CasterAnd Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 8 kjerner pr prossessor. Er nyinstallert pc med siste drivere. Ser det crasher med skjermkort driveren når beta settes i innstillinger. Antar det er noe feil i denne teksten. Mulig FAH bruker flere prosesser enn de du listet opp. Prøvd uten instillinger? Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Planlegger å kjøpe ca. 5-10 nye servere snart til et prosjekt. Blir da til webserver/gameserver samt Folding@Home, og det blir vel en gameserver plugin som setter FAH til forskjellige moduser etter hvert som spillserveren bruker mer/mindre kraft. Endret 6. juni 2013 av CasterAnd Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Er noen av ES 4P-folkene her? Hvis dere har klokket deres rigger så de trekker opp mot 900-1000w, kan dere holde rundt 8pin EPS-kablene? Syns den ene min virker rimelig varm... kan fint holde rundt den, men den må være 40 grader eller noe slikt på utsiden. De to andre er kalde. Syns dette var merkelig... Lenke til kommentar
Teza Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Mulig FAH bruker flere prosesser enn de du listet opp. Prøvd uten instillinger? Uten innstillinger, med kun beta i klienten, crasher skjermkort driveren med minutters mellomrom. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Er noen av ES 4P-folkene her? Hvis dere har klokket deres rigger så de trekker opp mot 900-1000w, kan dere holde rundt 8pin EPS-kablene? Syns den ene min virker rimelig varm... kan fint holde rundt den, men den må være 40 grader eller noe slikt på utsiden. De to andre er kalde. Syns dette var merkelig... Eneste jeg har som er overklokket av betydning er G34 6276ES serveren, fra 2.3 til 3.0GHz og ingen av EPS-kablene er nevneverdig varme. Men så bruker den bare fra 665 til 725W da, avhengig av prosjekt. Da jeg lekte meg med den var jeg oppe i 3.6GHz og noe over 1100W fra veggen. Dessverre kjente jeg ikke på kablene så jeg vet ikke om de var varme. Senere så tok den fyr i en av VRMene på så lite som 3.3 - 3.4GHz. Men ingen av EPS-kontaktene har men etter hendelsen, ikke så mye som et lite svimerke en gang. Det kan jo være at det er dårlig kontakt i den som går varm, så jeg ville studert den ekstra nøye og sett etter defekter etc. Endret 6. juni 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Har et lite problem dere kanskje kan løsningen på? Min internettlinje (ruter) er litt ustabil og faller ut til tider. Ferdige WUer blir satt på lang vent før de forsøkes å sendes på nytt, etter mange forsøk på å nå serveren. Er det noen triks for å overstyre sending til server? Den ene WUen måtte vente i nesten 5 timer etter at jeg hadde fiksa feilen. Endret 6. juni 2013 av Ruskepus Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Eneste jeg har som er overklokket av betydning er G34 6276ES serveren, fra 2.3 til 3.0GHz og ingen av EPS-kablene er nevneverdig varme. Men så bruker den bare fra 665 til 725W da, avhengig av prosjekt. Da jeg lekte meg med den var jeg oppe i 3.6GHz og noe over 1100W fra veggen. Dessverre kjente jeg ikke på kablene så jeg vet ikke om de var varme. Senere så tok den fyr i en av VRMene på så lite som 3.3 - 3.4GHz. Men ingen av EPS-kontaktene har men etter hendelsen, ikke så mye som et lite svimerke en gang. Det kan jo være at det er dårlig kontakt i den som går varm, så jeg ville studert den ekstra nøye og sett etter defekter etc. Byttet både kabel og kontakt på PSUen. Fortsatt samme greia. Kjører 3.6 og 1.2v, så peaker på 1200w fra veggen (inkludert ørten vifte og pumper, så er vel kanskje 1050w på selve HK). Lenke til kommentar
