Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest gjennom hele min gamle tråd på hardforum, og ut fra det tror jeg det rett og slett er en konflikt mellom CPU og minne, dvs. problemet er at chippene ikke liker minnet du bruker. Hadde jeg hatt fire brikker til overs av de som virker i mine 2 rigger skulle jeg sendt deg for test. Jeg ville kanskje hørt meg Geir på Nextron om han ikke kunne låne deg 8 brikker Samsung M393B5273CH0-YH9, spesielt siden du bor i Oslo. PSU er det garentert ikke siden jeg bruker samme som deg. Disse chippene er svært sære på minnet de fungerer med.

Har vært veldig hektisk på jobb de siste dagene, så har ikke hatt tid til å se noe mer på dette enda.

 

Takk for tips om ram. Det kunne også kanskje være interessant å la deg teste ut brikkene på din maskin, evt om War tester de ut for å slippe å bryte forseglingen på de brikkene han får, ifht evt angre-frist?

Lenke til kommentar

Har vært veldig hektisk på jobb de siste dagene, så har ikke hatt tid til å se noe mer på dette enda.

 

Takk for tips om ram. Det kunne også kanskje være interessant å la deg teste ut brikkene på din maskin, evt om War tester de ut for å slippe å bryte forseglingen på de brikkene han får, ifht evt angre-frist?

Jeg kan godt teste ut brikkene, og det holder jo med 4 stk. Det enkleste hadde vel vært om War var klar ned sin rigg, men slik jeg forstår det så lever han et travelt liv han med. Jeg sender deg adressen i PM så velger du selv.

Lenke til kommentar

Tear på hardforum anbefalte Samsung M391B2873GB0-YH9 som han hedde testet, men mente de hadde noe lavere ytelse. Jeg fant 32 stk. av disse på ebay og kjøpte alle. Antar at de skal være i hus omkring 22 - 23 oktober. Med frakt, toll og moms havner de på ca. 50 kroner pr enhet som ikke er ille. Jeg skal teste dem og funker de så har jeg 16 til overs for de som er interessert.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Leste noe videre på hardforum og finner at SM X9QR7-F+ kun støtter 1600MHz minne når Reg/Ecc benyttes. For frekvenser lavere enn dette holder det med Ecc ikke bufret minne.

 

Magnus

Dette var nytt for meg, og kan det være så enkelt at du må fortelle bios at minnet er 1600MHz, jeg husker det var et et valg hvor man endret fra auto til å velge riktig frekvens.

 

Hele tråden kan leses her: http://hardforum.com/showthread.php?t=1763634

Posten som omhandler min nye viten, her: http://hardforum.com/showpost.php?p=1039922608&postcount=15 Og tear sier samtidig at det ikke er verdt kronene å velge 1600MHz forran 1300MHz frekvens minne.

Lenke til kommentar

Man kan lese så mangt på nettet, men jeg erfarer det samme som Kjetil - hadde beta på AMD-riggen og 17,17,17.. mens (den kraftigere) Nvidia-riggen fikk 15,15,15.. med advanced :(

Greit å huske på at vi gjør dette for vitenskapen først, poeng siden, ikke sant?

Spesielt nå som "vi" har fått Nobelprisen og greier :)

http://folding.stanford.edu/home/congratulations-to-michael-levitt/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...