Gå til innhold

Anbefalte innlegg

-alias-, du er virkelig en som gir oss andre en dytt bak når det gjelder F@H. Ingen tvil om det, så stå på videre du. :w00t:

Jeg skal bidra så mye som jeg kan, men pga arbeid vil nok hoved riggen min kun folde 6 måneder i året. Folding fra den andre PC'en vil nok skje hele året, men det skaper ikke mye PPD.

Skal se om jeg kan dra i gang laptopen og sjekke hvor mye den vil bidra med, er en Alienware M17x.

Endret av Chavalito
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det rare er at den sender de som går på CPU, men alle 8900prosjektene gjøres ferdige og så får jeg feilmeldinger... Har 2 stk som er ferdige og snart 2 til som er klare :(

Har du prøvd å restarte klient og PC? Kanskje det er noe banalt idiotisk som er årsaken og en fersk start vil hjelpe? Kan jo selvfølgelig være hos Stanford problemet ligger, ta for eks denne kommentaren om P8900:

My only issue with these units has been uploading.. on my (best available in the region) connection running at 200kps for upload in the past few days has taken many hours to upload.. Suspect this is a server issue as until a few days ago they were uploading much faster. Today upload failed for hours and the new unit over half way finished before the previous one sent...

Lenke til kommentar

Tror jeg har pådratt meg folde viruset..

a0sMi0i.png

Jeg er i behov for råd og veiledning ang. dedikert folder hardware.

Kjører nå en 2600k og et 680gtx kort ~18-20timer dagen, men det er jo hoved maskinen så blir forstyrrelser i foldingen til tider.

Har og en filserver som står og folder for fullt, en sliten gammel traver med et par opteron 2382 som ikke produserer så mye mer en 20k ppd.

Så kommer for råd og veiledning ang. fremtidige planer

Har litt lyst og sette opp dedikert GPU folding i filserveren, gjorde dette tidligere men ble alt for varmt på "roterommet" når jeg kjørte dobble 560ti kort på sommertidene, dog nokså greit om vinteren.

Dro vel rett rundt 60k ppd for begge 560 kortene hvorav det dro rett rundt 400w fra veggen som sånn sett ikke er så veldig effektiv ppp per watt ratio.

Kan og være en mulighet og investere litt og få en 2P\4P SMP rig. av nyere type og pensjonere det nåværende oppsettet i filserveren, men med tanke på jeg er grønn på hvilket hardware som gir mest futt for pengene er det bedre og spør litt mer erfarne foldere ;).

Regner med det vil koste et par tusen, men det regner jeg med å klare stå i (Hurra for skattepenger tilbake!).

Så hovedspørsmålet er jo hva vil gi meg greie poengsummer uten at det går for hardt ut over skattepenge men fremdeles av litt nyere type en den gamle serveren :)

Takker på forhånd for all hjelp

Lenke til kommentar

For 2P / 4P må du regne med minimum 8000 / 12000 kroner for rimeligste maskinvare som du setter sammen selv. Du kan være heldig å finne brukte ferdige maskiner, men de er sjeldne. En 4P til 12K vil ikke være noen supermaskin for folding, regn med omkring 250K i PPD, men den grunnleggende maskinvaren utenom CPUer vil kunne være med i en evt. senere oppgradering til en topp foldemaskin. Skal du ha en av de beste (G34) må dyu regne med å betale 20K minimum, som vil ligge omkring 500 - 700K PPD i snitt. Hvis du vil gå videre med dette som utgangspunkt kan jeg beskrive et eksempel for deg

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For 2P / 4P må du regne med minimum 8000 / 12000 kroner for rimeligste maskinvare som du setter sammen selv. Du kan være heldig å finne brukte ferdige maskiner, men de er sjeldne. En 4P til 12K vil ikke være noen supermaskin for folding, regn med omkring 250K i PPD, men den grunnleggende maskinvaren utenom CPUer vil kunne være med i en evt. senere oppgradering til en topp foldemaskin. Skal du ha en av de beste (G34) må dyu regne med å betale 20K minimum, som vil ligge omkring 500 - 700K PPD i snitt. Hvis du vil gå videre med dette som utgangspunkt kan jeg beskrive et eksempel for deg

Planen er nok og investere ~15000,-.

Det er jo og en gylden mulighet til og lære mer om både hardware og software som jeg er veldig giret på, så sånn sett så er det en investering i både min egen selv utdannelse og kunne bruke dette til et formål som jeg ser på som veldig viktig og bidra til.

Det store spørsmålet er jo om jeg skal gå får bare SMP folding, eller investere i et par titan kort pga den nye core17 og rykter om bonus point kalkuleringer på GPU folding.