Hight Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Har et lite problem dere kanskje kan løsningen på? Min internettlinje (ruter) er litt ustabil og faller ut til tider. Ferdige WUer blir satt på lang vent før de forsøkes å sendes på nytt, etter mange forsøk på å nå serveren. Er det noen triks for å overstyre sending til server? Den ene WUen måtte vente i nesten 5 timer etter at jeg hadde fiksa feilen. Det jeg gjør er å pause foldinga, for så å slå av programmet, og starte det på nytt og trykke start folding. Da starter den som regel med engang å prøve å laste opp ferdig wu. Bare av nysgjerrighet det er ikke tilfeldigvis et zyxzel multimodem fra telenor? Endret 6. juni 2013 av Hight Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 6. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2013 (endret) Uten innstillinger, med kun beta i klienten, crasher skjermkort driveren med minutters mellomrom. Det er vanskelig å spørre om hjelp på foldingforumet ang. ustabiliteter ifb med beta-flag siden man ikke får support hvis man ikke er medlem av beta-teamet. Jeg mener det finnes andre som har prøvd Titan på dual Xeon uten problem, og vi har jo Chavalito her som folder på Titan i SLI på singel socket Core i7. Med andre ord, vanskelig å si hvorfor det ikke fungerer for deg Bruker du WHQL driver fra Nvidia? Er kortet kraftig overklokket? Fungerer FAHBench for deg? Siden du kun har problemer når du bruker beta, så er det mest sannsynlig issues relatert til OpenCL/FAHCore17. FAHBench bygger på core 17, kanskje den kan gi deg en feilmelding som er forståelig dersom noe går gale. http://fahbench.com/ Edit: Har forhørt meg litt rundt ang. ditt hovekort og dual 2660. Det skal fungere fint med Titan: Fikk bekreftelse fra en annen som har akkurat samme hovedkort, men med dual 2670, som folder uten problem med Titan. Mest sannsynlige årsak er overklokking (enten fra fabrikk, eller egenpåført). Hvis du fikk ned P8900 så er denne veldig sensitiv mot overklokking. Mange har sett seg nødt til å klokke tilbake til standard fra AMD/Nvidia pga fabrikk-overklokken var ustabil for P8900! Hvis du ikke har overklokket derimot, så var ikke dette en enkel nøtt Da er det bare spørsmål om hvilken Nvidia driver du bruker? Endret 8. juni 2013 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jepp, Titan SLI funker konge her, men det er i Windows 8 Pro 64-bit. Som nevnt tidligere, kan komme opp i nesten 330K PPD med P8900. Kjører beta flagg. Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Det jeg gjør er å pause foldinga, for så å slå av programmet, og starte det på nytt og trykke start folding. Da starter den som regel med engang å prøve å laste opp ferdig wu. Bare av nysgjerrighet det er ikke tilfeldigvis et zyxzel multimodem fra telenor? Har et kreativt oppsett med repeater til en ruter, og i noen tilfeller mister repeater kontakten med ruter og får ingen IP-adresse, og dermed må repeater restartes. Skal ikke skylde for mye på telenor... Har dårlig erfaring fra tidligere med å slå av programmet mens den folder flere WUer. Har mistet mange som var gått halvveis, og gått glipp av poengene på dem. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Uten innstillinger, med kun beta i klienten, crasher skjermkort driveren med minutters mellomrom. Har du overklokket skjermkortet noe? En annen mulighet er også at den ikke får nok kraft, har du kraftig nok PSU til den? hva er temperaturen på skjermkortet når du folder? Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 (endret) Reinstallerte sullamitten etter at jeg fikk internett tilbake isteden for å feilsøke masse når klienten stod å hang (på gamle WUs.) Nå er TPF på 34min. Føler det går sykt tregt. Skjermkortene har levert 4 WU på to dager. Før hadde jeg en ganske jevn strøm av WU. Har "client type -beta" på skjermkort og får ned Core 17. På CPU slot står "the number of cpu threads this slot should use" på -1. Klient versjon av F@H er 7.3.6 Kanskje det tar seg opp om noen dager Endret 7. juni 2013 av Saapa Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 7. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2013 Det varierer veldig hva man får ned av oppgaver; noen ganger får man bare små kjappe oppgaver, og andre ganger får man bare store lange oppgaver Så lenge PPD'en din er i normalt område, så er tingene mest sannsynlig i orden! Men du har kanskje fått ned mye P8900 nå for tiden på GPU? Den er mye tyngre enn P7663 og bruker derfor mye lengre tid. Hvilken GPU hadde du forresten? Lenke til kommentar
