Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å starte å folde på et 280x kort, men mens jeg venter på at de blir tilgjengelige så jeg bare litt rundt etter alternativer. Fant en side i england som selger billig hw brukt.

Kjenner dårlig til kravene for bigadv, men vil f.eks. 4x xeon x7350 klare tidsfristen der?

Eventuelt 4x opteron 8350?

Her er link hvis det hjelper:
http://www.bargainhardware.co.uk/hp-proliant-dl580-g5-configure/

http://www.bargainhardware.co.uk/hp-proliant-dl585-g2-configure/

Lenke til kommentar

Begge de chippene du nevner er 4-kjerne uten HT, og slik jeg oppfatter det vil ingen av dem klare bigadv, evt. kan 4 x Xeon X7350 2.93GHz såvidt rekke fristen for dem med unntak av P8101. Hvis du får tilgang på disse for en billig penge kan det jo være verdt å teste det ut, men jeg ville ikke gitt mye for dem siden de uansett vil ha et rimelig dårlig og ugunstig PPD/Watt forhold.

Teoretisk må man ha min. 16 kjerner (samlet) for å klare å folde ferdig en bigadv innen tidsfristen, men i praksis snakker vi nok heller 24 kjerner / tråder. Et eks. er mitt SR2 hovedkort med 2 x Xeon 5645 som hver har 6/12 kjerner / tråder. På stock hastighet (2400MHz) klarer ikke denne kombinasjonen kravet til BA, men ved å overklokke dem til 3000MHz klarer de det såvidt det er. Overklokket til 3600MHz som mine er, klarer de det veldig bra, og kan ofte levere 2 ganger i døgnet hvis den får ned P8104 flere ganger på rad.

Edit: Rettet skrivefeil!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Begge de chippene du nevner er 4-kjerne uten HT, og slik jeg oppfatter det vil ingen av dem klare bigadv, evt. kan 4 x Xeon X7350 2.93GHz såvidt rekke fristen for dem med unntak av P8101. Hvis du får tilgang på disse for en billig penge kan det jo være verdt å teste det ut, men jeg ville ikke gitt mye for dem siden de uansett vil ha et rimelig dårlig og ugunstig PPD/Watt forhold.

Teoretisk må man ha min. 16 kjerner (samlet) for å klare å folde ferdig en bigadv innen tidsfristen, men i praksis snakker vi nok heller 24 kjerner / tråder. Et eks. er mitt SR2 hovedkort med 2 x Xeon 5645 som hver har 6/12 kjerner / tråder. På stock hastighet (2400MHz) klarer denne kombinasjonen kravet til BA, men ved å overklokke dem til 3000MHz klarer de det såvidt det er. Overklokket til 3600MHz som mine er, klarer de det veldig bra, og kan ofte levere 2 ganger i døgnet hvis den får ned P8104 flere ganger på rad.

Takk for informativt svar!

Tror du da f.eks. 2x x5660 som er seks-kjernet HT på 2,8 GHz vil kunne klare det? I alle fall overklokket? Tør jeg spørre hva PPD du får med dine 5645?

280x på vei i posten i alle fall, så får vi se om det blir noe av dette også.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en skrivefeil i mitt svar, sitat: "På stock hastighet (2400MHz) klarer denne kombinasjonen kravet til BA," sitat slutt. Her mangler det et "ikke" hvor det skal stå: "klarer ikke denne kombinasjonen kravet til BA"

2x x5660 vil mest sannsynlig klare kravet til samtlige på stock hastighet, og overklokker du dem til foreks. 3.6GHz er det ingen problemer. Nedenfor ser du et klipp som viser ytelsen på mine E5645:

post-53451-0-57330400-1386748735_thumb.jpg

2 x E5645 er benevnt som EVGASR2 nederst i de 2 øverste, og øverst i nederste klipp, som viser henholdsvis P8104, P8105 og P8101.

For prosjektene 8102 og 8103 er TPF omtren lik med henholdsvis 18:38 og 18:34, og som jeg nevnte tidligere så er mine 5645 klokket til 3.6GHz og riggen trekker 475W fra veggen.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg hadde en skrivefeil i mitt svar, sitat: "På stock hastighet (2400MHz) klarer denne kombinasjonen kravet til BA," sitat slutt. Her mangler det et "ikke" hvor det skal stå: "klarer ikke denne kombinasjonen kravet til BA"

2x x5660 vil mest sannsynlig klare kravet til samtlige på stock hastighet, og overklokker du dem til foreks. 3.6GHz er det ingen problemer. Nedenfor ser du et klipp som viser ytelsen på mine E5645:

attachicon.gifSR2PPD11122013.jpg

2 x E5645 er benevnt som EVGASR2 nederst i de 2 øverste, og øverst i nederste klipp, som viser henholdsvis P8104, P8105 og P8101.

For prosjektene 8102 og 8103 er TPF omtren lik med henholdsvis 18:38 og 18:34, og som jeg nevnte tidligere så er mine 5645 klokket til 3.6GHz og riggen trekker 475W fra veggen.

Forstod hva du mente i det forrige svaret også, igjen takk for info!

Tester gpu folding først tror jeg. Ser nesten ut som om det kan være en billigere start som gir grei PPD. I alle fall så lenge jeg har noen gamle pc-er fra jobben jeg kan benytte slik at alt jeg trenger å kjøpe er selve grafikk-kortet.

Strømforbruket er i første omgang ikke det viktigste da meningen er å bruke maskinene til å unngå kuldegrader i uteboden samt gjerne garasjen også dersom det blir flere... :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...