Chavalito Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Sukk, virker som sommeren er kommet, så det blir nok slutt på folding om dagen, blir for varmt. Får se om det er mulig om natten. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Gratulerer folkens med over 4 milliarder poeng! 3 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 Det var den første milliarden som var vanskelig! Nå kommer det en ny for for hver 100 dag. Gratulerer til oss alle. 6 Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Satt og kikket litt på gamle klipp av PPD, og fant en fra desember 2011. Da hadde jeg akkurat passert 146 millioner poeng. Jeg foldet med 10 maskiner som forbrukte 2.675W og en samlet PPD på noe over 500K. I dag har jeg omlag det samme strømforbruket, men samlet PPD er nesten 5 x den gang. Klikk på bildet for å forstørre! Endret 4. juni 2013 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 http://www.techsweden.org/nyhet/s5mg-super-flower-visar-upp-natdel-med-80-titanium-markning/ - titanium... nå ligner det noe! Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. juni 2013 Del Skrevet 4. juni 2013 (endret) Da har SR-2 serveren levert sin første WU fra hytta. Med hastigheten via radiolink ned /opp 1,5 Mb/s / 500 Kb/s var jeg litt skeptisk til hvordan dette ville gå. Teoretisk virket det greit, men virkeligheten er noe annet. Frykten var ubegrunnet, og 92 MB ble lastet opp på ca. 21 minutter, 32 MB ned på fire. Det tar sin tid, men det fungerer greit nok så da blir det stående 3 rigger her til vinteren siden strømmen for meg er ganske mye rimeligere ute i provinsen. Da har jeg likevel 2 rigger igjen hjemme til å holde varmen i huset. Edit: P8104 går unna med SR-2 over radiolink på under ett døgn. Klikk på bildet for å forstørre. Endret 4. juni 2013 av -alias- Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 http://www.ebay.com/itm/NEW-Supermicro-H8QGI-F-AI034-Server-Motherboard-/271217878630?pt=US_Server_Boards&hash=item3f25d86666 daaaayum Lenke til kommentar
Crawler123 Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Edit: P8104 går unna med SR-2 over radiolink på under ett ... Hvilke cpu er det du har stående i sr2 riggen ? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 2 x Xeon E5645 http://ark.intel.com...6-GTs-Intel-QPI Overklokket til 3,6GHz med standard Intel luftkjølere som bråker rimelig mye. Skal skifte dem ut ved første passende anledning med noe jeg har liggende et sted som er nesten stille. Tidligere har den stått i en bod og der var det ingen tilhørere. Riggen folder fra ramdisk. Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Da kan jeg endelig bidra litt igjen fra i ettermiddag av. Fikk fiksa internett for litt siden Endret 5. juni 2013 av Saapa 1 Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 5. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2013 Da har SR-2 serveren levert sin første WU fra hytta. Med hastigheten via radiolink ned /opp 1,5 Mb/s / 500 Kb/s var jeg litt skeptisk til hvordan dette ville gå. Teoretisk virket det greit, men virkeligheten er noe annet. Frykten var ubegrunnet, og 92 MB ble lastet opp på ca. 21 minutter, 32 MB ned på fire. Det tar sin tid, men det fungerer greit nok så da blir det stående 3 rigger her til vinteren siden strømmen for meg er ganske mye rimeligere ute i provinsen. Dette hørtes jo veldig flott ut! Får håpe alt vil gå bra med riggene Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 http://www.ebay.com/...=item3f25d86666 daaaayum Ingen som syns 3000 + frakt og moms for et sånt er billig? Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Billigere? Ja. Billig? Nei. Hjelper jo heller ikke med alle historier om ustabilitet, ødelagte sockets, brente kontakter, etc. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Vet da fa... hva som skjedde, men da jeg kom hjem var begge PC'ene av og UPS'en stod og pep som bare fy. Vet ikke om det har skjedd en surge eller hva, tviler på at strømmen gikk da vil UPS slå seg av når der blir lite juice igjen på batteriene. Og den vil begynne å lade seg opp igjen, har ikke skjedd. Mistet minst 4 timer med folding, vel, back in game again. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 (endret) Ingen som syns 3000 + frakt og moms for et sånt er billig? Det var billig ja, nesten så jeg må kjøpe ett bare for å ha i reserve i tilfelle det som tok fyr skulle dra til foldinghimmelen. Dette kortet er nøyaktig samme kort. Xi13 Disse kortene er egentlig dønn stabile! Det som gjør at ting tar fyr eller ustabilitet er når vi som er litt gale begynner å overklokke dem. Dette er profesjonelle serverkort som ikke er ment til å overklokkes. Prisen er veldig bra, ca. det halve at et godt tilbud i Norge. Edit: Rettet stavefeil. Endret 5. juni 2013 av -alias- Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Selvsagt regner jeg med at de er stabile under de forhold de er laget for. Noe annet ville jo være katastrofe. Poenget var heller at det ikke høres så fristende ut å betale masse penger for noe som tar fyr når man blir litt ivrig. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Joa, men soklene er brukerfeil i mesteparten av tilfellene. At det ene mitt tok fyr var fordi jeg ødela en sokkel, kortet var etter det generelt ustabilt og jeg klokekt det relativt langt uten å montere ribber på spenningsregulatorene. Kortet MED ribber har kjørt månedsvis uten antydning til problemer, annet enn en defekt strømkabel. Lenke til kommentar
CasterAnd Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Komplett hardware i profilen min, mer 1 stk titan og 2 stk xeon cpu. Dvs at jeg er inne på rett oppsett. Burde fått mer en 60000 ppd på dette oppsettet. Xenon cpu, med hvor mange kjerner? Har du prøvd å oppdatere skjermkortdriveren? Lenke til kommentar
Teza Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Xenon cpu, med hvor mange kjerner? Har du prøvd å oppdatere skjermkortdriveren? 8 kjerner pr prossessor. Er nyinstallert pc med siste drivere. Ser det crasher med skjermkort driveren når beta settes i innstillinger. Antar det er noe feil i denne teksten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå