Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, nå folder begge Titan kortene så det griner i Kubuntu, TDF er på ca 10 min. 30 sek. for øyeblikket, men vil nok droppe ned til mindre om en stund. Senere blir det å installere F@H i Windows XP også, så da kan jeg folde i alle 3 OS jeg har på samme PC. :w00t:

Grattis! Måtte du gjøre noe spesielt for å få de til å folde i Kubuntu? Vurderer å sette i et par grafikkort jeg har liggende i en folderigg med ledige PCI spor hvis det ikke er for mye styr.

Hvis du har tid en dag så ville det vært interessant å sett en sammenligning på ytelse mellom Windows og Kubuntu på grafikk-foldingen.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på hvor mye strøm Titan kortene bruker, har ikke noe å måle med, men gjetter på ca 200W pr kort, kanskje mer enn det.

Folding gir nok mer poeng i Linux, i det minste i Kubuntu, med P7810 og P7811 ligger PPD på ca. 460K for begge Titan kortene. I Windows kom de opp i maks 420K tror jeg det var. Så for min del, gir Linux mer ytelse enn i Windows.

Det var nok en god del "stress" for å få Titan kortene til å virke i Kubuntu, men Google er fin å ha når det gjelder slikt. Kort fortalt, så måtte jeg installere Nvidia driveren fra Nvidia sin side, laste ned GPUs.txt fra Stanford og legge i FAHClient mappen i /var/lib/fahclient som sudo. Deretter stoppet jeg FAHClienten, slettet config.xml, restartet PC'en, og vips, der dukket begge Titan kortene opp i den nye config.xml com FAHClient lagde. I tillegg gjorde jeg noen forandring i /etc/X11/xorg.conf for å få SLI og viftestyring til å virke.

Dette tok med dog noen timer å finne ut av, men nå funker det fint.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det skal du ikke si enda, det tok som sagt mange timer å fikse det, og det jeg sa er i veldige grove trekk hva jeg gjorde. Hadde jo F@H installert og prøvde med 313 driveren, men fikk det ikke til å funke. Dog var dette før jeg lastet ned GPUs.txt.

Dog en ting som jeg tror er viktig, sørg for at FAHClient har lese og skirve rettigheter til /var/lib/fahclient mappen og alle mappene under den mappen. Regner med at du vet hvordan det skal gjøres, men bruker må være "fahclient", gruppe "root".

Sjekk også st skjermkortet er listet i GPUs.txt som du finner her. Og den lagrer du i f.eks. Downloads, kopier den så til /var/lib/fahclient.

Endret av Chavalito
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk, takk -alias-, har sendt Magnus en melding+puttet kabelen i postkassa :) Så kan han hente den når som helst. Hvis han er interessert :) God natta

Takk, takk, da er kabelen hentet og i hus.

Bygger ferdig min 4P så snart jeg er ferdig med å bygge ny maskin til min lillebror, og får huset for meg selv igjen :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har installert F@H i Windows XP også, så nå blir det folding i alle 3 OS'ene jeg har på PC'en. Dog kan jeg som sagt bare hjelpe teamet vårt 6 måneder i året, og om ca 3 dager blir det helt stopp.

Madamen får nok hikke hvis jeg lar PC'en stå på i 6 uker uten stopp for å folde, dessverre. :wallbash:

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker riktig så var chippene du kjøpte retail-utgaver (ikke ES) som da ikke er så sære på minne som mine ES-utgaver. Tror jeg ville forsøkt med kun 1 minnebrikke til hver CPU først, for å evt. luke ut en dårlig brikke. Du kan jo også sjekke at du ikke har fått et kort med noe utdatert bios.

En av mine G34 kort hadde samme oppførsel, hvor bare 2 x CPUer dukket opp i bios. Når jeg begynte å studere chippene fant jeg at det var 2 forskjellige utgaver av stepping C0. Jeg måtte bytte til en ny type minne, og da fungerte det normalt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Ja, da har jeg testet F@H i Windows XP også, og TDF ligger ganske nært Windows 8 Pro, men ca 4-6 sekunder etter Windows 8 Pro. Så Kubuntu (les Linux) er uten tvil foretrukket OS når det kommer til folding. Tror nok det er de samme fordelene med både CPU og GPU folding.

Dessuten er det nok lettere å få F@H til å folde med GPU i Kubuntu og Ubuntu enn i openSuse, som jeg måtte bare gi opp.

Så om nettene vil nok Kubuntu regjere med F@H gående. 20 sekunder bedre høres kanskje ikke mye ut, men det gjør nok kraftig utslag i poeng i det lange løp. Lurer litt på å legge inn en annen Linux distro på laptopen, har nå openSuSe, men kanskje prøve Kubuntu eller Fedora der.

Hvis noen vil vite hvordan jeg "kranglet" for å få installert Kubunut og F@H, så kan jeg gi noen hint om det.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat startet opp maskinen nå, men i BIOS rapporteres kun CPU 1 og 2. Naturlig nok rapporteres da også kun 16GB ram, i stedet for 32GB. Får feilsøke mer på dette i morgen evt etter jobb.

Tror jeg muligens har funnet hva som kan være feil. I lista til Kingston er dette minnet godkjent KVR16R11S8/2 Dustin selger samme minne, men selger også KVR16R11S8/2I som har nesten identisk betegnelse, men dette minnet er ikke godtkjent av Kingston for dette hovedkortet. En lite detalj, men dog så viktig. Sjekk hvilken type minne du sitter med? Begge disse minnetypene finnes på samme side hos Dustin http://www.dustinhome.no/search/KVR16R11S8%202 hvor kun det øverste valget er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...