Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, den burde sykle med omkring 10 min TPF, kanskje ned mot 9 minutter. Mine 6272 2.4GHz bruker 12:58 - 13:05. Og 6276 riggen min på 3.0GHz bruker omkring 11 minutter så godt under der omkring burde de ligge.

E5-4650 riggen på 3.0GHz gjør 8101 med TPF mellom 8:46 - 8:54 og dine 4 x 6386 på 3.2GHz burde ligge veldig nærme her. Tipper at du ikke har optimale innstillinger i bios.

BTW. Har du installert the Kraken?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da takker vi AVO og 247as for bidraget de har gitt laget på denne siden av sommeren. :thumbup:

Bare hyggelig.

Men - tror ikke jeg er helt ferdig for sesongen - måtte bare stoppe maskinparken en stund pga støy.

Håper på å holde et lite bidra i drift en stund til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare hyggelig.

Men - tror ikke jeg er helt ferdig for sesongen - måtte bare stoppe maskinparken en stund pga støy.

Håper på å holde et lite bidra i drift en stund til.

Fikk opp en Dual E5-2687w i dag, skal se om jeg får tvunget quad E7n i gang i morra, så blir det i alle fall noen poeng en stund til fra 247.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det høres helt kanon ut, og de poengene kommer særdeles godt med siden avgangen som skjer hver sommer er godt i gang. Selv er det ikke umulig at jeg starter SR-2 riggen igjen når jeg får nettilgang på hytta, så kan den stå der og holde temperaturen oppe på et sommerlig nivå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, den burde sykle med omkring 10 min TPF, kanskje ned mot 9 minutter. Mine 6272 2.4GHz bruker 12:58 - 13:05. Og 6276 riggen min på 3.0GHz bruker omkring 11 minutter så godt under der omkring burde de ligge.

E5-4650 riggen på 3.0GHz gjør 8101 med TPF mellom 8:46 - 8:54 og dine 4 x 6386 på 3.2GHz burde ligge veldig nærme her. Tipper at du ikke har optimale innstillinger i bios.

BTW. Har du installert the Kraken?

Ja er samme install som i hele år.

Ser bare at den ofte flyr opp dit.

Kan være cores på carme dager så den klokker ned.

Burde kanskje restarte vekk oc på de varmeste sommerdagene.

Lenke til kommentar

Når dere snakker så mye om TPF, så spør jeg: Hva bør jeg ha som TPF på en i7 3820 som kjører stock? Har nå P7809 og TPF ligger på 12:38.

Skjermkortene har TPF på 1:12, men det er jo 2 x GTX Titan som kjører P7663.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Da er det nok mest sannsynlig at den trotler når det blir for varmt, så ja jeg ville kjørt sommeren uten overklokking. Hva ligger den på i TPF når den folder optimalt?

12:48 nå på 400k PPD ca.

Mener dert er sånn halvnormal.

Det er en cpu men èn vifte som er 10C + en de andre.

Lenke til kommentar

Når dere snakker så mye om TPF, så spør jeg: Hva bør jeg ha som TPF på en i7 3820 som kjører stock? Har nå P7809 og TPF ligger på 12:38.

Skjermkortene har TPF på 1:12, men det er jo 2 x GTX Titan som kjører P7663.

Kortene folder på hver sin WU, og 1:12 i TPF ser jo veldig bra ut, gir en PPD på 2 X 135K inkludert bonus, i følge Points Calculator. I7 3820 med P7809 gir ca. 12K PPD, som virker noe lavt isolert sett, men jeg antar at du har satt av en kjerne til støtte for GPU-foldingen. Har du forsøkt å bare folde på skjermkortene? Jeg ville ikke blitt forbauset om du likevel fikk mer PPD, samt at du da ville spare strømmen som CPU bruker.

Men likevel, 282K PPD samlet på riggen din er veldig bra slik jeg ser det. :thumbup:

post-53451-0-53215400-1369740883_thumb.jpg

Nå bedriver jeg ikke GPU-folding lenger, så kanskje andre som har samme opplegg kan gi en mer utdypende analyse.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

12:48 nå på 400k PPD ca.

Mener dert er sånn halvnormal.

Det er en cpu men èn vifte som er 10C + en de andre.

12:48 er bare 12 - 15 sekunder foran mine 6272 for P8101 og det er for dårlig også på stock hastighet. Jeg ville tatt en reinstallasjon og brukt dette opplegget med folding fra ramdisk: http://hardforum.com...470&postcount=2 Det fungerer knall for meg på 4 uka nå. Har lagt det inn på alle riggene untatt Magny Cours maskinen. Hele installasjonen tar kun 15 - 20 minutter inkludert reinstallasjon av OS.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Kortene folder på hver sin WU, og 1:12 i TPF ser jo veldig bra ut, gir en PPD på 2 X 135K inkludert bonus, i følge Points Calculator. I7 3820 med P7809 gir ca. 12K PPD, som virker noe lavt isolert sett, men jeg antar at du har satt av en kjerne til støtte for GPU-foldingen. Har du forsøkt å bare folde på skjermkortene? Jeg ville ikke blitt forbauset om du likevel fikk mer PPD, samt at du da ville spare strømmen som CPU bruker.

Men likevel, 282K PPD samlet på riggen din er veldig bra slik jeg ser det. :thumbup:

post-53451-0-53215400-1369740883_thumb.jpg

Nå bedriver jeg ikke GPU-folding lenger, så kanskje andre som har samme opplegg kan gi en mer utdypende analyse.

Jeg har som du sier satt av en kjerne til GPU'ene. Jeg har ikke forsøkt kun GPU folding, men skal prøve det resten av dagen og i morgen. Ligger på ca 280K slik som det er nå. TPF på GPU'ene er stødig på 1:12, mens CPU har ca 11:40 nå.

Lenke til kommentar

Hmmm, hvorfor bruker FahClient_17.exe tilsammen 27-28 % av CPU når CPU er fjernet som folding slot? Det er 2 av dem som går.

Dette er config.xml som jeg har:

<config>

<!-- Folding Core -->

<core-priority v='low'/>

<cpu-usage v='10'/>

<!-- Folding Slot Configuration -->

<power v='full'/>

<!-- Network -->

<proxy v=':8080'/>

<!-- Slot Control -->

<pause-on-battery v='false'/>

<!-- User Information -->

<passkey v='*********************************'/>

<team v='37651'/>

<user v='Chavalito'/>

<!-- Folding Slots -->

<slot id='0' type='GPU'>

<client-type v='beta'/>

</slot>

<slot id='1' type='GPU'>

<client-type v='beta'/>

</slot>

</config>

Lenke til kommentar

27-28% er mye, men igjen, jeg folder ikke med GPU og vet ikke helt hva jeg snakker om her.

I gamle dager (2 - 3 år siden) var det stor forskjell på hvor mye CPU ble belastet under GPU-folding. Jeg kan huske at Intel Q6600 omtrent ikke lot seg affisere av foreks. 4 x 9800X2 og leverte omtrent det samme i singel CPU folding eller sammen med GPU. Det samme opplevde jeg med Intel Core I7 Extreme 980X. AMD baserte CPUer derimot taklet ikke kombinert folding veldig bra.

Det er mulig at mer moderne CPUer lar seg lettere påvirke av GPU belasting, og kombinert folding.

Lenke til kommentar

Okay, tror jeg fant svaret hos bit-tech:

"If your PC has sufficiently powerful hardware, you can fold on its CPU(s) and GPU(s) at the same time. However, bear in mind that, despite Nvidia’s bullish claims about the CPU now being redundant, the GPU folding client still requires a fair amount of CPU resources to fold optimally."

Det forklarer jo en hel del, så det er tydelig at GPU folding med Nvidia kort ikke slipper unna litt CPU bruk, dessverre. Det jeg fant var for eldre F@H client, men har en mistanke om at det fortsatt gjelder. :hm:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Det er litt spesielt for FAHCore17+dagens Nvidia drivere. Nvidia har valgt å la CPU stå å "spinne" hele tiden i OpenCL driverene sine. Dvs så lenge GPU jobber på noe vil CPU være utnyttet en full kjerne; med to stk core 17 på hver GPU blir det to kjerner, altså 2/8=25 % noe som stemmer godt overrens med det du ser. AMD har derimot valgt å frigjøre CPU når GPU ikke trenger input. Går du tilbake til 270ish driverene så har Nvidia samme setting som AMD, altså frigjøre ressurser. Dog, tviler på Titan er støttet samt at ytelsen er mye lavere.

Ellers stemmer det du fant med at du trenger fortsatt noe CPU for å folde på GPU. Får bare håpe Nvidia velger å gi ut en JIT (da kommer det nok en CUDA core 17), eller endrer filosofien til OpenCL driverene sine så Nvidia-folding ikke bruker så mye unødvendig CPU :hm:

PS: Snart slippes core17 prosjekt 8900 til beta, dette er litt mer krevende enn P7663. PPD skal være omtrent lik! Så forhåpentligvis blir det stort tilbud av core17 prosjekt fremover :)

Lenke til kommentar

Har nettopp fått ned P8900, men så langt har ikke folding begynt. Får se hvordan det går etter hvert. Folder kun med GPU'ene for øyeblikket.

Edit: PPD er oppgitt til ca 160K pr GPU, altså ca 320K PPD totalt med 2 x Titan for P8900. Ikke verst. :thumbup:

Glemte å nevne at TPF er 3:00 for P8900 for min GPU'er.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...