Hoved maskinen vil nok bli satt opp som dedikert folder når den tiden kommer at Intel slipper de nye Haswell X serien i7 prosessorene, men det er jo nesten umulig og forutse når skjer.

Vil nok bli foldet på den nye hoved pc'en og, men ikke dedikert ettersom jeg bruker endel timer foran skjermen hver dag.

G34 regner jeg med er AMD's alternativ for høy ppd når det angår SMP folding, men hva med Intel sine xeon prosessorer?

Endret av Nif
Lenke til kommentar

Som det ble påpekt så er hovedkort, 16 minnebrikker ( for å utnytte alle kanalene ) (32 spor)

og et passende kabinett bunnplattformen.

Her kan man sette i 4 cpuer til totalt 5000kr ( 250K PPD) eller man kan sette i 4 cpuer til totalt 25K (800K PPD)

Så man lærer like mye, men kan faktisk halvere prisen / og bytte kun cpuer når de faller i pris.

E-bay er et must uansett for cpuer, garantert under halv pris av butikkene.

Av de 300 dataene jeg har bygget mener jeg at jeg har lært mest av de 3 stk 4P-maskinene jeg har montert opp. Så skal ubuntu inn og terminal og overklokking i softeware og kommandoer for å kunne utnytte så mangge cores, sjekke temp og stabilitet.

Ene 4P er overklokket og har levert 114 prosjekter (700-800K PPD) siden forrige restart noe jeg regner som stabilt i sommervarmen.

Nederst i bloggen vår ser du noe infor om 4P

Det er meningen å sette opp kjøptstips også med tiden.

post-64596-0-53330200-1371641010_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

ser ut til at der du sa stemte ligger på ca 250k ppd med 8105.

Men går det an å kjøre f@h uten å ha skjerm eller gpu oppkoblet i servern. Type bare bruke remote desktop? Og hvordan ufører man installasjonen av os og evnt f@h. eventuelt ha gpuen og skjermen tilkoblet under installasjonen, for så å fjerne dem. For så å bruke remote desktop til fjernstyring.

Dette har jeg ikke anelse om selv, men det ser ut som du må ha en GPU (ikke nødvendigvis et dedikert skjermkort) for å kunne kjøre remote desktop: http://www.tomshardware.co.uk/forum/36966-42-site-tomshardware-graphics-card-remote

Ang. installering tror jeg det enkleste er å enten midlertidig sette inn et skjermkort, eller installere et OS på disken/legge inn et image via en annen PC. Men, er også litt blank på dette området, så det kan tenkes det finnes andre måter å gjøre dette på :)

Har 2 stk som er ferdige og snart 2 til som er klare :(

Hvordan gikk/går det med deg og disse P8900'ene?

Lenke til kommentar

Hvordan gikk/går det med deg og disse P8900'ene?

14:01:40:WARNING:WU01:FS01:Exception: Failed to send results to work server: Transfer failed

14:01:40:WARNING:WU03:FS01:Exception: Failed to send results to work server: Transfer failed

14:01:42:ERROR:WU01:FS01:Exception: Transfer failed

14:01:42:ERROR:WU03:FS01:Exception: Transfer failed

kommer dette på alle sammen... :(

Lenke til kommentar

1 milliard poeng holder akkurat ikke til top 50 poeng totalt for lag (alias ville vært på 51. plass om han var sitt eget lag). For brukere er det 10. plass.

Alias ligger like under TomsHardware laget i både poeng og PPD. Hans PPD tilsvarer 29 plass for lag, så han vil snart ha fler poeng totalt enn noen av top 50 lagene :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer med ankomst til side 1 Saapa, ligger ikke mange dagene etter selv. Merker at man klatrer saktere på listen nå.

Takk :) Du fyker nok forbi meg snart siden du har mer PPD enn meg :)

Endret av Saapa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig inne på topp 100 :w00t: Da er målet mitt nådd, alle plasser oppover på stigen etter dette er bare et pluss :wee:

Om halvannen uke ca. tar laget plass nr. 10 :D

Gratulerer!!!

Jeg hadde som mål å komme blandt top 500 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Verdens raskeste supercomputer er nå kinesisk og har 3,1 millioner prosessorkjerner fordelt på 80 000 prosessorer av typen Intel Xeon og Xeon Phi. Den har 1,4 millioner gigabyte RAM, om lag 250 000 ganger mer enn en vanlig hjemmedatamaskin, og total lagringsplass er 13 petabyte, eller 13 millioner gigabyte. Systemet kjører ikke på Windows, om noen skulle tro det, men en tilpasset versjon av Linux, og hele maskinen tar opp 720 kvadratmeter gulvplass.

Hadde vi hatt denne på laget ville vi inntatt førsteplassen etter kort tid. :green:

Link: http://www.forskning...013/juni/360313

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...