Teza Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Bruker du WHQL driver fra Nvidia? Er kortet kraftig overklokket? Fungerer FAHBench for deg? Siden du kun har problemer når du bruker beta, så er det mest sannsynlig issues relatert til OpenCL/FAHCore17. FAHBench bygger på core 17, kanskje den kan gi deg en feilmelding som er forståelig dersom noe går gale. http://fahbench.com/ Har ikke overklokken noen komponenter og de er ikke overklokket fra fabrikk. Kjører Win 7 ultimate 64 bit. Nvidia driver verson er 313.93 (f@h klient er 7.3.6) Titan kortet står i PCIe spor 1 (x16 gen 2) Kortet ligger på ca 78 grader mens viften snurrer på ca 2000 rpm. (hvis programmet til strømforsyninger viser rett info) Strømforsyningen bør være kraftig nok. FAHBench har jeg lastet ned men kan ikke installeres da "QtGu4.dll" mangler på maskinen. Kanskje dette er grunnen til problemene? De siste dagene har poengsummen økt noe, men føler de burde ligge høyere: 06.07.13 - 93,681 - 10 06.06.13 - 93,092 - 11 06.05.13 - 81,352 - 10 06.04.13 - 71,329 - 16 06.03.13 - 75,292 - 12 06.02.13 - 45,012 - 16 Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Det varierer veldig hva man får ned av oppgaver; noen ganger får man bare små kjappe oppgaver, og andre ganger får man bare store lange oppgaver Så lenge PPD'en din er i normalt område, så er tingene mest sannsynlig i orden! Men du har kanskje fått ned mye P8900 nå for tiden på GPU? Den er mye tyngre enn P7663 og bruker derfor mye lengre tid. Hvilken GPU hadde du forresten? PPD er på omtrent det samme ja. Har fått ned et par 8900, nå er TPF 9 mins 29 secs. Har 2x 480 gtx kort og en quad core cpu. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Teza, prøv og oppdater den Nvidia driveren, den du bruker er litt gammel, siste versjon er 320.18 som nok passer bedre til Titan enn 313.93. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Trodde det var den siste som jeg lastet ned... Har uansett oppdatert driveren til 320.18, og ikke satt noe affinitet i oppgavebehandlingen. Så får jeg se om det blir noen forskjell med beta flagg Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Så får jeg se om det blir noen forskjell med beta flagg Gi oss gjerne en liten oppdatering på hvordan det går! Har 2x 480 gtx kort og en quad core cpu. Da kan det være lurt å frigjøre 2 kjerner fra SMP-foldingen din ved å sette antall threads fra -1 til 2 (går ut ifra du ikke har HT). Du kan sammenligne det å ha beta flagg for GPU + SMP med 2 kjerner mot ingen beta flagg for GPU + SMP med 4 kjerner (= -1 i settingene), og se hva som gir deg mest poeng totalt. Nvidia kort tar nemlig en del CPU-ressurser med FAHCore17 som du får ned hvis du bruker beta-flagg. Tidligere prosjekter (FAHCore15) trenger ikke CPU-ressurser på samme måte. Hvis du vil være avansert så kjører du SMP med 3 kjerner, og bruker et program (Process Lasso) til å låse FAHCore_a3/_a4 til 3 kjerner og la FAHCore17/15 bli låst til den 4. kjernen. Dette skal fungere ganske greit mtp PPD, men er litt mer arbeid Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 (endret) 21:12:03:WARNING:WU03:FS02:Changed SMP threads from 4 to 2 this can cause some work units to fail Edit: ser 2 prosesser som tar 25% cpu bruk hver nå. Får se hvordan det går i løpet av noen dager. Endret 8. juni 2013 av Saapa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå