Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ugh, hvilken forferdelig skjebne. ._.

Nja, jeg vil da ikke si det. den tekniske utfordringen er heftig, og denne maskinen skal få kjøre realtime encoding av 6x 1,5Gbps videostrømmer til totalt 24 forskjellige filer/formater on the fly.

Den kommer til å prosessere totalt 6 Petabyte HD video i løpet av kort tid. Innholdet i programmet kan man si hva man vil om, jeg jobber heldigvis bare med teknikk, og der er Paradise en heftig utfordring. Det fine er at det er en så tung jobb, er at FAH er perfekt for å teste stabilitet på maskinene under press. :)

Endret av avo
Lenke til kommentar

Hehe, joda. Innholdet til sides, den tekniske utfordringen kan jeg godt forstå. Men likevel har jeg har mine egne oppfatninger av reality-show av den typen. Det er litt som min kryptonitt. :p

Ser den.

Selv har jeg et ufravikelig prinsipp.

Når deltakerne kommer, reiser jeg hjem.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Prøvde F@H i OpenSuSe, men det var helv.... kronglete å få det til for meg, så jeg gav opp. Men obs på at jeg prøvde med GPU folding. I Ubuntu og Kubuntu går det fint å fikse det da disse distroene bruker samme struktur, ikke samme som OpenSuSe.

Men rpm skulle funke også da Fedora også bruker det, mulig du kan finne noe på nettet om hvordan å sette opp F@Hclient i OpenSuse. Jeg har dog ikke prøvd Fedora enda, mulig jeg prøver senere når jeg kommer hjem igjen.

Begynte på en guide for å sette opp F@H i Kubuntu/Ubuntu, men har blitt en liten pause da jeg er på arbeid nå, og Internett hastigheten er bare elendigheten selv.

Noen update på guiden? :-)

Lenke til kommentar

Noen update på guiden? :-)

Sorry, forsatt på arbeid (6 uker turnus), men er hjemme neste uke. Og skal den guiden fullføres. Grunnen til at guiden ikke fullføres på jobb, er pga mye arbeid og treg Internett tilkobling, i teorien fantastiske 51 KB/s, som i praksis er på ca 5 KB/S, eller 50 Kb/s.

Lenke til kommentar

Sorry, forsatt på arbeid (6 uker turnus), men er hjemme neste uke. Og skal den guiden fullføres. Grunnen til at guiden ikke fullføres på jobb, er pga mye arbeid og treg Internett tilkobling, i teorien fantastiske 51 KB/s, som i praksis er på ca 5 KB/S, eller 50 Kb/s.

Hva jobber du med. Du er 6 på ja, men hvor lenge har du free?

Lenke til kommentar

Dere som har litt Opteron erfaring: 6276 ES B1 stepping til ca 2000,- http://www.ebay.com/itm/AMD-Opteron-ZS232545TGG45-ES-16Core-2-3GHz-16M-L3-Matches-Opteron-6276-Tested-/281213097146?pt=CPUs&hash=item41799b54ba

Hørtes det greit ut? Har begynt å sniffe så smått på å gå for en bigadv rigg :) Men ser at jeg må begrense pengebruken noe, så tror en 4p Intel rigg blir for dyr i innkjøp!

Lenke til kommentar

Røverkjøp er hva det er for den prisen!

Jeg betalte $500 pr. enhet for fire slike i fjor og disse er mine nest beste chipper etter E5-4650 Xeon. Disse kan klokkes nesten unlimit hvis du har god nok kjøling og et hovedkort som takler varme komponenter. Jeg kjører disse i dag på 3.0GHz, men de lar seg kjøre på 3.6 - 3.7GHz hvis du gjør ting rett. Jeg klarte 3.6GHz med 4 slike før hovedkortet tok fyr, og det var verdensrekord for denne typen chip på den tiden. Hovedkortet lever forøvrig ennå i beste velgående.

Det mest lønnsomme med hensyn til PPD/Watt er nok omkring 3 - 3.1GHz. Denne selgeren har mye for salg og blant flere samme chipper som du fant, men her sparer du $40, og det er samme stepping, link: http://www.ebay.com/itm/AMD-Opteron-ZS232545TGG45-ES-16Core-2-3GHz-16M-L3-Matches-Opteron-6276-Tested-/281206968914?pt=CPUs&hash=item41793dd252

Hvis du slår til og trenger hjelp med rimeligste forsendelse, mva, oppsett etc. så send meg en PM. :green:

Edit: Slettet link til fire for $300 pr. enhet, men som ble solgt mens jeg tastet ned her.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg folder for hw-teamet på hobbybasis (Telcontar), men kunne trenge noen gode tips fra dere som har litt mer kontroll på dette enn meg.

Jeg har en utebod jeg ønsker å forhindre minusgrader i og tenkte jeg kunne slå to fluer i en smekk og sette inn en pc som folder 24x7 for å generere varme. Men siden alternativet er å kjøpe en billig ovn blir dette til lavkost budskjett.

Har dere noen gode tips til hw som gir mye ppd for en billig innkjøpspenge? Watt-forbruk er ikke like kritisk siden den tross alt skal varme boden. Jeg har noen gamle pc-er stående. Kan jeg f.eks. sette i et kraftig skjermkort i en slik og få en ok ppd eller krever det en hvis hastighet på CPU/RAM i tillegg? Alle tips tas imot med takknemlighet.

Lenke til kommentar

Hvor mange watt tror du at det er behov for i den boden? Hvis du folder med GPU trenger du ikke rare maskinvaren. En 2 kjerne CPU av eldre modell holder i massevis for meg. Og minne tror jeg heller ikke er noe problem om du har 2 gig eller liknende. Jeg folder med 2x7970 i kjelleren her, og de gir 490 watt for hele systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...