War Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg handler på komplett nå, og kan sende gratis fra jobben. Noen som trenger noe småtteri til en nesten komplett folderigg dere lager? Usb-wifi, minne , kabinett eller noe lignende? 1 Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Var det slik at noen hadde 1600mhz-minne til overs reg ecc / intel E5kortene?. Ikke fått mine fra dustin enda, flere mnd siden jeg fikk mail om at de var i bestilling. Jeg har 16 stk Kingston KVR16R11S8/2, som ikke fungerte på min maskin. Du kan evt få prøve disse? Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Mener det var sekunder å spare, men det ble visst mye til sammen i året. Var det slik at noen hadde 1600mhz-minne til overs reg ecc / intel E5kortene?. Ikke fått mine fra dustin enda, flere mnd siden jeg fikk mail om at de var i bestilling. Hvordan ble PPD i v7? Ser du fikk lavere credit inn en v7 viste på 7% Fikk in ca 417K på jobben, veit ikke om det er bra eller dårlig i forhold til andre rigger. Siden jeg restarta maskinen, ett par ganger, får jeg ikke se hele loggen for jobben, og det er dermed vanskelig å regne ut TPF. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Gamle logger ligger i \var\lib\fahclient\logs! 8min 22sec (dette var P8103 ikke sant?) ser ut til å være din avg TPF, kan leke deg litt her http://linuxforge.net/bonuscalc2.php for å finne TPF hvis du vet credit! Edit: Tar vel litt tid å laste opp og ned, så egentlig TPF er vel lavere! HFM gir deg hvertfall godt svar! Edit2: Her finner du install Guide for The Kraken for V7: http://www.amdzone.com/phpbb3/viewtopic.php?f=521&t=138463#p201604 Følger du linken som Magnus ga så kommer denne automatisk inn! Endret 16. november 2013 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Mener det var sekunder å spare, men det ble visst mye til sammen i året. Var det slik at noen hadde 1600mhz-minne til overs reg ecc / intel E5kortene?. Ikke fått mine fra dustin enda, flere mnd siden jeg fikk mail om at de var i bestilling. Hvordan ble PPD i v7? Ser du fikk lavere credit inn en v7 viste på 7% Har 16 stk. 1GB 1333GHz fra Samsung i skapet, til 50 kroner pr. brikke + frakt. De fungerer akkurat like bra som 16 x 4GB Samsung fra Nextron til 6000 kroner. Det er ingen forskjell i TPF på ellers like rigger. Edit: Rettet stavefeil! Endret 16. november 2013 av -alias- 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Jeg har 16 stk Kingston KVR16R11S8/2, som ikke fungerte på min maskin. Du kan evt få prøve disse? Ikke fungerte på din maskin? Jeg har vel samme maskin? Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Er det bare meg og min maskin , eller har 8101 veldig høy TPF i forhold til 8104, med samme base credit? Lenke til kommentar
War Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 01 er verstingene på lav PPD. min amd 6386ES kjører den på 09:13 / 397500 credit. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Ikke fungerte på din maskin? Jeg har vel samme maskin? Jeg fikk maskinen min til å boote med 2 prosessorer med disse brikkene, men ikke med 4 prosessorer. Så vidt jeg husker har vi ikke samme stepping på prosessorene (jeg har C1), og derfor tenkte jeg det kunne kanskje være verdt et forsøk? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 La men ringe dustin og se om jeg kan avbestille mine. Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 For meg virker det som om min maskin bruker nermere 11min på en frame. Det er kanskje litt vanskelig å samenlikne med deg war siden du kjører amd, men jeg er interessert i å finne ut om det var noe serlig lurt å spare $800, på å gå for 4640, chippene. Spessielt når ramen ble såpas "dyr"(m.a.o hadde neppe trengt 64Gb) som den ble. Jeg venter også på ram fra Dustin, men har egentlig gitt opp at de noengang sender de. Fikk 32Gb, kingston 1600mhz, for 2300,-. Kjøpte derfor fra Nextron, og fikk en kjempepris der, men de minste brikkene var på 4Gb, så det ble noen kroner alikevell. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Ja ebay er nok vegen å gå med minne. Vi burde blogge en liste med minne som fungerer i 4p-kort så man kan kopiere ut og søke på ebay. Min amd mister ca 200K PPD når xx01 kommer. ( VS 04 / 05 *) Endret 17. november 2013 av War Lenke til kommentar
Bit44 Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hvordan er det å kjøre Win server OS med en 4p folderigg? Ulemper/fordeler? Lenke til kommentar
avo Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hvordan er det å kjøre Win server OS med en 4p folderigg? Ulemper/fordeler? Ganske ubrukelig på mer enn 32 cores. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Har hatt ett eller flere strømbrudd på hytta slik at begge serverne der er nede nå. De overlevde det første bruddet, men forsvant fra nettet noe tid etter det. Har stående en UPS på 2KW der, men den holder bare i 5 - 6 minutter før den kutter. Når strømmen så kommer tilbake slår den seg ikke på igjen, og dermed kommer heller ikke serverne opp igjen slik at jeg kan starte foldingen igjen fra remote. Jeg lurer derfor på om jeg bare skal sette dem utenom UPS slik at de bare starter opp igjen selv og går rett i foldingen automatisk. Det jeg er litt redd for er at strømmen skal ødelegge noe når den kommer og går igjen gjentatte ganger som ofte skjer ved uvær o.l. Tror kraftfosyningen her går på automatikk noe tid før de manuelt drar ut og feilsjekker hva som har skjedd hvis ting ikke stabiliserer seg selv, og er det da noe galt i nettet så hender det at det kommer alt for høy spenning på som da kan svi av litt av hvert. Siden jeg satte serverne på hytta i drift, tidlig juli i år, har det vært 14 strømbrudd der. UPSen har mulighet for å kunne programmeres til å selv gå kontrollert ned etter strømbrudd, for så å starte igjen når strømmen er tilbake og stabil igjen, men dette får jeg kun til i Windows og ikke i Ubuntu. Dvs. det følger med programvare også for Linux, men kun for Debian og RedHat versjoner. Jeg fant ihvertfall ikke ut at det kan fungerer i Ubuntu. Hvis noen av dere har noen glupe idèer omkring problematikken så vil jeg svært gjerne høre fra dem? Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hadde ikke du en windows-laptop der ute, som du brukte for Logmein til disse 2 serverne? Hva med å da bruke denne laptoppen til å styre UPSen? Lenke til kommentar
avo Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Dropp UPSen om ikke du har veldig dårlig spenning, og en online UPS som faktisk fikser det. Min erfaring er at en dårlig (les billig) UPS vanligvis tilfører en ekstra feilkilde, og ikke hjelper på noe annet enn hyppige korte strømbrudd. Skal du ha noen nytte ut over en forsikring mot korte strømbrudd, må du ha en online UPS som lager en ny og fin sinus samme hva som kommer inn av søppel, samt et managementsystem som styrer det hele på en god måte. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Online er vel tingen. Har en sånn jeg som har sikringer i seg i backup. Den er online også og sender meg mail når strømmen går osv. http://nextron.no/main.php3?PI=info&PNO=24880 http://www.digipower.com.tw/PDU/kWh/WHH-1623K-08N8.htm Finnes vel boot over ip også som man kan slå på maskiner remote med. Endret 17. november 2013 av War Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Hvilken UPS har du Alias? Ubuntu er jo bygget på Debian, så hvis den har støtte for Debian burde det la seg gjøre å få programvaren til å fungere for Ubuntu. UPSen gir vel også litt bedre overspenningsvern, selv om den er av den rimelige sorten. Eller tar jeg feil der? Uansett, det burde la seg gjøre å få den til å slå seg på automatisk etter at strømmen kommer tilbake, om ikke annet så ved å sette default oppførsel via Windows først. Har du sjekket om du har siste firmware? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 (endret) Takk for gode tilbakemeldinger alle som har svart! Det er en Fortron Source [FSP] UPS FSP EP2000 USB/LCD 3x IEC + 3x SCHUKO, RJ11/RS232, 2x 12V9AH, 1200W Jeg husket feil, ser den er på 2000 VA / 1200W og ikke 2KW som jeg mente å huske! Jeg kjøpte den for å være sikret mot spenningsvariasjoner (overspenningsvern) siden hytta har et gammelt elektrisk anlegg fra sent femtitall en gang som har relativt svake kurser som ved belastning på ett sted senker spenningen flere steder, les på andre kurser. Den har flg. FEATURES/ specs: Excellent microprocessor control guarantees high reliability Boost and buck AVR for voltage stabilization No load auto shutdown Auto restart while AC is recovering Simulated sine wave Off-mode charging Cold start function Optional USB/RS-232 communication port and RJ-11 phone protection Specifications Model EP 2000 Capacity 2000 VA / 1200W Input Voltage 110 / 120 VAC or 220 / 230 / 240 VAC Input Voltage Range 81-145 VAC / 162-290 VAC Input Frequence 60/50 Hz (auto sensing) Output Voltage ±10% Output / Frequence Range 60 Hz or 50 Hz ±1 Hz Output / Transfer Time (Typical) Typical 2-6 ms, 10ms max. Output / Waveform (Batt. Mode) Simulated Sine Wave Battery / Battery Type & Number 12 V / 9 AH x 2 Battery / Backup Time (One PC load@120W) 10% Load 30 min. Battery / Typical Recharge Time 4-6 hours recover to 90% capacity Indicators / Ac Mode The right green LED lighting & the 2nd to 5th green LEDs gradually lighting indicating load level Indicators / Battery Mode The right green LED flashing & the 2nd to 5th green gradually lighting indicating battery capacity Indicators / Fault Red lighting Protection / Full Protection Overload, discharge and overcharge protection Alarm / Battery Mode Sounding every 10 seconds Alarm / Low Battery Sounding every second Alarm / Overload Sounding twice per second Alarm / Battery Replacement Alarm Sounding every 2 seconds Alarm / Fault Continuously sounding Outlet sockets Schuko x 3 + IEC x 3 / also provide India, French, Schuko, NEMA, and IEC for selections Physical Dimension, D x W x H (mm) 397 x 146 x 205 Physical Net Weight (kg) 11.5 Operating Environment / Humidity 0-90% RH @ 0-40°C (non-condensing) Operating Environment / Noise Level Less than 40dB Management / Optional USB / RS-232 Port Supports Windows® 98/2000/2003/XP/Vista/2008, Windows® 7, Linux, and MAC Forslaget til Magnus likte jeg, det å la laptopen som kjører Windows styre UPSen vil nok være en løsning. Ellers så forsøkte jeg å legge inn software for Linux, men denne lot seg ikke installere grunnet at installasjonen ikke ble gjenkjent av Ubuntu, så det ga jeg egentlig opp. Hva menes med at UPSen er online? Dere som kjører V7 kan vel svare på om man ved installasjonen kan velge om f@h skal starte automatisk etter boot? Endret 17. november 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå