Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avinstallerte og la inn igjen med adminrettigheter, nå har den starta opp, 110K PPD og økende.

Ser ut som det går litt opp og ned, lå veeeeeldig lenge fast på 156K PPD, så datt den litt ned, så opp igjen og deretter et dropp ned... Nå er den på vei opp igjen.

Lenke til kommentar

Nå holder jeg på med P9000, men den gir ikke så mye poeng, ligger rundt 135K på den.

Har skrudd av CPU foldingen helt ettersom skjermkortet tygger unna så masse. Overclocken jeg har på CPU presser tempen helt opp i 92°C når alle 8 tråder jobber på max. Gir bare 10-15K ekstra så jeg droppa det helt...

Lenke til kommentar

Det virker som at stat-server er nede igjen hos Stanford, og heller ikke server-status siden kan nås for øyeblikket. Laget skulle mest sannsynlig inntatt 8-plassen i verdens-statistikken akkurat ved denne oppdateringen, men vi får vente på at stat-server kommer online igjen før dette skjer. Work-serverne ser ut til å fungere virker det som.

Edit: Da var stat-server oppe igjen, og team hardware.no har nå inntatt 8-plassen på lista, http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=teamstats

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei det skal ikke ha så stort utslag. Du skal ligge omkring 5:20 selv med bare 4 minnebrikker. Åpne en ny terminal og gi kommandoen "top" og trykk <Enter>

Dette vil vise total load på samtlige CPUer, skal normalt ligge fra 638x% og over Hvis du har the Kraken installert og aktiv.

Det ser ut til at System Monitor var synderen til den dårlige TPF jeg hadde. Den lå å brukte ca 90% av 1 kjerne, og når jeg skrudde av den så har jeg nå fått en TPF på ~6:00 minutter på en P8104. Med 8% av WU kjørt så ligger maskinen ann til å gi 783k PPD.

Håper å få på plass de utestående rambrikkene til uka, samt å få sjekket om det vil fungere å bruke Noctua-vifter på cpu-kjølerene, mtp temperatur. I en post på Hardforum (http://hardforum.com/showpost.php?p=1040332699&postcount=13) beskriver en som har byttet ut viftene på den cpu-kjøleren jeg har, at temp gikk opp til 60c på CPU1/CPU2, og 70c på CPU3/CPU4 med romtemp på 22c. At jeg har 58c/64c selv på de respektive prosessorene med orginalvifter i dag, så ser jeg på dette som en akseptabel økning av temperatur. Han beskriver også at han senere byttet ut Supermicro-kjølerene med Noctua sin 12cm kjøler (NH-U12DX i4), og da falt temperaturen ned til 48c/55c respektivt.

Lenke til kommentar

Fint at du fant ut hva som bremset / hindret foldingen! TPF for P8104 skal normalt ligge omkring 5:0 - 5:10 med 4-kanals minne, og jeg vil tro at du ved neste WU (når du får samme) vill ligge omkring 5:20 - 5:25 i TPF med 4 brikker. P8104 er det eneste prosjektet hvor jeg har klart over 1 million i PPD. På min ene (første) har den en gang vært helt nede i 4:56 i TPF med 4-kanals 16 x 4GB dyrt Reg/Ecc Samsung minne kjøpt hos Nextron, som ga en PPD på 1047655,9. Min andre rigg av samme varierer TPF til omkring 5:05 - 5:10, som også er akseptabelt. Denne har 4-kanals minne med 16 x 1GB billig Ecc minne. Se klipp nedenfor for sammenligning.

post-53451-0-28259700-1383490103_thumb.jpg

post-53451-0-34637300-1383490121_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hva er TPF? Ligger på 1 mins 14 sec nå...

Time Per Frame.

Ettersom hver WU er delt opp i flere frames, så er tpf indikator på hvor lang tid det går på hver del av workuniten, som og brukes til og regne ut ppd, og QuickReturnBonus.

Desto lavere TPF, desto mer poeng gir workuniten ved leveranse.

Edit; Typo :[

Endret av Nif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...