-alias- Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Takk for svar. Begynner å bli litt nervøs nå. Det ble jo ikke direkte billig å bygge en slik rigg Her er den forresten. DSC_0050.JPG Det er definitivt nok plass mellom hovedkortet og bakplata i kabinettet, tviler på at grunnen ligger der Videre har jeg 16 brikker, så alle de blå plassene er fulle. Får feilsøke i morgen etter Blinderen. Poster noen bilder hvis det er noe jeg lurer på da. Ser ikke all verden på det bildet, blant flere ting kunne det vært interessant å se hvilken PSU du har, samt om alle fire EPS12V er i bruk! 1 Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ser ikke all verden på det bildet, blant flere ting kunne det vært interessant å se hvilken PSU du har, samt om alle fire EPS12V er i bruk! Da jeg bare har et dårlig mobilkamera og heller dårlig belysning i rommet, skal jeg ta noen bilder i morgen, i dagslys og poste dem. Men alle fire EPS12V er i bruk to via PSIe converter og to fulgte med strømforskyningen som er en AX1200i (corsair) Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Jeg har 2 stk. Corsair AX 1200W selv, men ikke med digital kontroll og de fungerer helt kanon. Jeg vil tro at forskjellen kun er det digitale interfacet mot brukeren, så den er ganske sikkert helt ok., opplagt med bedre kontroll på spenninger etc. enn de jeg har. Jeg valgte å kjøpe meg et ekstra sett EPS12V kabler slik at alle fire EPS-kontaktene forsynes likt, men å bruke adapter fra PCIe til EPS12V er helt vanlig og skal fungerer 100% så jeg tror du kan si at strømforsyningen er friskemeldt. Mine E5-4650 rigger bruker henholdsvis 665 (med Supermicro 2 x 1400W redundant) og 675W (Corsair AX 1200W) under 100% load så belastningen på PSU er henholdsvis 48 og 56% som er nærmest idèell for begge. At riggen med Corsair trekker 10W mer skyldes nok at den er utstyrt med flere vifter. Vi venter spenning til du får undersøkt socketer og testet chippene en for en i socket 1. Forhåpentlig så løser alt seg til det beste. Sjekk også at chippene har nøyaktig samme stepping. Forskjellig stepping lar seg også bruke, men da må man forsøke seg fram til hvilken som fungerer i hvlken socket. Endret 10. november 2013 av -alias- Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Jeg har også standard 1200W versionen i gameren min og er veldig fornøyd med den .Da jeg hadde fire Gtx670 i den, trakk strømforskyningen 815-830W fra veggen, uten å lage en lyd. Kjøpte egentlig bare "i" versonen denne gangen, fordi den var en femtilapp billigere den dagen jeg bestilte. Skal bygge en costoom vannloop i gameren med de overnevnte kortene, men den folder i dag bare med tre pga varmeutvikling i kassa. Det bringer meg videre til mitt spårrsmål: Har de forandret på returnbonusen til Core17? Før når, jeg bare hadde 2 Gtx670, lå jeg på 180K PPD. I dag ligger jeg på 120K PPD, med 3stk. Har merket meg spessielt at jeg tidligere hadde ca 26K på en 8900 jobb og fulførte jobben på \pm 5 timer i dag sitter jeg med 20K og bruker \pm 8 timer. Ang dette med steppingen, virker det på meg, som 4640 bare kommer i en utgave. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ax uten i er av bedre kvalitet fysisk også. i- er laget hos annen underfabrikk og er mer vekt på fancy. De skal gå på 400W før viften slår inn, men på 50-60% load så er Db-kurva fortsatt lav. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg vurderer å bygge enda en E5-4650 server, men problemet er å finne plass til den. Jeg har allerede minne, disk og kjølere liggende. Løsningen er kanskje å selge en eller to av G34 maskinene. Forøvrig så har jeg nå fått tunet begge E5-4650 maskinenen slik at de nå ofte leverer helt likt, se TPF og PPD på for 2 nederste. Endret 11. november 2013 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Det er bare til å komme med en pris det så kanskje det frister noen Jeg må bare ha supermicrokasse med hk og psu til min rigg . Det blir vel 17k med skinner , så er min rigg oppe med 900k ppd tenker jeg. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg vurderer å bygge enda en E5-4650 server, men problemet er å finne plass til den. Jeg har allerede minne, disk og kjølere liggende. Løsningen er kanskje å selge en eller to av G34 maskinene. Forøvrig så har jeg nå fått tunet begge E5-4650 maskinenen slik at de nå ofte leverer helt likt, se TPF og PPD på for 2 nederste. LikPPDpåE54650.jpg Gi gjerne en pris ant. på ene AMD riggen 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg ser det som problematisk å sende disse store riggene i Posten grunnet faren for havari. Skal jeg sende så må ting demonteres til HK med chipper og minne, og selv da er disse kortene så vanskelig å ha med å gjøre at jeg ikke vil utsette meg selv for situasjonen hvis ting da evt. ikke fungerer. Så et evt. salg blir da komplett fungerende rigg tilkjørt og montert i nærområdet. Av rigger jeg evt. kan selge er Tyan HK med 4 x 6272 eller Supermicro HK med 4 x 6176 komplett vannkjølt og montert i et Xigmatek Elysium kabinett. De yter omtrent likt og har nøyaktige samme strømforbruk. Komplett rigg, uten tastatur, mus og skjerm, levert og montert 15K. De respektive riggene vises her med forskjellige prosjekter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&page=1157&do=findComment&comment=21100088 6276 ES riggen som vises i bildet over her et sted selger jeg ikke grunnet at den har vært i fyr og flamme en gang. Endret 11. november 2013 av -alias- Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Har nå tatt ut alle rambrikkene untagen fire. Etter ca 20 sek kommer det tre raske eller ett pip, syntes det er vanskelig å si. Får fremdeles ikke bilde på skjemen, den er helt svart. I manualen står det at ett pip betyr "ready to boot". Andre med E5 rigger som har vært borti liknende? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg ser det som problematisk å sende disse store riggene i Posten grunnet faren for havari. Skal jeg sende så må ting demonteres til HK med chipper og minne, og selv da er disse kortene så vanskelig å ha med å gjøre at jeg ikke vil utsette meg selv for situasjonen hvis ting da evt. ikke fungerer. Så et evt. salg blir da komplett fungerende rigg tilkjørt og montert i nærområdet. Av rigger jeg evt. kan selge er Tyan HK med 4 x 6272 eller Supermicro HK med 4 x 6176 komplett vannkjølt og montert i et Xigmatek Elysium kabinett. De yter omtrent likt og har nøyaktige samme strømforbruk. Komplett rigg, uten tastatur, mus og skjerm, levert og montert 15K. De respektive riggene vises her med forskjellige prosjekter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=254688&page=1157&do=findComment&comment=21100088 6276 ES riggen som vises i bildet over her et sted selger jeg ikke grunnet at den har vært i fyr og flamme en gang. Hvor er nærområdet ca? Med så kresen hardware synes iallefall jeg det er verdt å kjøre 50ish mil selv for å hente i bil. Vil jo la andre her få muligheten til å kjøpe den om de ikke føler de vil bygge en selv , men hvis ikke noen finner det aktuelt så kjøper jeg den uansett så regn den solgt på ene eller andre måten. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Hvor er nærområdet ca? Med så kresen hardware synes iallefall jeg det er verdt å kjøre 50ish mil selv for å hente i bil. Vil jo la andre her få muligheten til å kjøpe den om de ikke føler de vil bygge en selv , men hvis ikke noen finner det aktuelt så kjøper jeg den uansett så regn den solgt på ene eller andre måten. Jeg bor i Tromsø, så nærområdet som jeg kan bringe til blir 5 mil +/-. De som gidder å hente må gjerne komme fra hvor som helst. Edit: Har selv fraktet 2 av dem i bil herfra og til hytta som er en tur på 7.5 mil, og det er helt uproblematisk. Glemte vel å si at samlet pris for begge er 25K. Da kan evt. 2 stk. gå sammen også bare det skjer ved en leveranse eller henting. Har nå tatt ut alle rambrikkene untagen fire. Etter ca 20 sek kommer det tre raske eller ett pip, syntes det er vanskelig å si. Får fremdeles ikke bilde på skjemen, den er helt svart. I manualen står det at ett pip betyr "ready to boot". Andre med E5 rigger som har vært borti liknende? En lang og tre korte er "Ready to boot" og begge mine har denne ved oppstart. Men, først kommer det bilde på skjermen, deretter kommer det en lang og tre korte beep, og så resetter den igjen og så boot. Etter reset teller den opp nede i høyre hjørne en masse koder og ender på 92 eller noe der omkring for så å boote. Kan gjerne lage en filmsnutt på det? Edit: Ser i manualen at ett kort beep betyr "Ready to boot" Klipp: A-1 BIOS Error Beep Codes X9 Motherboard BIOS Error Beep Codes Beep Code/LED Error Message Description 1 beep Refresh Ready to boot 5 short beeps + 1 long beep Memory error No memory detected in the system 5 beeps No Con-In or No Con-Out devices Con-In includes USB or PS/2 keyboard, PCI or Serial Console Redirection, IPMI KVM or SOL. Con-Out includes Video Controller, PCI or Serial Console Redirection, IPMI SOL. Mulig jeg hører feil på lange og korte, men det er garantert 4 beep til sammen, og det første kommer alene og de tre siste tett på hverandre, så manualen stemmer ikke med mine 2 servere. Endret 11. november 2013 av -alias- Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 En lang og tre korte er "Ready to boot" og begge mine har denne ved oppstart. Men, først kommer det bilde på skjermen, deretter kommer det en lang og tre korte beep, og så resetter den igjen og så boot. Etter reset teller den opp nede i høyre hjørne en masse koder og ender på 92 eller noe der omkring for så å boote. Kan gjerne lage en filmsnutt på det? Edit: Ser i manualen at ett kort beep betyr "Ready to boot" Klipp: A-1 BIOS Error Beep Codes X9 Motherboard BIOS Error Beep Codes Beep Code/LED Error Message Description 1 beep Refresh Ready to boot 5 short beeps + 1 long beep Memory error No memory detected in the system 5 beeps No Con-In or No Con-Out devices Con-In includes USB or PS/2 keyboard, PCI or Serial Console Redirection, IPMI KVM or SOL. Con-Out includes Video Controller, PCI or Serial Console Redirection, IPMI SOL. Mulig jeg hører feil på lange og korte, men det er garantert 4 beep til sammen, og det første kommer alene og de tre siste tett på hverandre, så manualen stemmer ikke med mine 2 servere. Kan jeg konkludere med at prosessorene da fungerer silk de står, men at problemet er å få bilde til skjerm? Eller lager den denne lyden selv om en eller flere av prossorene er defekte? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Det høres for meg ut som at maskinen faktisk booter opp ja, men at det ikke kommer noe fram til skjermen. Sjekk at VGA faktisk er enabled, Kapittel/side 1:5 og 2:32 i manualen sier: "JPG1 VGA Enabled Pins 1-2 (Enabled)" Fra fabrikken skal den være satt Default til "ENABLET", men du kan jo sjekke at den står slik. Du kan med fordel også ta en CLEAR CMOS ved å kortslutte "JBT1 to clear CMOS" Se side 2:31 i 30 sekunder mens maskinen er strømløs og alle kabler frakoblet. Hvis du har et Wattmeter (fås kjøpt på Claes Ohlson) så sjekker du hvor mye strøm den trekker når den har bootet. Fungerer ikke noe av dette så må du sjekke alle socketer for evt. skade. Er de skadefrie setter du en CPU i socket1 med tilhørende minne og tester om den booter. Deretter tar vi det derfra. Endret 11. november 2013 av -alias- Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Det høres for meg ut som at maskinen faktisk booter opp ja, men at det ikke kommer noe fram til skjermen. Sjekk at VGA faktisk er enabled, Kapittel/side 1:5 og 2:32 i manualen sier: "JPG1 VGA Enabled Pins 1-2 (Enabled)" Fra fabrikken skal den være satt Default til "ENABLET", men du kan jo sjekke at den står slik. Du kan med fordel også ta en CLEAR CMOS ved å kortslutte "JBT1 to clear CMOS" Se side 2:31 i 30 sekunder mens maskinen er strømløs og alle kabler frakoblet. Hvis du har et Wattmeter (fås kjøpt på Claes Ohlson) så sjekker du hvor mye strøm den trekker når den har bootet. Fungerer ikke noe av dette så må du sjekke alle socketer for evt. skade. Er de skadefrie setter du en CPU i socket1 med tilhørende minne og tester om den booter. Deretter tar vi det derfra. Det funket:) tydligvis noe feil med VGA chiippen på hovedkortet. Takk for gode tips og råd. Chippet den til normal og dermed fikk jeg bilde gjemnom ett skjermkort. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Kanon, da er det bare å starte foldingen. Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Finner alle fire chippene og så langt 32GB ram:) Er lenge siden jeg har brukt en slik bios som denne. Er det mulig å boote fra usb pinne på en eller annen måte? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Ja, det velger du under "Boot" ett eller annet sted i bios, se side 4:30 i manualen, og sett boot options #1 til USB. Edit: Det kan se ut som at jeg klarer ny døgnrekord i natt med ca. 4,2 millioner poeng etter det jeg kan se. Er inne i en god periode nå uten å få ned P8101. Stort sett bare 8105, 8102 og 8104 som kommer ned nå. Endret 12. november 2013 av -alias- Lenke til kommentar
War Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) x3 P8101 her , ny bunnrekord Edit, alle er ferdig, 3x 04 her også nå 2.222.000PPD Endret 12. november 2013 av War Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Merkelig hvordan det fungerer med disse prosjektene. Etter å ikke hatt en 8101 på flere dager får jeg nå ned 4x8101 to dager på rad. Go figure... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå