Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt og kikket litt på gamle klipp av PPD, og fant en fra desember 2011. Da hadde jeg akkurat passert 146 millioner poeng. Jeg foldet med 10 maskiner som forbrukte 2.675W og en samlet PPD på noe over 500K. I dag har jeg omlag det samme strømforbruket, men samlet PPD er nesten 5 x den gang.

post-53451-0-94110300-1370376139_thumb.jpg

Klikk på bildet for å forstørre!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da har SR-2 serveren levert sin første WU fra hytta. Med hastigheten via radiolink ned /opp 1,5 Mb/s / 500 Kb/s var jeg litt skeptisk til hvordan dette ville gå. Teoretisk virket det greit, men virkeligheten er noe annet. Frykten var ubegrunnet, og 92 MB ble lastet opp på ca. 21 minutter, 32 MB ned på fire. Det tar sin tid, men det fungerer greit nok så da blir det stående 3 rigger her til vinteren siden strømmen for meg er ganske mye rimeligere ute i provinsen. Da har jeg likevel 2 rigger igjen hjemme til å holde varmen i huset.

Edit: P8104 går unna med SR-2 over radiolink på under ett døgn.

post-53451-0-13448500-1370388675_thumb.jpg

Klikk på bildet for å forstørre.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Da har SR-2 serveren levert sin første WU fra hytta. Med hastigheten via radiolink ned /opp 1,5 Mb/s / 500 Kb/s var jeg litt skeptisk til hvordan dette ville gå. Teoretisk virket det greit, men virkeligheten er noe annet. Frykten var ubegrunnet, og 92 MB ble lastet opp på ca. 21 minutter, 32 MB ned på fire. Det tar sin tid, men det fungerer greit nok så da blir det stående 3 rigger her til vinteren siden strømmen for meg er ganske mye rimeligere ute i provinsen.

Dette hørtes jo veldig flott ut! Får håpe alt vil gå bra med riggene :)

Lenke til kommentar

Vet da fa... hva som skjedde, men da jeg kom hjem var begge PC'ene av og UPS'en stod og pep som bare fy. Vet ikke om det har skjedd en surge eller hva, tviler på at strømmen gikk da vil UPS slå seg av når der blir lite juice igjen på batteriene. Og den vil begynne å lade seg opp igjen, har ikke skjedd. :hmm:

Mistet minst 4 timer med folding, vel, back in game again.

Lenke til kommentar
Ingen som syns 3000 + frakt og moms for et sånt er billig? :p

Det var billig ja, nesten så jeg må kjøpe ett bare for å ha i reserve i tilfelle det som tok fyr skulle dra til foldinghimmelen. Dette kortet er nøyaktig samme kort.

Xi13 Disse kortene er egentlig dønn stabile! Det som gjør at ting tar fyr eller ustabilitet er når vi som er litt gale begynner å overklokke dem. Dette er profesjonelle serverkort som ikke er ment til å overklokkes. Prisen er veldig bra, ca. det halve at et godt tilbud i Norge.

Edit: Rettet stavefeil.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Selvsagt regner jeg med at de er stabile under de forhold de er laget for. Noe annet ville jo være katastrofe.

Poenget var heller at det ikke høres så fristende ut å betale masse penger for noe som tar fyr når man blir litt ivrig. :D

Lenke til kommentar

Joa, men soklene er brukerfeil i mesteparten av tilfellene. At det ene mitt tok fyr var fordi jeg ødela en sokkel, kortet var etter det generelt ustabilt og jeg klokekt det relativt langt uten å montere ribber på spenningsregulatorene. Kortet MED ribber har kjørt månedsvis uten antydning til problemer, annet enn en defekt strømkabel.

Lenke til kommentar

Xenon cpu, med hvor mange kjerner?

Har du prøvd å oppdatere skjermkortdriveren?

8 kjerner pr prossessor.

Er nyinstallert pc med siste drivere.

Ser det crasher med skjermkort driveren når beta settes i innstillinger. Antar det er noe feil i denne teksten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...