Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noe nytt om GPU-folding under Linux?

Har fått tak i et 7970. Prøvde å legge inn client-type=beta på slot´n, men jeg fikk ikke lastet ned noen WUs.

Er det tilgjengelig for alle nå, eller er det lukket beta fortsatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dro i gang mitt 7970 for å se jeg også. Fikk med en gang ned P8900. Det gir meg omtrent den samme PPD, kanskje litt lavere, 87k ligger det på nå. Hadde vel nærmere 90k på P7663. Virker som disse prosjektene er 3 ganger større å "gnage" på, for har en TPF på 4 min, 30 sek.

Skjermkortet spinner opp kjølingen i blandt, så jeg har vært litt fraverende på grunn av noe bedre temperaturer ute. Blir nok bare til og fra folding fra min side da jeg må være litt forsiktig med hensyn til torden, og temperaturen.

Beta er åpen for alle, for jeg er ikke med i noen beta testing. Tror bare den trenger litt tid på å sende over informasjonen.

Endret av Ruskepus
Lenke til kommentar

20:39:42:WU01:FS01:Connecting to assign-GPU.stanford.edu:80

20:39:43:WU01:FS01:News: Welcome to Folding@Home

20:39:43:WARNING:WU01:FS01:Failed to get assignment from 'assign-GPU.stanford.edu:80': Empty work server assignment

20:39:43:WU01:FS01:Connecting to assign-GPU.stanford.edu:8080

20:39:44:WU01:FS01:News: Welcome to Folding@Home

20:39:44:WARNING:WU01:FS01:Failed to get assignment from 'assign-GPU.stanford.edu:8080': Empty work server assignment

20:39:44:ERROR:WU01:FS01:Exception: Could not get an assignment

:(

EDIT: Er det noen som har en bra guide for GPU-folding på Linux til meg? De jeg finner sier bare: "GPU support is not currently offered"

Endret av oyoygard
Lenke til kommentar

Hvilken GPU? Nvidia? Da har du native support hvis du bruker beta-flagg! Dog, har aldri prøvd det selv...

Han sier det er snakk om et AMD HD 7970 hvis du ser den øverste posten hans. Vet ikke hvor gode AMD drivere er i Linux, selv har jeg OpenSuSe på laptopen (2 x HD 5870), kan godt ta en liten sjekk i morgen. Dog liker jeg best Nvidia i Linux.

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til evt. flaskehalser ved folding på AMD GPU? Jeg byttet om HD7950 kortet fra et system til et annet og gikk ned i PPD fra 85k - 35k. (WU er de samme, core 17)

System 1: Q9650 3.0 gHz 12 MB quad FSB:1333Mhz, PCI x16 1.0, 1 GB DDR2-xxxx, PPD: 85k

System 2: G630 2.7 gHz 3 MB duo DDR3-1066, PCI x16 2.0, 8 GB DDR3-1600, PPD: 35k

Lik SSD, lik PSU, lik os, lik drivere

Eller er det Intel® HD Graphics som fusser opp systemet, hmm? :hmm:

Lenke til kommentar
Han sier det er snakk om et AMD HD 7970 hvis du ser den øverste posten hans.

Hvordan i alle dager klarte eg å gå glipp av den posten... :confused:

Er det noe nytt om GPU-folding under Linux? Har fått tak i et 7970. Prøvde å legge inn client-type=beta på slot´n, men jeg fikk ikke lastet ned noen WUs. Er det tilgjengelig for alle nå, eller er det lukket beta fortsatt?

Det er åpen beta for core 17 nå med to prosjekter aktiv, men desverre er AMD-driverene i Linux altfor dårlige til at det gikk ann å folde. Så kun Nvidia er foreløpelig støttet for Linux GPU-folding :hm:

Lenke til kommentar

Nydelig, da får jeg holde Titan kortene i gang, PPD er på ca 140K pr kort nå med P7663. Kjører kun GPU folding da det blir ikke så mye PPD med CPU'en i tillegg.

Har jo lurt på å klokke den litt, men i7 3820 er ikke den beste i7 å klokke.

Den blir jo bare "litt" sulten og varm når du nærmer deg 4,6GHz, er jo ikke dårlig det?? :)

Lenke til kommentar

Okay, fikk i7 3820 opp til 4,5 GHz, og testet med å folde P7646 litt. Maks temperatur var på 66 grader, ikke så verst når rom temperatur er ca 23 grader. Har en H80 kjøler, men jeg tror radiatoren trenger litt rengjøring.

Men nå jeg fjernet CPU sloten, virker som jeg mister PPD for GPU'ene hvis jeg folder med CPU også. :hmm:

Lenke til kommentar

Okay, fikk i7 3820 opp til 4,5 GHz, og testet med å folde P7646 litt. Maks temperatur var på 66 grader, ikke så verst når rom temperatur er ca 23 grader. Har en H80 kjøler, men jeg tror radiatoren trenger litt rengjøring.

Men nå jeg fjernet CPU sloten, virker som jeg mister PPD for GPU'ene hvis jeg folder med CPU også. :hmm:

Hvilken volt kjørte du CPU'en din på da? Hvis du husker?

Lenke til kommentar

ok! Har også en 130 TDP CPU, så jeg var bare nysgjerrig. Fin temperatur du har på den overklokken!

Tja, hadde håpet på lavere temperatur, dessuten har jeg ikke stresstestet den klokken med OCCT (krasjet sist jeg prøvde den) i det hele tatt. Men som sagt, når jeg folder med kun GPU'er, ligger temperatur på ca 54-56 grader. Det er slik at Nvidia ikke har greid å "slippe" CPU fri når kun GPU brukes med OpenCL slik som AMD har greitt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...