Chavalito Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Da har faktisk "gamle" Chavalito passert 10 millioner poeng, ikke verst. Kunne ha vært mye mere, men folder stort sett kun om natten. 1 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Gratulerer! Jeg husker godt at det var stort å passere 10 millioner poeng, om sommeren i 2009 må det har vært for min del. Endret 10. oktober 2013 av -alias- 1 Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Har lest gjennom hele min gamle tråd på hardforum, og ut fra det tror jeg det rett og slett er en konflikt mellom CPU og minne, dvs. problemet er at chippene ikke liker minnet du bruker. Hadde jeg hatt fire brikker til overs av de som virker i mine 2 rigger skulle jeg sendt deg for test. Jeg ville kanskje hørt meg Geir på Nextron om han ikke kunne låne deg 8 brikker Samsung M393B5273CH0-YH9, spesielt siden du bor i Oslo. PSU er det garentert ikke siden jeg bruker samme som deg. Disse chippene er svært sære på minnet de fungerer med. Har vært veldig hektisk på jobb de siste dagene, så har ikke hatt tid til å se noe mer på dette enda. Takk for tips om ram. Det kunne også kanskje være interessant å la deg teste ut brikkene på din maskin, evt om War tester de ut for å slippe å bryte forseglingen på de brikkene han får, ifht evt angre-frist? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Har vært veldig hektisk på jobb de siste dagene, så har ikke hatt tid til å se noe mer på dette enda. Takk for tips om ram. Det kunne også kanskje være interessant å la deg teste ut brikkene på din maskin, evt om War tester de ut for å slippe å bryte forseglingen på de brikkene han får, ifht evt angre-frist? Jeg kan godt teste ut brikkene, og det holder jo med 4 stk. Det enkleste hadde vel vært om War var klar ned sin rigg, men slik jeg forstår det så lever han et travelt liv han med. Jeg sender deg adressen i PM så velger du selv. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har ikke en gang fått brikkene Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Tear på hardforum anbefalte Samsung M391B2873GB0-YH9 som han hedde testet, men mente de hadde noe lavere ytelse. Jeg fant 32 stk. av disse på ebay og kjøpte alle. Antar at de skal være i hus omkring 22 - 23 oktober. Med frakt, toll og moms havner de på ca. 50 kroner pr enhet som ikke er ille. Jeg skal teste dem og funker de så har jeg 16 til overs for de som er interessert. Endret 10. oktober 2013 av -alias- Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Leste noe videre på hardforum og finner at SM X9QR7-F+ kun støtter 1600MHz minne når Reg/Ecc benyttes. For frekvenser lavere enn dette holder det med Ecc ikke bufret minne. Magnus Dette var nytt for meg, og kan det være så enkelt at du må fortelle bios at minnet er 1600MHz, jeg husker det var et et valg hvor man endret fra auto til å velge riktig frekvens. Hele tråden kan leses her: http://hardforum.com/showthread.php?t=1763634 Posten som omhandler min nye viten, her: http://hardforum.com/showpost.php?p=1039922608&postcount=15 Og tear sier samtidig at det ikke er verdt kronene å velge 1600MHz forran 1300MHz frekvens minne. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ok, flott! Holdt akkurat på å forfatte en mail til Geir på Nextron, men da avventer jeg litt inntil jeg har fått testet ut ditt tips senere i dag. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Ingen forskjell på om jeg setter DDR Speed til 1600MHz, det er fremdeles kun CPU1 og tilhørende 8GB ram som vises i BIOS. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Du får sende meg de 4 brikkene så tester jeg dem i min tilsvarende rigg. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Da har jeg passert 1 million. Går rimelig sakte med det jeg folder med dessverre, men all monner drar vel. Vurderer å kjøpe en R9-280X, virker som en ganske rimelig måte å mangedoble PPD. Og som en pluss vil jeg få betydelig bedre ytelse i spill også. Får se hva det blir til. 2 Lenke til kommentar
høyenhall Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Noen andre som får nesten bare core 15 på gpu nå? :-( Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Noen andre som får nesten bare core 15 på gpu nå? :-( Ja, jeg får core 15 i stedet for core 17 på laptopen min. Den stasjonære som er AMD får core 17. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Det er på grunn av at dere bruker advanced, bruk beta og dere får p8900 core 17. Lenke til kommentar
RoXQi3x Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Man kan lese så mangt på nettet, men jeg erfarer det samme som Kjetil - hadde beta på AMD-riggen og 17,17,17.. mens (den kraftigere) Nvidia-riggen fikk 15,15,15.. med advanced Greit å huske på at vi gjør dette for vitenskapen først, poeng siden, ikke sant? Spesielt nå som "vi" har fått Nobelprisen og greier http://folding.stanford.edu/home/congratulations-to-michael-levitt/ Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har 4x 2GB-brikker nye om noen vil ha de i backup for å feilsøke ol 4socket. KVR16R11S8/2I x3 KVR16R11S8/2 x1 ( fikk i samme ordre , mangler "i" bak ) Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg henter 4 brikker hos Nextron i morgen, for å teste ut. Fungerer de så kjøper jeg 12 til. War: Har du fått alle delene til din 4P nå, og evt også testet ut de Kingston-brikkene? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Hører ikke noe fra dustin nei. Lenke til kommentar
Magnus Lie Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hvis du er interessert så kan jeg sende også deg 4 av de rambrikkene jeg har problem med, for at du kan sjekke om de fungerer med de prosessorene du kjøpte? Fungerer de ikke, så kan du avbestille din bestilling fra Dustin... Send meg navn og adresse på PM hvis du er interessert. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 La meg sjekke når jeg får server fra nextron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå