Gjest Bruker-245639 Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 rpm-pakken fra Stanford fungerer. Men det er et par ting som må fikses manuelt hvis du føler for å prøve. rpm'en er "laget for" Python 2.6, mens opensuse i de siste utgavene har 2.7, så det må lages en "symlink" i /usr/lib og /usr/lib64 (ser jeg har en slik link i begge). opensuse 12.2/12.3 har også gått over til systemd, så FAHClienten må aktiveres der for å starte automatisk ved oppstart. Kan gi mer detaljerte instruksjoner hvis du har lyst til å prøve (ha i såfall litt tålmodighet siden jeg ikke leser tråden hver dag). Takk (også alle dre andre) for svar! Jeg skal innrømme at jeg gjør meg vrang, for om jeg la sjelen min i det så hadde jeg fått til å F@H installert på Suse-boksen min. Men, jeg mener at hvis jeg skal stille CPU, nettleie og strøm til disposisjon så børe jeg (og alle andre som bidrar) få noe som virker rett ut av boksen Jeg kommer til å følge med nå og da på F@H prosjektet sin hjemmeside, og den dagen de leverer fiks ferdige RPM'er til siste versjon av OpenSuse så er jeg med Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) thekraken-FahCo ligger med 629x% load. Load average på serveren er 65.xx Ser også at alle prosessorene kjører på stock hastighet på 2,7 GHz, og at det er 64 "cores" installert. Maskinen ble rebootet etter at FAH var installert. Kan selvsagt restarte den pånytt om nødvendig. Jeg installerte Ubuntu 12.04.3 LTE, og installerte alle oppdateringer. La oss sjekke at turbo kommer inn, slik. Gjør dette i en egen terminal: Hent ned dette scriptet med: http://darkswarm.org/freqcheck.sh Du trenger tools: wget http://www.kernel.org/pub/linux/utils/cpu/msr-tools/msr-tools-1.1.2.tar.gz Installer med: tar -zxf msr-tools-1.1.2.tar.gz cd msr-tools-1.1.2 make install Kjør så: chmod +x freqcheck.sh ./freqcheck.sh 2700 Rett verdi ut skal være 3.1GHz med din rigg. Hvis du får feilmelding kan det hende du må gi rettigheter slik først: sudo modprobe msr sudo modprobe cpuid Og så: sudo ./freqcheck.sh 2700 Edit: Sjekk også i bios at du har: NUMA enabled = node interleaving disabled Endret 30. oktober 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) freqcheck.sh inneholder følgende: #!/bin/sh echo This program has been obsoleted. echo Please use clockspeed utility, a part of ocng-utils: http://hardforum.com/showthread.php?t=1677395 echo Exiting now. Holder på å installere ocng-utils nå.I bios har jeg NUMA enabled.lscpu og /proc/cpuinfo sier MHz er 2701, men det er vel ikke nødvendigvis reell hastighet, men hva prosessorene kjører stock?Edit:Det ser ikke ut til at ocng-utils fungerer: magnus@quad:~$ sudo clockspeed Clockspeed (OCNG4.5) Family 6h /dev/cpu/0/msr: No such file or directory Edit2:Kjørte en "fahdiag" til pastebin:http://paste.ubuntu.com/6332673/ Endret 30. oktober 2013 av Magnus Lie Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Irriterende å ikke få testa kortet i Folding@home, ser ut som noen har fått det opp å gå og scorer 183K PPD, men finner ikke ut hva de har gjort for å få det opp å gå Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Du kan kanskje spørre bortpå Stanfords foldeforum,evt vedkommende som folder med kortet sitt? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Irriterende å ikke få testa kortet i Folding@home, ser ut som noen har fått det opp å gå og scorer 183K PPD, men finner ikke ut hva de har gjort for å få det opp å gå Kan prøve å laste ned nyeste GPU.txt, står en oppskrift her: http://folding.typepad.com/news/2012/04/support-for-new-gpus-such-as-kepler-in-the-v7-fah-client.html R9-serien skal ligge i "Whitelist", og de siste versjonene av V7 klienten skal da automatisk finne/gjenkjenne kortet ditt som støttet. Added and published:0x1002:0x67b1:1:5:Hawaii [Radeon R9 200 Series] Du kan jo også lete etter din "Device ID" i GPU.txt (denne finner du for ditt kort i GPU-Z), finnes den så skal alt fungere! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Du kan lese gjennom denne tråden hos Overclock.net og se om du finner noe der. Det var der jeg fant han fyren med 183K PPD, men med en "utrolig" Internett tilkobling på 51 KB/s så vil det ta litt tid å bla seg fram gjennom sidene. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Takker for tips, men ikke noe virker Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) freqcheck.sh inneholder følgende: #!/bin/sh echo This program has been obsoleted. echo Please use clockspeed utility, a part of ocng-utils: http://hardforum.com/showthread.php?t=1677395 echo Exiting now. Holder på å installere ocng-utils nå. I bios har jeg NUMA enabled. lscpu og /proc/cpuinfo sier MHz er 2701, men det er vel ikke nødvendigvis reell hastighet, men hva prosessorene kjører stock? Edit: Det ser ikke ut til at ocng-utils fungerer: magnus@quad:~$ sudo clockspeed Clockspeed (OCNG4.5) Family 6h /dev/cpu/0/msr: No such file or directory Edit2: Kjørte en "fahdiag" til pastebin: http://paste.ubuntu.com/6332673/ Jeg ser at det er noen feilmeldinger som har med minne å gjøre, men har ikke kunnskap nok til å videre tolke utskriften fra fahdiag, så jeg anbefaler deg å spørre på hardforum. Har det blitt noen forbedring i TPF? Endret 31. oktober 2013 av -alias- Lenke til kommentar
JadaNei Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Kjører dere med 46xx rigger ubuntu 12.04 server versjon? eller vanlig desktop versjon? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg kjører desktop-versjonen på mine to rigger, men vet at noen også bruker versjonen for servere. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Har skaffet meg en nokså gammel HP ProLiant 2P server. Den har bare én Xeon dual-core prosessor, men man kan vel sikkert skaffe en ny Xeon som passer? Kan poste modellnummeret når jeg er hjemme igjen Lenke til kommentar
War Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hadde god driver på 690, 180K ppd. La inn nyeste, fikk 60K og alt lagger. Hvordan finner jeg den gamle igjen tru.. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Rull tilbake, eller sjekk hvilken versjon det var under C:\NVIDIA\*.* Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg ser at det er noen feilmeldinger som har med minne å gjøre, men har ikke kunnskap nok til å videre tolke utskriften fra fahdiag, så jeg anbefaler deg å spørre på hardforum. Har det blitt noen forbedring i TPF? Jeg stoppet maskinen i går kveld, siden jeg ikke så noe poeng å la den gå videre med over 3 døgn til den ville være ferdig med WU. Har installert Hardforum sin Folding Appliance på en usb-pinne og har akkurat startet opp en ny WU. Fikk også nå en P8104, og HFM.net rapporterer at det også nå kun blir dannet 5172 PPD, men det kan hende det er noe som henger igjen fra i går. Får jeg også nå en TPF på +40 minutter, så lar jeg maskinen få gå med memtest86+ en tid, samt lager en post på Hardforum. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Takker for tips, men ikke noe virker Tja... Det er atså klienten som ikke gjenkjenner kortet ditt, ikke sant? Ikke noe problem med at du ikke får oppgaver (hvis så er tilfelle, prøv å slett GPU-sloten og legg den til igjen)? Kanskje prøve en reinstall av hele V7? Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Tja... Det er atså klienten som ikke gjenkjenner kortet ditt, ikke sant? Ikke noe problem med at du ikke får oppgaver (hvis så er tilfelle, prøv å slett GPU-sloten og legg den til igjen)? Kanskje prøve en reinstall av hele V7? Prøvde å legge inn på nytt tidligere, men gjorde det enda en gang...nå funker det Eller den finner iallefall kortet, men driver å laster ned pakker... Får se hva som skjer Edit: Nå er den stuck i Update_core modus... 16:06:36:ERROR:WU00:FS01:Exception: Failed to open 'cores/www.stanford.edu/~pande/Win32/AMD64/Core_a4.fah/FahCore_a4.exe': Failed to open 'cores/www.stanford.edu/~pande/Win32/AMD64/Core_a4.fah/FahCore_a4.exe': Access is denied. 16:06:36:ERROR:WU00:FS01:: Access is denied. Endret 31. oktober 2013 av Fade1 Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Tror at Stanford mister ganske mange foldere allerede før de har startet opp... Er en god del kluss for å få det til å virke, er nok mange som ikke gidder hvis det oppstår problemer. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 (endret) Glem det, misforstod. Endret 31. oktober 2013 av Henrik B Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 16:25:58:ERROR:WU00:FS01:Exception: Failed to open 'cores/www.stanford.edu/~pande/Win32/AMD64/Core_a4.fah/FahCore_a4.exe': Failed to open 'cores/www.stanford.edu/~pande/Win32/AMD64/Core_a4.fah/FahCore_a4.exe': Access is denied. 16:25:58:ERROR:WU00:FS01:: Access is denied. Noen som har tips til hva som er feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå