med på å dra opp HW.no.

Lenke til kommentar
Godt å se at det fortsatt er noen ivrige bidragsytere her på F@H. Har selv satt i gang 14 gamle Compaq maskiner (500MHz) til å arbeide for meg. I tillegg er følgende på jobb: :D

1 stk AMD 64 X2 4400+

1 stk Intel 3.0 MHz

1 stk Intel 2.2 MHz

1 stk AMD Sempron 2800+

Håper mine bidrag er med på å dra opp HW.no.

5986506[/snapback]

Det er ikke noe å håpe på engang Killer336! -Fakta er ikke avhengig av håp, og det er ikke noe kanskje/om/dersom når det gjelder dine bidrag! 14 gamle Compaq'er, sakte men sikkert så hjelper de nok på de også! :)

Ser at snittet ditt idag er 651/points per dag, regner med at det vil øke litt iløpet av de nærmeste 2 ukene. Regner med det vil ta litt tid å få en stabil ny ppd siden de gammle maskinene vil ta litt tid på å "svinge seg inn". :)

Ellers har jeg begynt å ta litt screen-dumps o.l. med planen om å gi ut ukentlige og månedlige rapporter i denne tråden, så blir det litt letter å se hva som skjer for de som ikke sitter med dette hver dag! ;)

Kanskje blir det en ny artikkel på HW også med tid og stunder, og for den lover jeg å bruke ordlista! ;)

Lenke til kommentar

Oi, skulle akkurat til å rote frem denne selv, men så var den jo svart på for ikke lenge siden :p

Satte opp 2 maskiner til her hos meg nu, durer og går bra (dvs, den ene kjørte det en god stund, men formaterte 1 uke siden, og glemte F@H :o )

Lenke til kommentar
Hvordan lagde du det?

Hadde vært morsomt å hatt her også..

5996180[/snapback]

Er fra unitinfo.txt som FAH lager, så bare henter man ut riktig info fra den, og lager bilde med GD(php image manip. ting).

Er veldig rotete lagd slik jeg har gjort det, så det blir ikke å dele, kommer heller ikke til å skrive om for å lage noe som fungerer for alle :p

Om du absolutt vil ha noe lignende, anbefaler jeg deg(dere) til å spørre i PHP delen av forumet

Unitinfo.txt

Current Work Unit
-----------------
Name: p2106_lambda_5way_melt_4_10011
Download time: April 26 21:30:38
Due time: June 22 21:30:38
Progress: 20%  [||________]

Er hele fila, så går ann å hente ut mere info, finne ut når den burde være ferdig etc ^^;

Endret av arthoz
Lenke til kommentar
jeg kunne godt tenkt meg en liten prosentvisning nede i høyre hjørne sammen med klokka som viser hvor langt maskinen er kommet med wuen! ikke noe mer igrunn!
Noe slikt du kunne tenkt deg?

Bruker Samurize + Samurize Clock Client og egenmekka config. :thumbup:

6005647[/snapback]

noe sånnt, bortsett fra at den var litt lang. trenger bare 44% tallet. eventuelt med wu foran...

men hvis jeg setter meg ned for å modde desktoppen så kan jeg jo gøre det sånn ja!

Lenke til kommentar

Det er bra!

Jeg har rast oppover listene, og ligger på 485. plass.. Det er ikke verst!

Det som er litt rart er at det virker som jeg har mistet to WU'er.. Jeg sjekket loggen og ble ferdig med to eller tre WU på fredag, men kun én er registrert..

Plagsomt.. Hadde gitt meg en fetere plassering på rankingen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...